Δασκαλοι και «δασκαλοι»
Στις μηχανορραφίες, που αποσκοπούν στην εξαπάτηση,
αναζητήστε τον συνένοχο,
όχι τον ένοχο
Ν.Γ. Μουρτζούχος, Οδοιπορικό ιδεών,ΙΓ’
Σ’ αυτόν τον τόπο πολλές φορές τα αξιώματα ταυτίζονται με το φορέα τους, με συνέπεια ένας υπουργός να θεωρείται εξαρχής έντιμος, ένας δήμαρχος αποτελεσματικός, ένας καθηγητής πανεπιστημίου ειδήμων κι ένας διανοούμενος σοφός.
Επειδή, ως γνωστόν, το κύρος στα δημόσια αξιώματα, το δίνει η χρήση των σχετικών αρμοδιοτήτων (δηλαδή εξουσιών), αλλά και το παράδειγμα βίου των προσώπων που τα κατέχουν, αναρωτιέμαι και πάλι: ποιο είναι το στοιχείο που κάνει έναν ακαδημαϊκό καθηγητή πραγματικό δάσκαλο;
Οι γνώσεις του, η μεταδοτικότητά του στα φοιτητικά ακροατήρια, η πρωτοτυπία των συγγραμμάτων του, οι τηλεοπτικές του παρεμβάσεις, οι συνεντεύξεις του στις εφημερίδες ή μήπως και η εν γένει ζωή του (ιδίως αν εμπλέκεται ή διαπλέκεται με την πολιτική, ευθέως ή πλαγίως);
Κατά τη γνώμη μου δάσκαλος είναι εκείνος που προβάλλει ένα παράδειγμα δημόσιας και προσωπικής ζωής, ακολουθώντας τις αξίες που περι-γράφει στα βιβλία του και μη-παραβιάζοντας τις βασικές αρχές της ανεξαρτησίας της έκφρασης των ιδεών του, της ειλικρίνειας των προ-θέσεών του, την καθαρότητα των μέσων που χρησιμοποιεί για να αναδειχθεί, την ανιδιοτέλεια της προσφοράς του, τον αυτοέλεγχο και την αυτοκριτική.
Οι υπόλοιποι που επιχειρούν να αποτελέσουν «είδωλα» για τη νεολαία, κυρίως μέσω των ΜΜΕ, απλώς είναι «δάσκαλοι» για κάθε θεωρία ή απλώς «χρήσιμοι ηλίθιοι» για κάθε εξουσία (συχνά επιχειρώντας να «καπελώσουν» την πραγματικότητα, δια των από καθέδρας επιφοιτήσεων, με ιδεοληψίες, όχι πάντοτε αθώες).
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.