Επιστολη Διαμαρτυριας του ΔΠΘ για την ιδρυση κατευθυνσης για τους εκπαιδευτικους Μειονοτικου Προγραμματος στο ΑΠΘ

Καταγγέλλουν αδράνεια αλλά και πολιτικές σκοπιμότητες πίσω από την απόφαση που βάζει «φρένο» στην ίδρυση Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος στην Αλεξανδρούπολη - Αθανάσιος Καραμπίνης, Πρύτανης ΔΠΘ «Η εξέλιξη αυτή ευθεία βολή κατά του ΔΠΘ και της περιοχής»

Επιστολή διαμαρτυρίας προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τον αναπληρωτή Υπουργό Έρευνας και Καινοτομίας κ. Κ. Φωτάκη και την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων του Ελληνικού Κοινοβουλίου με την οποία ζητούν την απόσυρση του άρθρου 14  του νόμου «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού  Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε για συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, και με το οποίο ορίζεται η δημιουργία νέας κατεύθυνσης στην Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποκλειστικά για τους μειονοτικούς εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης, απέστειλε η επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και ειδικότερα των Σχολών Επιστημών της Αγωγής και των Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών.
 
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή διαμαρτυρίας η απόφαση αυτή έρχεται να λειτουργήσει ανασταλτικά για την εφαρμογή του νόμου 4316/2014(άρθρο66) βάσει του οποίου αποφασίστηκε η ίδρυση  Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π.) της Μειονοτικής Εκπαίδευσης στην Αλεξανδρούπολη, στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΔΠΘ, η λειτουργία του οποίου αναμενόταν βάσει του παραπάνω νόμου να ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2016, γεγονός το οποίο δεν επιτεύχθηκε καθώς δεν έχει εκδοθεί το απαραίτητο Προεδρικό Διάταγμα. 

«Πάνδημη» ήταν η απόφαση για την ίδρυσή του 

Η  ίδρυση του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π) αποφασίστηκε το 2014 με στόχο τη δημιουργία ενός υψηλών προδιαγραφών και επιπέδου προγράμματος σπουδών για τους αποφοίτους μειονοτικούς εκπαιδευτικούς της Θράκης, οι οποίοι μέσα από την «μετεκπαίδευσή» τους αυτή θα συνέβαλλαν στη βελτίωση της μειονοτικής εκπαίδευσης της Θράκης. Ένα σχέδιο το οποίο έως σήμερα δεν τέθηκε σε λειτουργία καθώς παρά το γεγονός ότι οι διαδικασίες για την  κατάρτιση του τελικού κειμένου της πρότασης για τη λειτουργία του Διδασκαλείου, από πλευράς των εμπλεκομένων πλευρών προχώρησαν κανονικά και σε συνεργασία τόσο με εκπροσώπους των Συλλόγων Δασκάλων Θράκης και Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης όσο και με εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας της περιοχής, έχοντας λάβει και την έγκριση από τη Σύγκλητο του ΔΠΘ, το απαραίτητο Προεδρικό Διάταγμα δεν εξεδόθη. 

Ένα διαρκώς αναμενόμενο Προεδρικό Διάταγμα 

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την εξέλιξη της δημιουργίας της προαναφερθείσας κατεύθυνσης στο ΑΠΘ δημιούργησε μεγάλη ανησυχία  στην πανεπιστημιακή κοινότητα του ΔΠΘ, η οποία καταδικάζει την απόφαση του Υπουργείου αλλά και την αδράνεια των εκάστοτε αρμοδίων Υπουργών ως προς την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος υπογραμμίζοντας πως « η εμφανής πλέον πρόθεση της πολιτείας να αγνοήσει για μία ακόμη φορά αφενός τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και αφετέρου τις δυνατότητες του Δ.Π.Θ. για την αυτονόητη ανάληψη ενεργού ρόλου στην εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας της Θράκης δεν μπορεί παρά να μας απογοητεύει και να εγείρει σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με τη σκοπιμότητα αυτής της αντιμετώπισης».  

