5η Επετειος Σιδηροδρομικου Αποκλεισμου της Θρακης
Πριν από πέντε χρόνια τέτοιες μέρες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α. Ε. με ανακοίνωση της (σχετικές δημοσιεύσεις της εποχής) ενημέρωνε το επιβατικό κοινό της χώρας ότι, από την 31/7/και έως την 30/9/019, τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα (90/91 & 600Α/601Α) θα σταματούσαν και θα ξεκινούσαν από την Δράμα αποκόπτοντας έτσι προσωρινά σιδηροδρομικά την Θράκη. Κανείς φυσικά δεν φανταζόταν τι θα επακολουθούσε. Αντί διακοπής δύο μηνών συμπληρώνονται αυτές τις ημέρες πέντε ολόκληρα χρόνια απομόνωσης. Δυστυχώς όμως ακόμη και σήμερα παραμένουμε στο απόλυτο σκοτάδι αφού:
Πέντε χρόνια στα οποία δεν υπήρξε καμία επίσημη αναλυτική ενημέρωση για τα αυτονόητα:
1. Ποιο είναι τελικά αυτό το «ανυπέρβλητο» πρόβλημα του σιδηροδρομικού δικτύου που έχει κόψει στα δύο την χώρα για πέντε ολόκληρα χρόνια;
2. Ποιες μελέτες αποκατάστασης έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα ;
3. Γιατί δεν έχουν προχωρήσει;
4. Ποιο είναι το κόστος επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Δράμας -Ξάνθης με στοιχεία;
5. Υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα αποκατάστασής του τελικά ή όχι;
6. Εκπονήθηκαν μελέτες για τις επιπτώσεις που είχε αυτός ο αποκλεισμός μέχρι σήμερα ανά τομέα σε όλη την Θράκη;
7. Ποια μέτρα ελήφθησαν και ποια σχεδιάζονται μέχρι την όποια επανασύνδεση της περιοχής προκειμένου να αντισταθμίσουν στο μέτρο του δυνατού αυτές οι επιπτώσεις στην κοινωνία αλλά και την οικονομία της;
Αντί απαντήσεων στα παραπάνω το τελευταίο χρονικό διάστημα βομβαρδιζόμαστε στην κυριολεξία για τα οφέλη που θα προκύψουν μελλοντικά για την περιοχή από την κατασκευή τμημάτων της νέας σιδηροδρομικής εγνατίας γραμμής. Για το πόσο θετική και σημαντική θα είναι για την χώρα η κατασκευή νέων τμημάτων αυτής της γραμμής που συνδέουν τα λιμάνια όπως για παράδειγμα αυτού μεταξύ Καρβάλης -Τοξότες και η σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα της Καβάλας με το υπάρχον δίκτυο. Ένα έργο με χρονικό ορίζοντα παράδοσης του έργου και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση! Φυσικά και είναι πολύ θετικό και αναπτυξιακό ένα τέτοιο έργο.
Αναρωτιόμαστε όμως γιατί δεν υπάρχει το ίδιο ενδιαφέρον και η ίδια μέριμνα για την αποκατάσταση του τμήματος Δράμα -Ξάνθη με αντίστοιχα σαφή χρονοδιαγράμματα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση εδώ και τόσα χρόνια.
Αδυνατούμε να πιστέψουμε πως η εξυπηρέτηση των επιβατών έρχεται σε δεύτερη μοίρα έναντι των εμπορευματοκιβωτίων. Αφού η διασύνδεση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας είναι ένα αναγκαίο έργο, το οποίο όμως δεν θα εξυπηρετεί επιβατικό κοινό αλλά καθαρά εμπορικούς σκοπούς. Το ενδιαφέρον των πολιτών σήμερα αφορά κατά κύριο λόγο τις μετακινήσεις που έχουν διακοπεί. Η νέα διασύνδεση Θεσσαλονίκης- Καβάλας όπως φαίνεται θα αργήσει πολλά χρόνια ακόμη. Ως τότε πώς θα γίνονται οι μετακινήσεις επιβατών από και προς την Θράκη; Μήπως με τον τρόπο που γίνονται τώρα;
Δείτε λοιπόν τι συμβαίνει σήμερα και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.
