Πετυχαμε τον στοχο μηδενικων εκπομπων ανθρακα απο το σιδηροδρομο στη Ροδοπη

Της έκδοσης

«Με τις μεταφορές να διαδραματίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο για τη μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών άνθρακα, οι σιδηρόδρομοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της έξυπνης και βιώσιμης κινητικότητας» σημείωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης, από το βήμα του συνεδρίου Green Deal Greece 2022.

Προφανώς εννοούσε στην υπόλοιπη Ελλάδα, γιατί από τη Δράμα μέχρι την Αλεξανδρούπολη, έχουμε πετύχει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών άνθρακα, μιας που δεν κινείται ούτε ένα τρένο, που συνεπάγεται και την βιώσιμη κινητικότητα, τουλάχιστον αν τύχει να περπατήσει κανένας στις σιδηροδρομικές γραμμές, κάτι όχι απαραίτητα έξυπνο, αλλά όπως έχουν τα πράγματα, όχι και τόσο επικίνδυνο, εκτός και αν περάσει η σπάνια εμπορική αμαξοστοιχία.

Αυτό που μας προβληματίζει πάντως, είναι η παντελής έλλειψη ενδιαφέροντος για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής, αν εξαιρέσει κανείς τις κατά καιρούς αντιπολιτευτικές επερωτήσεις στη βουλή, που γίνονται περισσότερο για την τιμή των όπλων.

Και όταν λέμε έλλειψη ενδιαφέροντος, μιλάμε για την απαραίτητη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου μετά τη Δράμα, και κυρίως σε Ξάνθη και Ροδόπη, που υποτίθεται πως θα αποτελέσουν τμήματα της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας».

Ιδιαίτερα τώρα, που η κίνηση των τρένων είναι απειροελάχιστη, θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις σε αυτές τις γραμμές, αν φυσικά, είχαν γίνει οι απαραίτητες μελέτες. Και εδώ φαίνεται και η διαχρονική αδιαφορία όχι μόνο για την περιοχή μας, αλλά και για τον ίδιο τον σιδηρόδρομο, μιας και τέτοιες μελέτες για συνολική βελτίωση δεν φαίνεται να υπάρχουν πουθενά.

Θα πείτε, όλα αυτά απαιτούν μακροπρόθεσμη στρατηγική, σε μια χώρα που μόλις αλλάξει ένας υπουργός αλλάζει άρδην η πολιτική της στον τομέα του. Δεν πειράζει όμως, τουλάχιστον δίνει την ευκαιρία να απασχοληθούν οι κατά καιρούς αντιπολιτευόμενοι βουλευτές…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.