500 και πλεον ωρες χαθηκαν φετος στο Μουσικο Σχολειο

Συμβολική κατάληψη από γονείς και μαθητές για την ανάδειξη των προβλημάτων του σχολείου - Χρύσα Παπαδοπούλου, πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων «Αν θεωρούνται κοσμήματα θα πρέπει να τους συμπεριφερόμαστε και ανάλογα»

Συμβολική κατάληψη πραγματοποίησαν χθες το πρωί, λίγο πριν ξεκινήσει η πρώτη διδακτική ώρα, οι μαθητές και οι γονείς του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής. Οι διαμαρτυρόμενοι συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο του Σχολείου, ανήρτησαν πανό με τα συνθήματα «Μουσική-Πολιτισμός, όχι στην απαξίωση των μουσικών σχολείων» και «Η μουσική εξημερώνει τα θηρία, μη μας κάνετε να αγριέψουμε», εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το μοναδικό Μουσικό Σχολείο της περιοχής, διεκδικώντας μια καλύτερη μοίρα για την εκπαίδευση των παιδιών τους, με την επιθυμία να ευαισθητοποιήσουν και ολόκληρη την κοινωνία της Κομοτηνής για το εν λόγω καίριο ζήτημα. 

Απουσία πιστοποίησης σπουδών, καρτέλας μαθητή και μονίμου προσωπικού πρώτα στη λίστα των προβλημάτων

Πρώτο στη λίστα των άλυτων χρόνιων προβλημάτων του Μουσικού Σχολείου, σύμφωνα με την πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και ειδική γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών Σχολείων κ. Χρύσα Παπαδοπούλου είναι το ζήτημα της πιστοποίησης των παιδιών. Σύμφωνα με την ίδια από τον ιδρυτικό νόμο των μουσικών σχολείων έχει θεσμοθετηθεί η πιστοποίηση των σπουδών των μαθητών μετά από κάποιες εξετάσεις, αλλά αυτό δεν εφαρμόστηκε ποτέ, με εξαίρεση τα δύο πρώτα χρόνια. Η κ. Παπαδοπούλου, μάλιστα, τόνισε ότι απουσιάζει και η ύπαρξη καρτέλας του κάθε μαθητή στην οποία οφείλει να αναγράφεται ό,τι έχει διδαχθεί τα προηγούμενα έτη, ώστε να γνωρίζει το επίπεδο ο κάθε νέος καθηγητής που έρχεται. Οι καθηγητές, μάλιστα, αλλάζουν κάθε χρόνο καθώς υπάρχει και το πρόβλημα της έλλειψης μονίμου προσωπικού. 

Τα κενά το μέγιστο πρόβλημα των μαθητών

Μέγιστο, ωστόσο, πρόβλημα του Μουσικού Σχολείου είναι τα κενά στο διδακτικό προσωπικό, τα οποία είναι τεράστια. Μέχρι σήμερα, εξαιτίας της απουσίας καθηγητών έχουν χαθεί τουλάχιστον πεντακόσιες διδακτικές ώρες. Αυτή τη στιγμή, βέβαια, έχει καλυφθεί πλήρως το σχολείο από καθηγητές γενικής παιδείας, σε πολλά μαθήματα, όμως, όπως μαθηματικά, φυσική, χημεία κατεύθυνσης, οι καθηγητές ήρθαν μόλις πριν είκοσι μέρες, με αποτέλεσμα να εκφράζονται φόβοι ότι τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις τον Ιούνιο δεν θα μπορέσουν να καλύψουν την προβλεπόμενη ύλη των μαθημάτων.
 
Παρά τον τεράστιο αριθμό των χαμένων ωρών, γίνεται μεγάλη προσπάθεια από τους ήδη υπάρχοντες καθηγητές, μόνιμους και ωρομίσθιους, να καλύψουν τα κενά, σύμφωνα με την κ. Παπαδοπούλου. «Υπάρχουν, μάλιστα, μαθήματα που πρέπει να γίνονται ατομικά, όπως το πιάνο ή ο ταμπουράς, τα οποία πραγματοποιούνται ανά γκρουπ. Πέρυσι δε δεν έγινε καθόλου μάθημα Ταμπουρά, το οποίο θεωρείται όργανο υποχρεωτικό. Υπάρχουν καθηγητές οι οποίοι καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες, δημιουργούν μικρά γκρουπ δυο-τριών μαθητών για να διδάξουν πιάνο που είναι υποχρεωτικό μάθημα», εξήγησε, συμπληρώνοντας ότι αυτή τη στιγμή έγιναν πανελληνίως τετρακόσιες νέες προσλήψεις, τις οποίες οι σύλλογοι γονέων ζητούν από τον υπουργό να γίνουν μόνιμες. 

Αίτημα για παιδαγωγική επάρκεια στους εμπειροτέχνες εκπαιδευτικούς

Ένα ακόμη ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα μουσικά σχολεία είναι το γεγονός των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι εμπειροτέχνες. Θέση της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών Σχολείων είναι αυτοί οι εμπειροτέχνες, μετά από μια εμπειρία και εξετάσεις για παιδαγωγική επάρκεια, να μπορούν να διδάσκουν και αυτοί πλέον, καθώς κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά στα σχολεία. 

Χρύσα Παπαδοπούλου «Στηρίζουμε τα σχολεία μας, στηρίζουμε τα παιδιά μας και θέλουμε η πολιτεία να μας στηρίξει ακόμα περισσότερο»


«Τα μουσικά σχολεία, έχοντας δώσει δείγματα γραφής, θεωρούνται στολίδια σε όσες πόλεις υπάρχουν. Οι περισσότερες πόλεις που δεν έχουν ζητούν να ιδρυθούν μουσικά σχολεία», τόνισε η κ. Παπαδοπούλου, προσθέτοντας ότι «εμείς βάζουμε το λιθαράκι μας σαν γονείς, στηρίζουμε τα σχολεία μας, στηρίζουμε τα παιδιά μας και θέλουμε η πολιτεία να μας στηρίξει ακόμα περισσότερο. Στα θέματα παιδείας βλέπουμε ότι και φέτος υπάρχει χαμηλή χρηματοδότηση, γύρω στο 65% κάτω. Δεν ξέρουμε αν και κατά πόσο οι ανάγκες σίτισης και μεταφοράς μεταπηδήσουν στους ΟΤΑ. Τότε, βέβαια θα έχουμε ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα. Στα θέματα τα δικά μας πρέπει να σκύψουν λίγο παραπάνω γιατί αν θεωρούνται κοσμήματα θα πρέπει να τους συμπεριφερόμαστε και ανάλογα». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.