Αθανάσιος Καραμπίνης «Μας αποδυναμώνουν, παρά το γεγονός ότι κάθε φορά που μας επισκέπτονται ή συναντιόμαστε με κυβερνητικά στελέχη υπογραμμίζουν την ανάγκη στήριξης του ΔΠΘ» 

Μιλώντας στον «ΠτΘ» ο Πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Αθανάσιος Καραμπίνης έκανε λόγο για μία απόφαση «ευθεία βολή όχι μόνο κατά του ΔΠΘ αλλά κατά της περιοχής γενικότερα».
 
«Η επιστολή αυτή εκφράζει τη διαμαρτυρία του συνόλου του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης» τόνισε εξηγώντας πως «δεν πρόκειται για μία απόφαση με την οποία το ΔΠΘ χάνει κάτι το οποίο διεκδικούσε αλλά για μία απόφαση με την οποία το ΔΠΘ χάνει κάτι το οποίο είχε ήδη αναλάβει με βάση το νόμο 4326/2014, ήτοι την ίδρυση του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών του Μειονοτικού Προγράμματος για την μειονοτική εκπαίδευση στην Αλεξανδρούπολη, αποκλειστικά για τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της  Θράκης». 

«Πολιτικές σκοπιμότητες πίσω από την απόφαση» 

«Εμείς περιμέναμε να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα για να ξεκινήσουμε να λειτουργούμε. Μην ξεχνάμε ότι ο νόμος όριζε την έναρξη της λειτουργίας του το 2015-2016, ωστόσο παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας προς τους εκάστοτε υπουργούς παιδείας αυτό δεν εκδόθηκε και ξαφνικά βλέπουμε με μία διάταξη η οποία εισάγεται τώρα στην Βουλή, να παίρνουν αυτό που είχε αναλάβει δικαιωματικά το ΔΠΘ, γιατί πέραν όλων των άλλων μειονοτικοί καθηγητές για την μουσουλμανική εκπαίδευση δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα παρά μόνο στη Θράκη» συνέχισε. Μάλιστα ο κ. Καραμπίνης  χαρακτήρισε ως «ακατανόητη» την απόφαση αυτή από πλευράς του Υπουργείου εκφράζοντας ερωτηματικά σχετικά με τις «προσωπικές πολιτικές» που κρύβονται πίσω από τη «μεταφορά» αυτή. 

«Οι πολιτικοί και η κοινωνία να στηρίξουν  το αίτημα τα Θρακιωτόπουλα να μένουν και να σπουδάζουν στη Θράκη» 

«Δεν ξέρω τι προσωπικές πολιτικές εκφράζει αυτή η μεταφορά» δήλωσε χαρακτηριστικά «σίγουρα πάντως υποβαθμίζει το ΔΠΘ και κατά τη δική μου άποψη όλη τη Θράκη. Μας αποδυναμώνουν, την ώρα μάλιστα που κάθε φορά που μας επισκέπτονται ή συναντιόμαστε με κυβερνητικά στελέχη υπογραμμίζουν την ανάγκη στήριξης του ΔΠΘ».  «Επαναλαμβάνω πως κατά την προσωπική μου άποψη πρόκειται για ευθεία βολή κατά της περιοχής μας, γιατί στην ουσία ενώ έχουμε  τμήματα που εδώ και χρόνια υποστηρίζουν την μειονοτική εκπαίδευση, λόγω σκοπιμοτήτων με έναν άλλον νόμο, ιδρύεται στην Θεσσαλονίκη μία κατεύθυνση σε ένα άλλο τμήμα προκειμένου οι Θρακιώτες να φεύγουν και να πηγαίνουν να σπουδάζουν στην Θεσσαλονίκη» συνέχισε καλώντας τέλος το σύνολο της τοπικής κοινωνίας και κυρίως των πολιτικών εκπροσώπων της, «να στηρίξουν τα Θρακιωτόπουλα να μένουν και να σπουδάζουν στη Θράκη». 

