Η σιδηροδρομικη Εγνατια

Εχει σημειώσει πολλές φορές αυτή η εφημερίδα ότι είναι ανάγκη επιτέλους να αρχίσει η δημιουργία της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Είναι γνωστό σαφές και πολλαπλώς διατυπωμένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον ασφαλές, οικολογικό και οικονομικό μέσον. Είναι ιδανικό μέσον για ταξίδια, αλλά και για μεταφορά εμπορευμάτων, σε χρόνο σαφώς πιο γρήγορο απ’ ότι οι οδικές μεταφορές και με σαφώς χαμηλότερο κόστος. Ατυχώς η χώρα μας, όσον αφορά στο θέμα του σιδηροδρόμου, βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εθισμένη η κοινωνία στη λατρεία του αυτοκινήτου, συνειδητά παραγνωρίζει τα ωφελήματα του σιδηροδρόμου. Είναι γνωστό, επίσης, ότι αν λειτουργούσε σε διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή η σιδηροδρομική Εγνατία, η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με εκείνο της Ηγουμενίτσας δεν θα ήταν μια Οδύσσεια, αλλά ένα ευχάριστο ταξίδι. Την ίδια στιγμή που ένα γρήγορο τρένο στη Γαλλία κινείται με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 400 χιλιόμετρα την ώρα, και το ίδιο συμβαίνει και στην Ιαπωνία, στην Ελλάδα απλώς τα λεγόμενα γρήγορα τρένα κινούνται σε κάποια σημεία μόλις με 200 χιλιόμετρα την ώρα. Ταυτόχρονα, μπορεί κάποιος να συνυπολογίσει στη χρήση του σιδηροδρόμου την ασφάλεια της μεταφοράς, καθώς και τον σεβασμό στο περιβάλλον. Η προτίμηση στο τρένο δεν εκπηγάζει από κάποια ιδεοληψία, αλλά σε σοβαρές εργασίες, αλλά και στην ίδια την πρακτική εφαρμογή, στην ίδια την ζωή, όπως θα έλεγε και γνωστός πολιτικός. Είναι ανάγκη επιτέλους το Υπουργείο Μεταφορών, αλλά και συνολικά η κυβέρνηση να επανεξετάσουν το θέμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Γιατί τελικά η απόσβεση του κόστους της δημιουργίας της σιδηροδρομικής Εγνατίας θα ήταν πολύ συντομότερη από εκείνη της οδικής. Τόσο όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη, όσο βεβαίως και σε ανθρώπινες ζωές.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.