Γερασιμος Αδαμακοπουλος: Το συστημα πιστευω οτι «βιαζει» την κριση και τη λογικη σκεψη του μαθητη

Προβληματισμένος και πατώντας γερά στα πόδια του ο Γεράσιμος Αδαμακόπουλος είναι ένας από τους μαθητές που έγραψε πολύ καλά και συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία. Κατόρθωσε να συγκεντρώσει 19020 μόρια και να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία εφόσον του δίνεται η δυνατότητα να φέρει σε πέρας το όνειρό του που είναι οι σπουδές στη νομική επιστήμη. Συγκεκριμένα ο Γεράσιμος Αδαμακόπουλος έγραψε Αρχαία 18,2- Ιστορία 19,3 -Νεοελληνική Λογοτεχνία 18,1 -Λατινικά 19,6 -Έκθεση 18,4 -Βιολογία 18.2.

ΠτΘ: Τι ήταν αυτό που συνετέλεσε για να συγκεντρώσεις αυτή την υψηλή βαθμολογία;
Γ.Α.:
Πιστεύω κατ’ αρχάς ότι ο προγραμματισμός και η διατήρηση της ισορροπίας βοηθά σε μεγάλο βαθμό στη συγκέντρωση αυτής της βαθμολογίας.

Το φροντιστήριο με βοήθησε, αν και δεν είμαι υπέρ

ΠτΘ: Όταν μιλάς για ισορροπία εννοείς ψυχική;
Γ.Α.:
Εννοώ ότι ένας άνθρωπος για να μπορεί να λειτουργήσει κάτω από πίεση όπως αυτή που περάσαμε εμείς θα πρέπει σαφώς να έχει στο πρόγραμμά του το διάβασμα αλλά δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα όρια. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεκουράζεται, να βγαίνει έξω με τις παρέες και τους φίλους του και θα πρέπει να υπάρξουν και κάποιες άλλες δραστηριότητες έτσι ώστε να μπορέσει σε ένα μικρό χρονικό διάστημα και με πολύ μεγάλη πίεση να αποδώσει. Αυτό είναι η μία παράμετρος. Μια δεύτερη παράμετρος ήταν το φροντιστήριο. Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω τους καθηγητές μου την κ. Τούλα Σαρρή, τον Τάσο Σαρρή, την Ζωή Παπά και τον Δημήτρη Θεμελίδη καθώς και όλους τους συντελεστές του Φροντιστηρίου που βοήθησαν στο να καταφέρω να φθάσω στην βαθμολογία που πήρα, αν και δεν είμαι υπέρ του συστήματος της παραπαιδείας αλλά εξαιτίας του εκπαιδευτικού συστήματος αναγκάσθηκα να γραφώ σε ένα Φροντιστήριο, κάτι βέβαια το οποίο βοήθησε πολύ.

ΠτΘ: Πέρα από το διάβασμα μίλησες για διεξόδους. Με τι ακριβώς ασχολιόσουν;
Γ.Α.:
Πέρα από το διάβασμα είχα τη μουσική πάνω από όλα. Είμαι μέλος του συγκροτήματος RIVO με το οποίο φέτος δώσαμε κάποιες συναυλίες αλλά κυρίως η δράση μας ήταν την προηγούμενη χρονιά. Βρισκόμασταν όμως με τα παιδιά και αυτή τη χρονιά και η μουσική ήταν μια μορφή διεξόδου. Εκτός της μουσικής έβγαινα με τους φίλους μου κάθε Σαββατοκύριακο, κάναμε εκδρομές και τέλος η γυμναστική.

ΠτΘ: Πόσες ώρες διάβαζες την ημέρα;
Γ.Α.:
Στην αρχή της χρονιάς ξεκίνησα να διαβάζω αρκετά, δηλαδή μέσο όρο τρεις ώρες την ημέρα και όταν λέω αρχή της χρονιάς εννοώ τον Αύγουστο. Μετά όμως είδα ότι δεν θα μπορούσα να αποδώσω, γιατί διαπίστωσα ότι περίπου στο Νοέμβριο είχα αρχίσει να κουράζομαι και επομένως μείωσα τις ώρες και προσπαθούσα να κάνω διάβασμα ποιοτικό παρά ποσοτικό. Έτσι κάπως χαλάρωσα μέχρι το Πάσχα οπότε άρχισα να διαβάζω λίγο πιο εντατικά για να καταφέρω να αποδώσω στις δύο εβδομάδες των εξετάσεων.

ΠτΘ: Πότε ξεκίνησες φροντιστηριακά μαθήματα;
Γ.Α.:
Στην δευτέρα λυκείου. Δεν πιέστηκα σε αυτό τον τομέα.