Η επιστολή διαμαρτυρίας 

Αναλυτικά η επιστολή διαμαρτυρίας έχει ως εξής: 
 
Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,
 
Η Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, αλλά και ολόκληρη η ακαδημαϊκή κοινότητα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, πληροφορήθηκε με έκπληξη, αλλά και ανησυχία το περιεχόμενο του άρθρου 14 του νόμου «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού  Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε για συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, σύμφωνα με το οποίο:

«Άρθρο 14: Ρύθμιση θεμάτων μειονοτικής εκπαίδευσης
1.Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών δύναται να ορίζεται επιπλέον αριθμός εισακτέων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι επιπλέον αυτοί εισακτέοι προέρχονται αποκλειστικά από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης και έχουν την υποχρέωση να επιλέξουν και να αξιολογηθούν επιτυχώς σε όλα τα μαθήματα που προσφέρει ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης του εν λόγω Τμήματος. Οι συγκεκριμένοι εισακτέοι δεν δικαιούνται μετεγγραφής.
 
2. Η παρ. 2 του άρθρου 7Α του ν.3848/2010 (Α’ 71), όπως προστέθηκε με το άρθρο 67 του ν.4310/2014 (Α’ 258), αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Συστήνεται Κλάδος ΠΕ 73 «Εκπαιδευτικοί Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης» αποκλειστικά για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού και των λειτουργικών αναγκών του μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Θράκης. Στον κλάδο εγγράφονται: α) οι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.), β) οι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, που έχουν εισαχθεί από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012  έως το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, εφόσον κατά τη διάρκεια των σπουδών τους έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε επτά (7) τουλάχιστον διδακτικά αντικείμενα-μαθήματα που εμπίπτουν στις ακόλουθες γνωστικές περιοχές «Τουρκική γλώσσα και η Διδακτική της», «Μειονοτική Εκπαίδευση» και «Θέματα πολυγλωσσίας και πολυπολιτισμικότητας» και γ) οι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης που εισήλθαν σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου περί επιπλέον αριθμού εισακτέων και έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε όλα τα μαθήματα που προσφέρει ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης».
 
Υπενθυμίζεται ότι με βάση το νόμο 4316/2014 (άρθρο 66):
…«4. Από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 ιδρύεται Διδασκαλείο Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π.) της Μειονοτικής Εκπαίδευσης στην Αλεξανδρούπολη, που εντάσσεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Δικαίωμα φοίτησης σε αυτό έχουν αποκλειστικά μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης που είναι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης της ημεδαπής. Το Διδασκαλείο Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π.) απονέμει Δίπλωμα Μετεκπαίδευσης και έχει την ευθύνη για τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών κατόπιν σχετικής εισήγησης της Συγκλήτου του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος και ιδίως η στελέχωση, το εκπαιδευτικό προσωπικό, η διάρκεια και το πρόγραμμα σπουδών το οποίο πρέπει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη γλώσσα διδασκαλίας των μαθημάτων του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων και τη μουσουλμανική θρησκεία, η δυνατότητα συνεργασίας με άλλα Διδασκαλεία και Τμήματα του ιδίου ή άλλων Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και ιδίως με το Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού των Παρευξείνιων Χωρών του Δ.Π.Θ., ώστε να εξυπηρετηθούν με το βέλτιστο τρόπο οι προαναφερόμενες ανάγκες για τη γλώσσα διδασκαλίας των μαθημάτων του μειονοτικού προγράμματος και τη μουσουλμανική θρησκεία αλλά και της διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος, η οργάνωση και η διοίκησή του… Με προεδρικό διάταγμα … ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος και ιδίως … η διάρκεια και το πρόγραμμα σπουδών…»»