Επισκεφθείτε την σελίδα της HELLENIC TRAIN (Δρομολόγια) και δοκιμάστε να κάνετε κράτηση θέσης από ΑΘΗΝΑ με προορισμό την ΚΟΜΟΤΗΝΗ ή την ΞΑΝΘΗ ή την ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ.
Π.χ. Επιλογή θέσης για τις 01 Αυγούστου 2024 .Θα δείτε λοιπόν πως αναφέρει αναχώρηση αμαξοστοιχίας από Αθήνα στις 07:58 π.μ και άφιξη στην Κομοτηνή στις 22 :49 μ.μ. Χρόνος ταξιδιού (με 2 μετεπιβιβάσεις) 14 ώρες και 51 Λεπτά.
Αν ζητήσετε όμως έκδοση εισιτηρίου επιστροφής, π.χ για τις 03 Αυγούστου 2024, δηλαδή αναχώρηση από Κομοτηνή με προορισμό την Αθήνα θα διαπιστώσετε πως δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επιλογής ταξιδιού! Τυχαίο;
Μπορεί δηλαδή να ταξιδέψει κάποιος προς πόλη Θράκης (έστω και με μετεπιβιβάσεις σε λεωφορείο) αλλά δεν μπορεί να επιστρέψει ποτέ;
Παγκόσμια πρωτοτυπία; Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Φυσικά είναι εκ του πονηρού και πολύ καλά μελετημένο!
Όπως θα δείτε στον δεύτερο συνημμένο πίνακα δίνεται ή δυνατότητα να ταξιδέψει κάποιος από Κομοτηνή προς Θεσσαλονίκη (με 2 μετεπιβιβάσεις) και ώρα αναχώρησης από Κομοτηνή προς Θεσσαλονίκη στις 07:14 π.μ και ώρα άφιξης στις 21:16 μ.μ. Χρόνος ταξιδιού μόνο σε 14 ώρες και 02 λεπτά. Ναι καλά διαβάσατε. Κομοτηνή -Θεσσαλονίκη μόνο σε 14 ώρες και 02 λεπτά.
Από την Θεσσαλονίκη όμως με προορισμό την Αθήνα θα πρέπει να περιμένει κανείς την επόμενη μέρα προκειμένου να επιβιβαστεί σε κάποια αμαξοστοιχία λόγω της περασμένης ώρας αλλά κυρίως λόγω της ανύπαρκτης ανταπόκρισης δρομολογίων.
Αναχώρηση (αναγκαστικά) την επόμενη στις 03 Αυγούστου 2024 με ώρα αναχώρησης στις 07:04 π.μ. από Θεσσαλονίκη και ώρα άφιξης στην Αθήνα στις 11:58 π.μ. Χρόνος ταξιδιού 4 ώρες και 54 λεπτά. Συνεπώς η «Διανυκτέρευση» των επιβατών στην Θεσσαλονίκη κρίνεται εκ των πραγμάτων αναγκαστική γι’ αυτούς που θέλουν να ταξιδέψουν προς ΑΘΗΝΑ! Το κόστος αυτής όμως ποιος θα το επωμιστεί; Γι’ αυτό λοιπόν και δεν υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων από Κομοτηνή προς Αθήνα απευθείας όπως υπήρχε παλαιότερα.
Σύνολο ταξιδιού από Κομοτηνή έως και την Αθήνα (εάν το επιχειρήσει κάποιος με διανυκτέρευση στην Θεσσαλονίκη και τις αναγκαίες μετεπιβιβάσεις) σε μόνο 28 ώρες συν τα έξοδα κάποιου ξενοδοχείου!
Προκειμένου λοιπόν να μην επιβαρυνθεί η εταιρεία με τέτοια προβλήματα και κυρίως με πρόσθετα έξοδα, δεν δίνεται καν η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου από Κομοτηνή ή άλλες πόλεις της Θράκης προς Αθήνα. ΕΞΥΠΝΟ;
*Ο Γεώργιος Κατακωστίδης είναι πρόεδρος του Συλλόγου Οικισμού Κρυονερίου
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.