Το σύστημα εισαγωγής είναι αντίθετο με αυτά που μας διδάσκει

ΠτΘ: Ποια είναι η άποψή σου για το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων;
Γ.Α.:
Κακώς εχόντων των πραγμάτων έχουμε το εκπαιδευτικό σύστημα που ισχύει σήμερα. Όσον αφορά αυτό καθαυτό το σύστημα πιστεύω ότι «βιάζει» την κρίση και τη λογική σκέψη του μαθητή. Του επιβάλλει, ιδιαίτερα στην κατεύθυνση που ακολούθησα, τη θεωρητική, να μάθει στείρες γνώσεις, αποστήθιση στείρων γνώσεων, χωρίς κάποια λογική επεξεργασία την οποία ο μαθητής αν δεν καταφέρει με τον τρόπο με τον οποίο δίνεται στο βιβλίο, δεν θα έχει αποτέλεσμα. Επομένως από αυτή την άποψη κρίνω ότι το σύστημα είναι λάθος και μάλιστα ότι έρχεται σε αντίθεση με αυτά τα οποία το ίδιο μας διδάσκει. Για παράδειγμα σε μαθήματα του Αριστοτέλη που διδαχθήκαμε φέτος ο ίδιος κατήγγειλε την αποστήθιση στείρων γνώσεων. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει παρόμοιο σύστημα σε άλλη χώρα πάντως αυτό επικροτεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών και όχι το συναγωνισμό, κάτι που θα έλεγα ότι δεν είναι υγιές.

ΠτΘ: Ποια είναι η σχολή πρώτης προτίμησης;
Γ.Α.:
Νομική. Πρώτον γιατί ήταν κάτι το οποίο μετά από κάποια στιγμή της ζωής μου άρχισε να με ενδιαφέρει περισσότερο. Μετά το γυμνάσιο δηλαδή συζητώντας με τους γονείς μου, που σαφώς δεν είχαν πρόθεση να με επηρεάσουν, αντιλήφθηκα ότι ο τρόπος σκέψης μου ταιριάζει περισσότερο σε αυτή την επιστήμη. Στη συνέχεια ψάχνοντας το θέμα και συζητώντας με δικηγόρους φίλους, την βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα σχολή.

Θα κυνηγήσω το όνειρό μου

ΠτΘ: Δεν σε απασχολεί το θέμα ότι το επάγγελμα του δικηγόρου θεωρείται κορεσμένο;
Γ.Α.:
Το γνωρίζω αυτό. Κατ’ αρχήν να δεχθούμε το γεγονός ότι η νομική είναι μια σχολή που μπορεί να σου δώσει πολύ περισσότερους διεξόδους αποκατάστασης εκτός της δικηγορίας. Βέβαια αυτό που σκεφτόμουν στην αρχή του Λυκείου ήταν μια δικαστική καριέρα. Επομένως θα κυνηγήσω το όνειρό μου να γίνω κάποτε δικαστής.

ΠτΘ: Σε ενδιαφέρει να σπουδάσεις εκτός Κομοτηνής;
Γ.Α.:
Με τις δύσκολες συνθήκες που έχουμε στη χώρα θα υπάρξουν συζητήσεις μέσα στην οικογένεια και θα ζυγίσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα και θα αποφασίσουμε. Χωρίς να είμαι σίγουρος πρέπει να έχω πρόσβαση και στις τρεις νομικές σχολές. Αθήνα δεν θα προτιμήσω διότι είναι μακριά και πολλοί φίλοι μου και γνωστοί μου δεν θα την προτιμήσουν, είμαι ανάμεσα λοιπόν στην Κομοτηνή και στη Θεσσαλονίκη. Θα συζητήσω με τους γονείς μου θα δούμε τα χρήματα που διαθέτουμε και ανάλογα θα συζητήσουμε.

Όνειρο για τον καθένα η φοιτητική ζωή

ΠτΘ: Πώς σκέφτεσαι την φοιτητική ζωή;
Γ.Α.:
Αποτελεί ένα όνειρο για τον καθένα μαθητή. Ήδη από πέρσι με τους φίλους μου το σκεφτόμασταν και ονειρευόμασταν αυτή τη ζωή. Ήρθε ο καιρός να τη ζήσουμε.

Μέσα στο πανεπιστήμιο θα προσπαθήσω να είμαι συνειδητός πολίτης

ΠτΘ: Σκέφτεσαι να πολιτικοποιηθείς μέσα στο πανεπιστήμιο;
Γ.Α.:
Αν και ο όρος πολιτικοποιούμαι στη σημερινή κοινωνία έχει πάρει μια διαφορετική τροπή από αυτή που θα έπρεπε να έχει. Με την έννοια ότι θα ενταχθώ σε κάποιο κόμμα ή σε μια παράταξη όχι. Δεν θα το επιδιώξω, θα κοιτάξω περισσότερο να είμαι μέσα στα πράγματα με την έννοια να γνωρίζω, να διαβάζω, να ενημερώνομαι. Θα προσπαθήσω να είμαι συνειδητός πολίτης.

ΠτΘ: Φαίνεται πως η θεωρητική κατεύθυνση σε βοήθησε πολύ στον τρόπο σκέψης έστω κι αν το σχολείο και το σύστημα γενικότερα μας οδηγεί σε στείρες γνώσεις.
Γ.Α.:
Αυτή είναι η αλήθεια. Ένας άνθρωπος που επιλέγει να ανοίξει τους ορίζοντές τους και να μην παραμείνει κλειστός σε αυτά του παρέχονται, μπορεί να μάθει περισσότερα και να αυξήσει τις γνώσεις του.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.