Η Θρακη να αποτελεσει μοχλο αναπτυξης για ολη τη Βορεια Ελλαδα

Η Θράκη ανέκαθεν αποτελούσε μια απομακρυσμένη περιοχή, μακριά από το αθηναϊκό κράτος και όπου πολλές φορές τη θυμούνται μόνο σε προεκλογικές εξαγγελίες και αμέσως μετά, τη ξεχνούν.
 
Η Θράκη όμως, αυτός ο ευλογημένος τόπος, με τις λεπτές ισορροπίες συνύπαρξης χριστιανών και μουσουλμάνων, δεν θα πρέπει να αποτελεί το άκρο της Ελλάδος, αλλά την είσοδό της και την πύλη προς αυτή. Την εμπορική πύλη, την πύλη για τον πολιτισμό, τον τουρισμό και την ανάπτυξη. Τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα από μόνα τους μπορούν να της δώσουν την ώθηση που αναζητούν οι κάτοικοι τα τελευταία χρόνια.
 
Η λειτουργία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, σε Ροδόπη και Έβρο, με σχεδόν όλες τις επιστημονικές ειδικότητες, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, ο πολιτισμός της Θράκης, τα προϊόντα που παράγει, όπως ο καπνός, το μετάξι και οι γεωργικές καλλιέργειες, το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που μπορεί να αποτελέσει τον βασικό πυλώνα εμπορικής ανάπτυξης και διαμετακομιστικό κέντρο, σε συνδυασμό με τα μέσα σταθερής τροχιάς προς τα Βαλκάνια και την Τουρκία, από μόνα τους αποτελούν ορισμένα από τα πλεονεκτήματα, προκειμένου να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας για τις νέες και τους νέους της περιοχής.
 
Ο τομέας της ενέργειας, με τους αγωγούς και τον TAP, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη ανάπτυξης για όλη την περιοχή, μιας και η γεωστρατηγική θέση της Θράκης, δίπλα σε Τουρκία, Αιγαίο, Στενά και Βαλκάνια,  της επιτρέπει να διεκδικήσει οφέλη από την ενέργεια και το φυσικό αέριο.
 
Επίσης, το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης μπορεί να γίνει ο τουριστικός πυλώνας για την ανάπτυξη στην περιοχή, μιας και το παραλιακό μέτωπο μένει ανεκμετάλλευτο, μη μπορώντας έως σήμερα να δημιουργηθούν τουριστικές μονάδες προσέλκυσης επισκεπτών από τη Ρωσία, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, εκμεταλλευόμενη έτσι η Θράκη τη θέση της, για ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε Βόρειο Αιγαίο και Κωνσταντινούπολη, με αφετηρία τη Ροδόπη και την Αλεξανδρούπολη.
 
Ενώ, τα κίνητρα για δημιουργία νέων βιομηχανικών μονάδων, ακόμη και από το εξωτερικό,  σε Ροδόπη, Ξάνθη και Έβρο θα πρέπει να είναι περισσότερα, μιας και οι γειτονικές χώρες, Βουλγαρία και Τουρκία, συνεχώς κερδίζουν έδαφος για τη δημιουργία και τη λειτουργία μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων, αλλά και εργοστασίων, με λιγότερη φορολογία για τις επιχειρήσεις, λιγότερη γραφειοκρατία και παροχή επιπλέον κινήτρων για επένδυση κεφαλαίων, κάτι που υστερεί η Θράκη τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας τις βιομηχανικές ζώνες, όπως αυτές της Ροδόπης, ουσιαστικά ανεκμετάλλευτες.
 
Η Θράκη μπορεί και πρέπει να γίνει ο τόπος που θα αποτελέσει παράδειγμα ανάκαμψης και οικονομικής άνθησης για την υπόλοιπη Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη τη θέση της και τους ανθρώπους της, που μπορεί να την πάνε μπροστά, με νέες ιδέες, κάτι που ζητούν επιτακτικά οι νέοι άνθρωποι σήμερα και να σταματήσει η συνεχής εκροή νέων ανθρώπων, επιστημόνων και μη, προς το εξωτερικό. Η Θράκη μπορεί να κρατήσει τους νέους ανθρώπους της στην περιοχή και να γίνει ο τόπος που νέοι άνθρωποι από την υπόλοιπη Ελλάδα, θα θέλουν να ζήσουν εκεί με τις οικογένειές τους, σε ένα περιβάλλον φιλόξενο και ελκυστικό για αυτούς.
 

*Ο Νεκτάριος Καλαντζής είναι Οικονομολόγος, Κοινωνιολόγος, Πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ) και Δημοτικός Σύμβουλος Παλλήνης

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.