Διακομματικη Επιτροπη Θρακης και Μειονοτητα

Κάθε φορά που γίνεται κάποια αναφορά στην Θράκη, θέλουμε δεν θέλουμε το μυαλό όλων μας πάει και στην Μειονότητα. Το μαρτυρά άλλωστε και η θεματική ενότητα για τα θεσμικά θέματα που αφορούν την Μειονότητα της Θράκης που είχε η συγκεκριμένη επιτροπή στην ατζέντα της. Η σύσταση της διακομματικής επιτροπής για την ανάπτυξη της Θράκης από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αναπόφευκτα έφερε στην επικαιρότητα για άλλη μια φορά τα χρονίζοντα μειονοτικά θεσμικά προβλήματα αλλά και τις πολιτικές προτάσεις για την ανάπτυξή της. Στην αρχή κυριάρχησε η άποψη ότι όλα τα κόμματα θα συμφωνούσαν (ή ότι έπρεπε να συμφωνήσουν για “υπερεθνικούς” λόγους όπως στη περίπτωση του πορίσματος Τσουδερού) και θα ψήφιζαν ομόφωνα ένα κοινά αποδεκτό πόρισμα. Στη συνέχεια ακούστηκε η άποψη ότι θα συμφωνήσουν μόνο στο θεσμικό κομμάτι. Ευτυχώς για τον δημοκρατικό μας πολιτικό πολιτισμό, δεν συμφώνησαν ούτε στο ένα ούτε στο άλλο και κάθε κόμμα υπέβαλε τη δική του πρόταση.

Αναμφίβολα το γεγονός αυτό δείχνει ότι τα κόμματα αλλά και γενικότερα το πολιτικό σύστημα της χώρας από το 1992 και συγκριτικά με το πόρισμα Τσουδερού για την Θράκη, είχε δημοκρατική και προοδευτική πορεία. Φάνηκε επίσης ότι τα κόμματα δεν έχουν διαφορετικές απόψεις μόνο όσο αφορά στην ανάπτυξη της περιοχής που είναι φυσιολογικό αλλά υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και για τα θεσμικά θέματα της μειονότητας, που επίσης πρέπει να θεωρηθεί φυσιολογικό.

Ωστόσο κατά γενική ομολογία και συγκριτικά με τις προτάσεις των άλλων κομμάτων, η πιο ολοκληρωμένη, προοδευτική και τολμηρή πρόταση όσο αφορά τα θεσμικά κι όχι μόνο, είναι αυτή του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία.

Συγκεκριμένα προτείνει : 

  • Σύσταση Συμβουλίου για τους Μουφτήδες με εκλεκτορικό σώμα που θα απαρτίζεται από θρησκευτικούς λειτουργούς (ιμάμηδες) και μέλη ευρύτατης αποδοχής από πλευράς της μειονότητας.
  • Την διενέργεια εκλογών για τις διαχειριστικές επιτροπές βακούφικης περιουσίας των τριών πόλεων της Θράκης.
  • Την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια σχολεία όπου φοιτούν μαθητές της μειονότητας
  • Περαιτέρω εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία και διοίκηση των μειονοτικών σχολείων
  • Την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των διδασκόντων.
  • Διασύνδεση με τον Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης που ήδη λειτουργεί στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4452/2017, καθώς και η σχετική, και κατά περίπτωση, προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου.
  • Αντιμετώπιση του κτιριακού προβλήματος στα μειονοτικά Γυμνάσια-Λύκεια μεταξύ άλλων και μέσω της επέκτασης σε καινούργια κτίρια, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση.
  • Μετά την αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος του ΙΕΠ για τα νηπιαγωγεία που προβλέπει παρουσία στην τάξη της νηπιαγωγού και συνεργάτη – γνώστη της μητρικής γλώσσας των παιδιών της μειονότητας, το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα να διευρυνθεί σε όλους τους αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς
  • Να λειτουργήσουν εκ νέου και δομές δια βίου μάθησης, π.χ. σχολεία δεύτερης ευκαιρίας τα οποία έδωσαν τη δυνατότητα αντιμετώπισης του αναλφαβητισμού και ένταξης στην αγορά εργασίας μεγάλου αριθμού μουσουλμάνων γυναικών.
  • Ακόμα, προτείνεται η δημιουργία και διαρκής ενίσχυση των κέντρων δημιουργικής απασχόλησης, με την ενθάρρυνση συμμετοχής γυναικών από την τοπική κοινωνία της μειονότητας
  • Θετικές διακρίσεις για τα παιδιά και της γυναίκες της μειονότητας.  

*Ο Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν είναι Στέλεχος ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ροδόπης 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.