Χριστινα Aγαποπουλου «Δεν μπορει να δινονται θεματα στις εξετασεις τα οποια οι μαθητες δεν μπορουν να λυσουν»

Δύο νέα κορίτσια η Χριστίνα Αγαποπούλου και η Μαρίνα Μπίκου, θετική κατεύθυνση και οι δύο, είναι από τους υποψηφίους που συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία. Κάνοντας ένα βήμα προς το όνειρο τα δύο κορίτσια προβληματίζονται και σχεδιάζουν τα επόμενα βήματά τους. Προς το παρόν βέβαια θα απολαύσουν τις διακοπές τους ως μια ανταμοιβή για τις προσπάθειες που κατέβαλλαν όλο αυτό το διάστημα. Να σημειωθεί ότι η Χριστίνα Αγαποπούλου έγραψε: Έκθεση 16,4-Μαθηματικά 19,3- Φυσική Κατεύθυνσης 19,9 -Φυσική Γενικής 20- Χημεία 20 και Βιολογία Κατεύθυνσης 18,6, και συγκεντρώνει στο δεύτερο και τέταρτο πεδίο 19312 μόρια. Η Μαρίνα Μπίκου συγκεντρώνει 18820 μόρια στο τρίτο πεδίο που την ενδιαφέρει και έγραψε 17,4 Έκθεση- 18,1 Μαθηματικά- 19,3 Βιολογία- 19,3 Χημεία -19,8 Φυσική και 15,7 Φυσική Κατεύθυνσης.

Δύσκολη και ενδιαφέρουσα η χρονιά που πέρασε

ΠτΘ: Δύσκολη χρονιά η περσινή; Χρειάστηκε κόπος για να πετύχετε αυτό το αποτέλεσμα;
Χ.Α.:
Χρειάστηκε πολύ κόπος. Ήταν μια δύσκολη χρονιά και ως προς τα θέματα που μπήκαν και ως προς την προσπάθεια. Χρειάστηκε πάρα πολύ διάβασμα.

ΠτΘ: Πότε ξεκίνησες να κάνεις μαθήματα στο φροντιστήριο;
Χ.Α.:
Από την πρώτη λυκείου.
Μ.Μ: Ήταν η πιο δύσκολη και η πιο ενδιαφέρουσα χρονιά που έχουμε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα. Ήταν μια χρονιά με πολλές προκλήσεις. Τα μαθήματα είχαν πάρα πολύ ενδιαφέρον και πολύ μεγάλη ύλη στην οποία έπρεπε να ανταπεξέλθουμε. Ευτυχώς τα μαθήματα τα άρχισα από την πρώτη Λυκείου, οπότε οι βάσεις ήταν σταθερές και μπορούσαμε να προχωρήσουμε πάνω σε κάτι, το οποίο ήδη γνωρίζαμε και μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε σε αυτό.

ΠτΘ: Κατά την άποψή σας υπάρχει κλειδί επιτυχίας για την είσοδο στο πανεπιστήμιο;
Χ.Α.:
Πιστεύω ότι χρειάζεται προσπάθεια.

ΠτΘ: Αρκεί μόνο η προσπάθεια; Δεν χρειάζεται οργάνωση και μεθοδικότητα στο διάβασμα;
Χ.Α.:
Είναι ανάλογα με τον χαρακτήρα του ανθρώπου. Προσωπικά δεν είμαι από τους πολύ οργανωτικούς ανθρώπους. Δεν χρειάστηκε να οργανωθώ ιδιαίτερα. Το πρόγραμμά μου δεν ήταν σταθερό. Όποτε προσπαθούσα να βάλω πρόγραμμα αποτύγχανα, οπότε πιστεύω ότι χρειάζεται προσπάθεια και θέληση.
Μ.Μ.: Θα συμφωνήσω με τη Χριστίνα. Πρέπει να έχουμε θέληση και αισιοδοξία. Παιδιά που έλεγαν από την αρχή της χρονιάς ότι δεν θα περάσουν, οι βαθμοί τους επιβεβαίωσαν, ενώ αυτοί που έπεισαν τον εαυτό τους ότι θα τα καταφέρουν και ότι το όνειρο είναι κοντά, κατάφεραν και το άγγιξαν. Το θέμα είναι να πιστεύεις ότι θα τα καταφέρεις, να οργανωθείς ανάλογα με την προσωπικότητά σου. Κάποιος δουλεύει με σημειώσεις, κάποιος με το σχολικό εγχειρίδιο, κάποιος με βοηθήματα. Δεν έχει σημασία πώς θα δουλέψεις, αρκεί να μπορέσεις να δουλέψεις, όπως αυτό θα λειτουργήσει καλύτερα σε σένα. Διότι ουσιαστικά ο αγώνας είναι προσωπικός.

