Ιδιο βημα, δυο διαφορετικες «πραγματικοτητες»

Της Έκδοσης

Δύο διαφορετικές «πραγματικότητες» από αυτές που συνηθίζονται κυρίως αν η μία εκ των δύο εκφράζεται από εκπρόσωπο της πολιτείας, παρουσιάστηκαν σε σχέση με την τοπική αυτοδιοίκηση από το βήμα του τακτικού συνεδρίου της ΚΕΔΕ που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 14 και 15 Οκτωβρίου στην Θεσσαλονίκη.

Η πρώτη αφορά σε αυτήν που παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας κατά τον χαιρετισμό του κατά την πρώτη ημέρα το συνεδρίου, μαζί με την ανακοίνωση περί της έκδοση συμπληρωματικής ΚΑΠ, ύψους 107 εκατομμυρίων ευρώ προς τους Δήμους όλης της χώρας για την αντιμετώπιση των διαφόρων αναγκών και των υποχρεώσεών του επόμενου χρονικού διαστήματος.

Ο κ. Πέτσας λοιπόν μαζί με τις προαναφερθείσες ανακοινώσεις και τις λοιπές βοήθειες της πολιτείας προς του ΟΤΑ αναφέρθηκε εκτενώς και στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» λέγοντας μεταξύ άλλων πως «πρόκειται για το βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο που έχουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες στα χέρια τους –έπειτα από πολλά χρόνια κρίσης– προκειμένου να υλοποιήσουν έργα που αλλάζουν την όψη των τοπικών κοινωνιών, βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργούν επενδυτικές ευκαιρίες και νέες θέσεις εργασίας».

Λίγες ώρες αργότερα και συγκεκριμένα το πρωί της δεύτερης ημέρας της διοργάνωσης ο πρόεδρος τη ΠΕΔ ΑΜ-Θ και Δήμαρχος Ορεστιάδας Βασίλης Μαυρίδης παρουσίασε τη δεύτερη version που κατά την άποψή μας πιο κοντά στην πραγματικότητα όπως την βιώνουν οι πολίτες είναι, προβαίνοντας σε μία σειρά διαπιστώσεων και ξεκινώντας από την εκτίμηση ότι το προηγούμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τους Δήμους, το «Φιλόδημος» ήταν ένα απόλυτα πετυχημένο.

Εν αντιθέσει όμως τόνισε με το «Αντώνης Τρίτσης» περιέχει μία σειρά από τεράστιες αδικίες, όσον αφορά το πλαφόν, αλλά και τον τρόπο αξιολόγησης των αναγκών του κάθε Δήμου.

Βεβαίως ο ίδιος οφείλουμε να ομολογήσουμε πως αναγνώρισε καλές προθέσεις στην κυβέρνηση λέγοντας πως υπάρχει κινητικότητα για τη βελτίωση του προγράμματος, έστω και αν υπήρξε καθυστέρηση, για να επισημάνει ωστόσο στην συνέχεια – και εκεί έγκειται κυρίως η «διαφωνία» σε σχέση με το κλίμα που προσπάθησε ο κ. Πέτσας να διαμορφώσει – πως «δεν υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή των Δήμων στη διαμόρφωση αυτών των προγραμμάτων».

«Ας μη κοροϊδευόμαστε, είναι  προσχηματικές οι διαβουλεύσεις, οι ομάδες σχεδιασμού που γίνονται.  Στα ΕΣΠΑ, αυτό που θέλει κατά 99% η Περιφερειακή Αρχή, αυτό προχωρά,  διορθώνουμε κάποια ψιλοπράγματα. Δεν έχουμε  ουσιαστική συμμετοχή στη διαμόρφωση των προγραμμάτων. Μπορεί μετά να έχουμε, για να είμαστε λίγο ικανοποιημένοι, ότι παρακολουθούμε την εξέλιξη του προγράμματος, τρίχες κατσαρές! Και από την άλλη, δεν έχουμε, οι περισσότεροι δήμοι, εκείνα τα εργαλεία στα χέρια μας, ώστε να προετοιμαστούμε για να μπορούμε να υποβάλλουμε προτάσεις και να αξιοποιήσουμε αυτά τα τεράστια χρηματοδοτικά εργαλεία» ανέφερε ο ίδιος υπογραμμίζοντας πως «αγνοούμαστε στο σχεδιασμό, ας μη κοροϊδευόμαστε, σε σχέση με την τοπική αυτοδιοίκηση β’  βαθμού, έχουμε σχέση πολιτικής χειραγώγησης και διαχειριστικής εκμετάλλευσης. Αυτή είναι η αλήθεια. Δεν μπορεί να βασίζεται η τοπική αυτοδιοίκηση α’ βαθμού στις τυχόν σχέσεις που θα έχει με τις περιφερειακές  αρχές».

Ίδιο βήμα, δύο διαφορετικές πραγματικότητες που αφορούν όμως πρωτίστως την πραγματικότητα των πολιτών. Και αν ο κ. Μαυρίδης δείχνει όντως να αντιλαμβάνεται ποια από αυτές τις δύο ισχύει, κατά την ταπεινή μας άποψη, διότι τα βιώνει ο άνθρωπος, μένει να δούμε αν μπορεί το «χάσμα» μεταξύ της έτερης πραγματικότητας, αυτής του κ. Πέτσα να γεφυρωθεί. Πολύ αμφιβάλλουμε!

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.