Η Σύγκλητος του Δ.Π.Θ., ανταποκρινόμενη στην ανωτέρω πρόσκληση/πρόκληση της Πολιτείας,  όρισε επιτροπή σύνταξης αποτελούμενη από επιστήμονες-μέλη Δ.Ε.Π. από εκείνα τα Τμήματα του Πανεπιστημίου, το αντικείμενο των οποίων άπτεται ζητημάτων που συνδέονται με τη μειονοτική εκπαίδευση, η οποία  προχώρησε στη συγκρότηση εμπεριστατωμένης πρότασης για τη λειτουργία του Διδασκαλείου, όπως ορίζεται στον ανωτέρω Νόμο. 
Μετά από πρόσκληση των Πρυτανικών αρχών, το κείμενο της πρότασης υπήρξε αντικείμενο συναντήσεων στην πρυτανεία του Δ.Π.Θ., με στόχο την ενημέρωση, ανταλλαγή απόψεων και τη διαμόρφωση του τελικού προγράμματος σπουδών.  Στις συναντήσεις αυτές συμμετείχαν:  
– τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Δασκάλων της Θράκης και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης (Τρίτη 2 Ιουνίου 2015)
– οι βουλευτές ή εκπρόσωποι βουλευτών της Θράκης όλων των κομμάτων (Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015).

 Η επιτροπή σύνταξης συμπεριέλαβε στο τελικό κείμενο της πρότασης που υπέβαλε στη Σύγκλητο αρκετές από τις προτάσεις που διατυπώθηκαν στο πλαίσιο των ανωτέρω συναντήσεων. Το κείμενο εγκρίθηκε από  τη Σύγκλητο του Δ.Π.Θ..  Η πρόταση προωθήθηκε ακολούθως στο Υ.Π.Ε.Θ., ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία έκδοσης των αναγκαίων Προεδρικών Διαταγμάτων.  

Σύμφωνα με την ανωτέρω πρόταση, το Διδασκαλείο Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π) καλείται να υπηρετήσει ένα πρόγραμμα σπουδών που σχεδιάστηκε με βάση τις σημερινές και, κυρίως, τις μελλοντικές ανάγκες των μειονοτικών μαθητών, λαμβάνοντας υπ’ όψιν σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα αναφορικά με την εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε δίγλωσσα εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ευρώπη. Η λειτουργία του στοχεύει σε αποφοίτους μειονοτικούς εκπαιδευτικούς με υψηλή επιστημονική κατάρτιση, που θα συμβάλουν στη βελτίωση της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη.  Το Δ.Ε.Μ.Π. δεν αποτελεί συνέχεια ή αντικατάσταση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.). Πρόκειται για ένα πρόγραμμα σπουδών επιπέδου μετεκπαίδευσης, διάρκειας 4 εξαμήνων (2 ετών), στο οποίο καλούνται να φοιτήσουν αποκλειστικά και μόνο μειονοτικοί πτυχιούχοι ήδη ελληνικών Παιδαγωγικών Τμημάτων. Προϋπόθεση εισαγωγής αποτελεί η πιστοποιημένη άριστη γνώση της Τουρκικής γλώσσας (επίπεδο Γ2), όπως συμβαίνει και με όσους εισάγονται για σπουδές στα Τμήματα Ξένων Γλωσσών.

Το Δ.Π.Θ. και η επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της δράσης του για περισσότερα από σαράντα και πλέον χρόνια στον εξαιρετικά δυναμικό και εθνικά ευαίσθητο χώρο της Θράκης θεώρησε και θεωρεί την ίδρυση του Δ.Ε.Μ.Π. μια αξιόλογη και επιστημονικά αιτιολογημένη επιλογή της Πολιτείας, στην πρόκληση της οποίας ανταποκρίθηκε άμεσα, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια  υλοποίησής της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.  Ήλπιζε πως είχε για πρώτη φορά δρομολογηθεί επίσημα μια τολμηρή, αν και αυτονόητη, επιλογή: η άμεση και ενεργή εμπλοκή του Δ.Π.Θ., ως του μοναδικού Πανεπιστημιακού Ιδρύματος που λειτουργεί στην περιοχή που κατεξοχήν ζει και δρα η μειονότητα της Θράκης, εκπαιδεύεται η νέα γενιά της και αναπτύσσονται επαγγελματικά οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων.