ΠτΘ: Ποια η σχολή προτίμησης και γιατί;
Χ.Α.:
Θα δηλώσω Φυσική. Η βαθμολογία μου δεν έχει σχέση με την επιλογή μου. Οι σύμβουλοι παροτρύνουν τα παιδιά να διαλέξουν τη σχολή τους με βάση αυτό που θέλουν και όχι με τα μόρια που συγκεντρώνουν. Οπότε το όνειρό μου είναι η Φυσική και αυτό θα ακολουθήσω
Μ.Μ.: Ιατρική. Από πολύ μικρή ήθελα να ασχοληθώ με την Ιατρική. Κάποια στιγμή μου πέρασε από το μυαλό ότι μπορεί και να μην τα καταφέρω αλλά αυτό ήταν μόνο για μια χρονιά στο γυμνάσιο. Πάντα ήθελα να γίνω γιατρός και αυτό το θέλω γιατί πιστεύω ότι πρέπει να εκσυγχρονισθεί το σύστημα υγείας. Σήμερα βλέπουμε τα φάρμακα να έχουν τελειώσει στον Πειραιά, οι γιατροί να απεργούν και κάποιος πρέπει να γιατρέψει αυτή την αιμορραγούσα χώρα. Πρέπει κάτι να κάνουμε για αυτό. «Νευριάζω» με αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με την ιατρική για την έρευνα και για το κύρος του πτυχίου. Εδώ φαίνεται η αλλοτρίωση της ελληνικής κοινωνίας. Πάμε γιατί θέλουμε να βοηθήσουμε τον τόπο και επειδή είμαστε άνθρωποι.

Οι καθηγητές μας οδηγοί μας προς την επιτυχία

ΠτΘ: Στη Φυσική πώς μπορείς να βοηθήσεις τον άνθρωπο;
Χ.Α.:
Σίγουρα στη Φυσική η βοήθεια δεν είναι άμεση. Δέστε όμως γύρω σας, το πληκτρολόγιό σας, το κλιματιστικό, τη φωτογραφική μηχανή. Όλα αυτά ήλθαν στη ζωή μας με τη βοήθεια της φυσικής και κυρίως βέβαια της μηχανικής. Όλα αυτά διευκολύνουν τη ζωή του ανθρώπου. Η υγεία είναι πάνω απ’ όλα, αλλά πολύ σημαντικό είναι να διευκολύνεις και τη ζωή σου και να την κάνεις καλύτερη. Εκσυγχρονιζόμαστε, προοδεύουμε.

ΠτΘ: Ποιοι σας στήριξαν σε αυτά τα βήματά σας;
Χ.Α.:
Σίγουρα οι γονείς μου και οι καθηγητές μου. Γενικότερα η οικογένειά μου με αγαπά ανιδιοτελώς και είχα πολύ στήριξη.
Μ.M.: Και μένα η οικογένειά μου ήταν το μεγάλο μου στήριγμα και κυρίως η αδελφή μου που δεν έπαψε ποτέ να πιστεύει ότι θα τα καταφέρω ακόμη και σε στιγμές που η ίδια αμφέβαλα για τον εαυτό μου. Φυσικά χωρίς τους καθηγητές μας δεν θα μπορούσαμε να φθάσουμε σε αυτό το σημείο, ήταν οι οδηγοί μας αυτοί που μας έδειξαν το δρόμο προς την επιτυχία.

