Τα χειροκροτηματα και η διττη ερμηνεια τους
Το βράδυ της Κυριακής, πιστοί στο διαδικτυακό κάλεσμα, αρκετοί ήταν εκείνοι που άρχισαν να επευφημούν τους γιατρούς και τους νοσηλευτές, χειροκροτώντας και φωνάζοντας «μπράβο» δηλώνοντας την στήριξη στο τιτάνιο έργο τους. Χειροκροτήματα ακούστηκαν σε όλες τις γειτονιές της χώρας, ακριβώς στις 21.00, σε μια κίνηση αλληλεγγύης σε όσους εργάζονται σκληρά κατά του κορωνοϊού.
Πάραυτα η κίνηση αυτή δεν ήταν μονοσήμαντη για πολλούς πολίτες στη χώρα. Άλλοι χειροκρότησαν πιστεύοντας βαθιά στο ενθαρρυντικό και συλλογικό κίνημα επευφημιών σε όλη τη χώρα για το έργο των γιατρών και νοσηλευτών. Άλλοι ακολούθησαν αυτούς που ήταν πιο συνειδητοποιημένοι ενώ δεν ήταν ξεκάθαρη η ενέργεια των χειροκροτημάτων μέσα τους. Άλλοι αδιαφόρησαν παντελώς, ενώ άλλοι ήταν αρκετά προβληματισμένοι ως προς την υποκρισία που ενδεχομένως κρύβεται πίσω από τα χειροκροτήματα.
Σίγουρα ένα παλλαϊκό χειροκρότημα, από την εντελώς θετική σκοπιά είναι κάτι που δίνει κουράγιο προπαντός για τους ανθρώπους του τομέα της υγείας που πυρετωδώς αγωνίζονται για την προστασία της δημόσιας υγείας, παρά τις ελλείψεις και το τεράστιο βάρος στις πλάτες τους. Ως προς αυτή την ερμηνεία ήταν πολλοί οι πολίτες σε πανελλαδικό επίπεδο που έδωσαν συμβολικά το δυναμικό παρών και μάλιστα και στην πόλη μας.
Ωστόσο υπάρχει και η άλλη όψη τους νομίσματος που κάποιος θα μπορούσε να πει ότι επισκιάζει την καθαρά ενθαρρυντική και θετική ενέργεια για τους νοσηλευτές και τους γιατρούς. Πολύ πιστεύουν ότι τα χειροκροτήματα είναι τουλάχιστον υποκριτικά, ειδικά εκ μέρους επιφανών προσώπων, όπως η σύζυγος του πρωθυπουργού, Μαρέβα Μητσοτάκη που βγήκε στο μπαλκόνι της και την αποθανάτισαν όλα τα φώτα της δημοσιότητας (βέβαια αυτό ισχύει και για άλλα στελέχη και πρόσωπα της «γαλάζιας» παράταξης που ενθάρρυναν τον κόσμο να συμμετέχει στο πανελλαδικό χειροκρότημα). Ο λόγος είναι ότι πριν την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού και την επιδείνωση της δημόσιας υγείας στη χώρα, η κυβέρνηση έδειξε την πρόθεση της να πολεμήσει σφοδρά το δημόσιο σύστημα υγείας μέσω των ιδιωτικοποιήσεων που περιλαμβάνονται στην ατζέντα της. Μάλιστα αυτό αν μη τι άλλο αφορά κυρίως την περιοχή μας που πριν από λίγους μήνες άλλαξε αιφνιδίως το νομικό πρόσωπο του νέου Νοσοκομείου της Κομοτηνής.
Ίσως αν η κυβέρνηση δεν θυμόταν την αξία του δημόσιου συστήματος υγείας μόνο στα «ζόρικα», τα χειροκροτήματα προς το νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό να ήταν ένα συλλογικότερο μήνυμα στήριξης, χωρίς σκοτεινά σημεία και ενστάσεις.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

