Αλλαγες σε ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και Κεντρα Επαγγελματικης Εκπαιδευσης προωθει η κυβερνηση

Τέσσερα ΚΕΕΚ δημιουργούνται στην ΑΜΘ

Αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση θα περιλαμβάνει το σχετικό νομοσχέδιο, το γενικό πλαίσιο του οποίου παρουσίασαν το πρωί της Τρίτης ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας σε εκδήλωση στο Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο Περάματος.

Στόχος των προωθούμενων αλλαγών είναι η επαγγελματική εκπαίδευση να προσανατολιστεί σε κλάδους στους οποίους υπάρχει ζήτηση και όχι προσφορά. Παράλληλα, να ενισχυθεί το δίκτυο ανάμεσα σε ΙΕΚ, Επαγγελματικά Λύκεια και Εργαστήρια και ταυτόχρονα να γίνει εκ νέου λανσάρισμα της προοπτικής φοίτησης στα ΙΕΚ, σε σύγχρονα εκπαιδευτικά αντικείμενα, με στόχο, σύμφωνα με τον υπουργό η προοπτικής της επαγγελματικής εκπαίδευσης να είναι θελκτική, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και της τοπικής οικονομίας, δημιουργώντας καλούς και περιζήτητους επαγγελματίες.

Το νομοσχέδιο που αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία 60 στοχευμένων δομών. Τα σημερινά ΙΕΚ θα μετονομαστούν σε σχολές ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης και θα συνυπάρχουν με τα επαγγελματικά εργαστήρια, όχι σαν χωριστές οντότητες, αλλά κάτω από την ομπρέλα ενός γραφείου διασύνδεσης με την αγορά. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι σε αυτές τις δομές να ενταχθούν 130 νέα επαγγέλματα, με χρηματοδότηση 114 εκατ. ευρώ από το ταμείο ανάπτυξης, ώστε να γίνει ένας ακόμα πυλώνας ανάπτυξης της χώρας και της εθνικής οικονομίας.

Τα ΚΕΕΚ

Το σημείο αναφοράς του νομοσχεδίου είναι αναμφίβολα η καθιέρωση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ), τα οποία θα λειτουργούν ως campuses για ΙΕΚ, ΕΠΑ.Λ. και Επαγγελματικά Εργαστήρια. Ένα ΚΕΕΚ θα περιλαμβάνει τουλάχιστον μία δομή εκπαίδευσης, μία δομή κατάρτισης κι ένα εργαστηριακό κέντρο, που θα διατηρούν μεν την αυτοτέλειά τους, αλλά θα βρίσκονται σε διαρκή συνεργασία. Εξάλλου, πρόκειται για μια πρακτική που ήδη υφίσταται, καθώς περίπου το 60% των δομών λειτουργούν σε καθεστώς άτυπης συστέγασης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, τέσσερα από τα συνολικά εξήντα ΚΕΕΚ αναμένεται να δημιουργηθούν στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Μέσα από τη θεσμική αναγνώριση και την περαιτέρω ανάπτυξη συνεργειών, στόχος είναι ο περιορισμός των αλληλοεπικαλύψεων αντικειμένων και, κυρίως, η δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην παραγόμενη γνώση.

Στο πλαίσιο αυτό τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους, με την εφαρμογή ακόμα περισσότερων καινοτομιών, οι οποίες θα γενικεύονται με τη σειρά τους σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια, αυτονόητα μετά την επιτυχή τους αξιολόγηση.

Οι αλλαγές στα ΙΕΚ θα είναι τόσο εκτεταμένες, που ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα συνολικό rebranding, το οποίο θα εκτείνεται από τη λειτουργία τους μέχρι το όνομά τους. Εδώ εντάσσονται περίπου 130 νέοι οδηγοί κατάρτισης, δηλαδή νέες ειδικότητες. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στον τομέα της συμβουλευτικής, με στόχο να παρέχονται στους καταρτιζόμενους ουσιαστικές κατευθύνσεις για τη σταδιοδρομία τους, διασύνδεση με την αγορά εργασίας και υποστήριξη μετά την αποφοίτησή τους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.