ΠτΘ: Φέτος λέγεται ότι τα θέματα ήταν δυσκολότερα μάλιστα υπήρξε θέμα και με τη Φυσική. Ποια είναι η άποψή σας για το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια;
Χ.Α.:
Κατ’ αρχήν εξετάσεις θα πρέπει να υπάρχουν. Ίσως είναι από τα λίγα αξιοκρατικά συστήματα που έχουν μείνει στην Ελλάδα. Απλά πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα είδος εξετάσεων και από τα ίδια τα πανεπιστήμια και ότι τα θέματα θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις γνώσεις των μαθητών και όχι να είναι πανεπιστημιακού επιπέδου. Δεν μπορεί να δίνονται θέματα τα οποία οι μαθητές δεν μπορούν να λύσουν.
Μ.Μ.: Πιστεύω ότι οι πανελλήνιες είναι από τα λίγα αδιάβλητες διαδικασίες που έχουν μείνει στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά είναι ένας θεσμός αναχρονιστικός που πρέπει να ανανεωθεί και να έρθει αντιμέτωπο με τις νέες εξελίξεις. Ζητούνται απαντήσεις από τα παιδιά, οι οποίες δεν μπορούν να εκμαιευθούν από τα σχολικά εγχειρίδια ούτε καν από τα καλύτερα εξωσχολικά βοηθήματα. Πρέπει τα βιβλία να είναι έτσι ώστε οι καθηγητές να βοηθούν τα παιδιά να αντιλαμβάνονται δια της μαιευτικής μεθόδου τις απαντήσεις. Εδώ μιλάμε για στείρα αποστήθιση, όχι στη δική μας κατεύθυνση όσο στη θεωρητική, που δυσκολεύει τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα. Όταν όμως ένας πολίτης εισαχθεί στο πανεπιστήμιο χωρίς να έχει κριτική ικανότητα θα κάνει τα ίδια, θα αποστηθίσει την στείρα γνώση. Πώς θα προχωρήσει η επιστήμη αν απλά αποστηθίζουμε την στείρα γνώση του παρελθόντος.

Μας έχει απασχολήσει το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης

ΠτΘ: Το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης σας έχει προβληματίσει;
Χ.Α.:
Αρκετά, γιατί από το Φυσικό και μετά ο δρόμος είναι δύσκολος. Σκέφτομαι ή να βγω στο εξωτερικό και να ασχοληθώ με την έρευνα είτε να προσπαθήσω αν τελικά δεν φύγω από την Ελλάδα να δουλέψω σαν καθηγήτρια είτε σε φροντιστήριο είτε στο δημόσιο.
Μ.Μ: Με έχει απασχολήσει με δεδομένο ότι πολλοί γιατροί δεν διορίζονται στα νοσοκομεία αν και υπάρχει πρόβλημα και όταν διορίζονται η αναξιοκρατία και οι κλίκες που υπάρχουν δεν επιτρέπουν την επαγγελματική ανέλιξη. Παρόλα αυτά επιμένω στο όνειρό μου και θα ήθελα να προσπαθήσω να τα αλλάξω. Θα ήθελα πολύ να δω την Ελλάδα να προοδεύει και να γίνει μια χώρα που δεν θα πάσχει οικονομικά, δεν θα πάσχει από άποψη υγείας, από άποψη παιδείας. Σίγουρα έχω σκεφθεί να φύγω στο εξωτερικό, αλλά θα ήταν περισσότερο για επαγγελματική ειδίκευση και για καταξίωση στον τομέα της ιατρικής που θα ήθελα να ασχοληθώ. Κατά βάση θα ήθελα να δουλέψω σε ένα ελληνικό νησί όπου τα προβλήματα είναι ακόμη χειρότερα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.