Κι ομως δεν ειμαστε μονοι

Της έκδοσης

Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στην κακοδαιμονία των σιδηροδρομικών γραμμών της περιοχής μας, και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην κίνησή τους, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, όπου όχι μόνο το τρένο αποτελεί καθημερινό μέσο μεταφοράς, αλλά και είναι πολύ πιο σύγχρονο σε σχέση με τις δικές μας υποδομές και αμαξοστοιχίες.

Μέχρι που έρχεται η τελευταία είδηση από την Ισπανία, και καταλαβαίνουμε πως ίσως δεν είμαστε μόνοι στην κακοδαιμονία μας, μιας και κατάφεραν να σχεδιάσουν τρένα για δύο περιοχές, τα οποία όμως… δεν χωρούν από τα τούνελ.

Τι συνέβη; Στις περιοχές Αστούριας και Καντάμπρια, τα τρένα που λειτουργούν ως προαστιακά, πλέον ξεπερνούν σε ηλικία την 40ετία, και ήρθε η ώρα να αλλάξουν. Έτσι η Renfe (λίγο πολύ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ της Ισπανίας) ανακοίνωσε, το 2020,  μια παρτίδα 31 νέων αμαξοστοιχιών, 21 με προορισμό την Καντάμπρια και δέκα για Αστούριας. Το συμβόλαιο, αξίας 258 εκατ. ευρώ, πήγε στην εταιρεία Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) με προθεσμία έως το 2024 να τεθούν σε λειτουργία τα πρώτα τρένα.

Όμως κάτι πήγε λάθος στον αρχικό σχεδιασμό, με τον οποίο… τα τρένα θα είναι πολύ φαρδιά για να περάσουν από τούνελ των δύο περιοχών. Ευτυχώς η CAF εντόπισε το λάθος το 2021, ειδοποίησε για το ζήτημα την Renfe, όμως όλο αυτό το μπέρδεμα είχε σαν αποτέλεσμα να καθυστερήσει η παράδοση των τρένων για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Η ισπανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το λάθος εντοπίστηκε αρκετά νωρίς για να αποφευχθεί η οικονομική ζημία, όμως η καθυστέρηση ανακοινώθηκε μόλις πριν από λίγο καιρό, με αποτέλεσμα να αρχίσουν οι αντεγκλήσεις και οι παραιτήσεις, λίγους μήνες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές στην Ισπανία.

Η Renfe και η κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής (Adif) κατηγορούν η μία την άλλη για τις λάθος μετρήσεις, η υφυπουργός Μεταφορών παραιτήθηκε, αφού πριν από ένα μήνα είχαν αποπεμφθεί αξιωματούχοι των δύο πρώτων εταιρειών, όμως η κρίση συνεχίζεται, με βολές από τους τοπικούς αξιωματούχους: ο Μιγκέλ Ανγκέλ Ρεβίλα, περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» ενώ ο Αντριάν Μπαρμπόν, πρόεδρος της γειτονικής Aστούριας, είπε ότι ήταν «θυμωμένος και απογοητευμένος».

Κάτι ξέρουν λοιπόν και οι δικοί μας, που έχουν τα τρένα (σχεδόν) σταματημένα εντελώς, και δεν αντιμετωπίζουμε τέτοια ζητήματα. Φυσικά κάποιος κακοήθης θα μπορούσε να πει πως αν κάτι ανάλογο γινόταν στην Ελλάδα (όπου η κατασκευή νέων αμαξοστοιχιών ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας) θα ανακαλύπταμε ότι το τρένο είναι πολύ φαρδύ όταν είχε κολλήσει στο πρώτο τούνελ, αλλά εμείς δεν τα πιστεύουμε αυτά.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.