Ωστόσο, η ένταξη του άρθρου 14 στον υπό ψήφιση νόμο έρχεται να διαψεύσει την ανωτέρω προσδοκία και να επιβεβαιώσει τις ανησυχίες που είχαν αρχίσει να διαμορφώνονται με βάση κάποια δημοσιεύματα στον τύπο και δημόσιες τοποθετήσεις τοπικών, αλλά και επίσημων αντιπροσώπων της κεντρικής διοίκησης. Η επαναφορά της απόφασης στήριξης της μόρφωσης των μελλοντικών εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων της Θράκης στον Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) εγείρει σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με την καταλληλότητα της προετοιμασίας των εν λόγω εκπαιδευτικών για μια τόσο πολύπλοκη κοινωνικο-πολιτισμική εκπαιδευτική πραγματικότητας και αγνοεί ότι:
• Σημαντικός αριθμός επιστημόνων σε Σχολές και Τμήματα του Δ.Π.Θ. ασχολούνται με και εξειδικεύονται σε ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης για δεκαετίες
• Στο Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δ.Π.Θ. λειτουργεί  κατεύθυνση Τουρκικής Γλώσσας και Φιλολογίας
• Στο Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ. από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 λειτουργεί το πρόγραμμα εξομοίωσης των πτυχίων αποφοίτων της Ειδικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (μουσουλμάνων εκπαιδευτικών του τουρκόφωνου προγράμματος)
• Η Πρακτική Άσκηση αποτελεί κρίσιμη συνιστώσα του προγράμματος εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και αυτή δεν μπορεί παρά να υλοποιηθεί στα  μειονοτικά σχολεία της Θράκης στην περίπτωση των δασκάλων του μειονοτικού προγράμματος.
 
Κύριοι υπουργοί,
 
Η εμφανής πλέον πρόθεση της Πολιτείας να αγνοήσει για μία ακόμη φορά αφενός τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και αφετέρου τις δυνατότητες του Δ.Π.Θ. για την αυτονόητη ανάληψη ενεργού ρόλου στην εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας της Θράκης δεν μπορεί παρά να μας απογοητεύει και να εγείρει σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με τη σκοπιμότητα αυτής της αντιμετώπισης.  Η σημαντική επιστημονική παρουσία του Δ.Π.Θ., η προσφορά του στην περιοχή της Θράκης, οι δυνατότητές του να συνδράμει στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων της Μειονοτικής Εκπαίδευσης και στον ουσιαστικό διαπολιτισμικό διάλογο μεταξύ των κοινοτήτων της περιοχής αγνοείται προκλητικά και αυτό δεν μπορεί να είναι πλέον ανεκτό.
Η επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και ειδικότερα των Σχολών Επιστημών της Αγωγής και Κλασικών & Ανθρωπιστικών Σπουδών, κυρίως δε του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης αναμένει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:
– να αποσύρει το άρθρο 14
– να προχωρήσει στην έκδοση του Π.Δ. για την έναρξη λειτουργίας του Διδασκαλείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης του Δ.Π.Θ. από τον Σεπτέμβριο του 2016, σύμφωνα με  το άρθρο 66 του Νόμου 4310, 8/12/2014.
 
 

Με τιμή,
 
Θεόδωρος Κεβρεκίδης
Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής
Χαράλαμπος Σακονίδης
Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
Γαλήνη Ρεκαλίδου
Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
 
Κωνσταντίνος Χατζόπουλος
Κοσμήτορας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εμμανουήλ Βαρβούνης
Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας
Ζωή Γαβριηλίδου
Πρόεδρος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας
Μαρία Δημάση
Πρόεδρος του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.