Σκεψεις για τον θεσμο του γαμου

Όπως είναι γνωστό, από 24 Ιανουαρίου 2024 μέχρι και 31 Ιανουαρίου 2024,  είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργού Επικρατείας με τίτλο «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα». Το νομοσχέδιο αυτό θεσμοθετεί στην ελληνική έννομη τάξη το γάμο μεταξύ δύο προσώπων ανεξάρτητα από το φύλο τους, προκειμένου να επιτευχθούν η ισότητα στον γάμο και η νομική προστασία οικογενειών. http://www.opengov.gr/ypep/?p=848

Με αφορμή τα παραπάνω, καταγράφω μερικές σκέψεις για το θεσμό του γάμου.

Ανατρέχοντας στη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια του διαδικτύου, διαβάζω ότι «Γάμος ονομάζεται η τελετή με την οποία συνιστάται και αναγνωρίζεται μια νόμιμη γενετήσια ένωση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας που θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας οικογένειας[…]. Επίσης, ο όρος δηλώνει όχι μόνο τη σύναψη αλλά και την ήδη συστημένη νόμιμη γενετήσια ένωση. Έτσι πρόκειται για έναν θεσμό, ο οποίος προσδιορίζεται ως η κοινωνικά αναγνωρισμένη ένωση ενός άνδρα και μιας γυναίκας με σκοπό την δημιουργία απογόνων. Ο γάμος είναι ζωτικός θεσμός για την κοινωνία».

Είναι αναμφισβήτητο ότι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους οφείλεται στην ύπαρξη δύο φύλων και στην ένωσή τους. Κανένας πολιτισμός και καμία  θρησκεία δεν θεσμοθέτησε τη συμβίωση των ομοφυλοφίλων ως γάμο. Ο θεσμός του γάμου, τον οποίο τόσο πολύ ευτελίζει σήμερα η πολιτική εξουσία της πατρίδας μας, είναι θεμελιώδης έννοια στην ιστορία του Κόσμου από τη Δημιουργία του μέχρι την ατελεύτητη αιωνιότητα.

Με τη λέξη γάμος δεν νοείται μόνο ο θρησκευτικός λεγόμενος γάμος με τη μυστηριακή του ιερολογία αλλά ο γάμος γενικά αφού προ Χριστού δεν υπήρχε ιερολογία του γάμου.

Η πρώτη πράξη του Θεού στον κόσμο ήταν ο ΓΑΜΟΣ. Ο γάμος στον Παράδεισο. Στο θεόπνευστο βιβλίο της Γενέσεως (Κεφ. Β, στίχοι 18-25) διαβάζουμε «Καὶ εἶπε Κύριος ὁ Θεός· οὐ καλὸν εἶναι τὸν ἄνθρωπον μόνον· ποιήσωμεν αὐτῷ βοηθὸν κατ᾿ αὐτόν[…] καὶ ἐπέβαλεν ὁ Θεὸς ἔκστασιν ἐπὶ τὸν ᾿Αδάμ, καὶ ὕπνωσε· καὶ ἔλαβε μίαν τῶν πλευρῶν αὐτοῦ καὶ ἀνεπλήρωσε σάρκα ἀντ᾿ αὐτῆς. καὶ ᾠκοδόμησεν ὁ Θεὸς τὴν πλευράν, ἣν ἔλαβεν ἀπὸ τοῦ ᾿Αδάμ, εἰς γυναῖκα καὶ ἤγαγεν αὐτὴν πρὸς τὸν ᾿Αδάμ. καὶ εἶπεν ᾿Αδάμ· τοῦτο νῦν ὀστοῦν ἐκ τῶν ὀστέων μου καὶ σὰρξ ἐκ τῆς σαρκός μου· αὕτη κληθήσεται γυνή, ὅτι ἐκ τοῦ ἀνδρὸς αὐτῆς ἐλήφθη αὕτη·[…] ἕνεκεν τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ προσκολληθήσεται πρὸς τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν[…] καὶ ἦσαν οἱ δύο γυμνοί, ὅ τε ᾿Αδὰμ καὶ ἡ γυνὴ αὐτοῦ, καὶ οὐκ ᾐσχύνοντο».

Στο βιβλίοτης Παλαιάς Διαθήκης «Άσμα Ασμάτων» που γράφτηκε από τον σοφό Σολομώντα περιγράφεται η σφοδρή αγάπη του Νυμφίου Χριστού για τη Νύμφη ΕΚΚΛΗΣΙΑ και κατ΄επέκταση για τον κάθε πιστό, για τη νύμφη ψυχή.   Στο βιβλίο αυτό  ξεδιπλώνεται μπροστά μας το υπέρτατο μεγαλείο του μυστηρίου του Γάμου.  

Δεν είναι τυχαίο το ότι ο Χριστός  έκανε το πρώτο Του θαύμα σε γάμο, στον γάμο της Κανά, δείχνοντας με τη συμμετοχή Του πόσο μεγάλο πράγμα (Μυστήριον μέγα εστί) είναι ο γάμος.

Και τελειώνω με όσα ανέφερε πρόσφατα ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ.κ Αναστάσιος. «Το παρά φύσιν δεν καθίσταται κατά φύσιν με νομικές διατάξεις. Αντίθετα, ένας τέτοιος νόμος προσβάλλει τη Δημιουργία. Δεν αποτελεί κοινωνική πρόοδο αλλά σύγκρουση με τη φυσική τάξη, κατήφορο».

Αλεξανδρούπολη, Φεβρουάριος 2024

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.