Αντιδρασεις απο τους καθηγητες για το νεο νομοσχεδιο για τις Δομες Εκπαιδευσης

Μιχάλης Βασιλειάδης πρόεδρος ΕΛΜΕ Ροδόπης «Το νομοσχέδιο αποδυναμώνει την επιστημονική, τεχνική και παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ενώ ενισχύει τον διοικητικό συγκεντρωτισμό»

Τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας έχει συναντήσει το νέο Νομοσχέδιο για τις Δομές Εκπαίδευσης, το οποίο εισήχθηκε με την μορφή του επείγοντος στην αρμόδια επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων, μιας και καταργεί ουσιαστικά τους σχολικούς συμβούλους, αλλά και φέρνει μια σειρά από αλλαγές στις δομές εκπαίδευσης και στον τρόπο επιλογής αυτών που τις στελεχώνουν.
 
Το σχέδιο νόμου, σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης, υπακούει συνολικά στις μνημονιακές λογικές για εξοικονόμηση πόρων μέσα από καταργήσεις, συγχωνεύσεις δομών, αποδυναμώνει την επιστημονική, τεχνική και παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ενώ ενισχύει τον διοικητικό συγκεντρωτισμό και ενισχύει τη λογική του κομματικού ελέγχου της διοίκησης.
 
Παρόλο που μέσα στο νομοσχέδιο υπάρχουν κάποιες θετικές διατάξεις ιδιαίτερα όσο αφορά στην επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων ή και στην ειδική εκπαίδευση, όμως αυτό δεν αναιρεί το συνολικό του πνεύμα.
 
Άλλωστε ο κ. Βασιλειάδης δεν θεωρεί τυχαίο ότι κατατίθεται την περίοδο των εξετάσεων στα σχολεία και των Πανελληνίων, πιστεύοντας πως η συνολική λογική του υπουργείου, όπως φάνηκε και με τις αναμοριοδοτήσεις των σχολικών μονάδων, θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες. 

Προχειρότητα και αδιαφορία από το Υπουργείο 

«Τρείς λέξεις χαρακτηρίζουν την πολιτική που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας στην κατάθεση του Νομοσχεδίου: Προχειρότητα, Αναξιοπιστία, Ασυνέπεια» σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης.
 
Και αυτό γιατί στα μέσα Μαρτίου, δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση το Νομοσχέδιο με 51 άρθρα, και μετά από ένα μήνα περίπου, στις 24 Απριλίου, κατατέθηκε στο νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής με 121 άρθρα.
 
Την ίδια ώρα η δημόσια διαβούλευση, στην οποία κατατέθηκαν 4.400 σχόλια, από Καθηγητές, γονείς και γενικότερα το κοινό, καμία πρόταση δεν λήφθηκε υπόψη από το Υπουργείο, κάτι που δείχνει πως η όλη διαδικασία ήταν προσχηματική.
 
Στις 31 Μαΐου κατατέθηκε τελικά το νομοσχέδιο, με 113 άρθρα σε πάνω από 500 σελίδες, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, με την διαδικασία του κατεπείγοντος.
 
«Δεν είναι η πρώτη φορά που τόσο αυτή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις απαξιώνουν τους φορείς της εκπαίδευσης, και τον δημόσιο διάλογο» σημείωσε.
 
Επιγραμματικά προσέθεσε πως ανάμεσα στις σημαντικότερες αλλαγές είναι η κατάργηση των σχολικών συμβούλων, που αντικαθίστανται από τη δομή των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, καταργείται η δομή των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων χωρίς να δημιουργείται καινούρια, καθώς και τα Περιφερειακά Κέντρα Στήριξης Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.ΚΕ.Σ.Ε.Σ.), οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν) τα Κέντρα Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) που αντικαθίστανται από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), όπου απορροφούνται και οι σχολικοί σύμβουλοι.
 
Την ίδια ώρα οι αρμοδιότητες των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) θα ασκούνται πλέον από τον Υπεύθυνο πληροφορικής και νέων τεχνολογιών.
 
Γενικότερα με το νομοσχέδιο ο κ. Βασιλειάδης θεωρεί πως υποβαθμίζεται ο αποκεντρωτικός και υποστηρικτικός ρόλος των τοπικών διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας προς τις σχολικές μονάδες, που συγκεντρώνονται τελικά σε επίπεδο Περιφέρειας, αποδυναμώνοντας την επιστημονική στήριξη των εκπαιδευτικών και όλης της σχολικής μονάδας 

Αξιολόγηση από την πίσω πόρτα 

Το νομοσχέδιο επαναφέρει και την αυτοαξιολόγηση, και επεκτείνει το σύστημα αξιολόγησης του ευρύτερου Δημόσιου τομέα στην εκπαίδευση, όχι στους εκπαιδευτικούς αλλά στα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές, υποδιευθυντές κτλ)
 
Αυτό θα γίνεται με βαθμολογία και ανώνυμα ερωτηματολόγια, κάτι που ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης θεωρεί πως θα αποτελέσει «Δούρειο Ίππο» για την επέκταση της αξιολόγησης σε όλη την εκπαίδευση.
 
Γενικότερα το νομοσχέδιο θεσμοποιεί τον απόλυτο έλεγχο της εκπαίδευσης απευθείας από το υπουργείο, εκτίμησε ο ίδιος, με τη δημιουργία ενός απόλυτα ελεγχόμενου Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής, το οποίο όπως τόνισε δεν έχει κανένα εχέγγυο αντικειμενικότητας, μιας και ένα μέλος θα είναι ο ορισμένος από το Υπουργείο Περιφερειακός Διευθυντής και δύο μέλη ορισμένα από αυτόν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.