Ποσοτητα vs ποιοτητα

Στο αιώνιο «δίλημμα» «ακουμπά» το νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων

Στο αιώνιο «δίλημμα» ποιότητας εναντίον ποσότητας φαίνεται πως «ακουμπά» και το νομοσχέδιο που πέραν της ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων περιλαμβάνει και μια σειρά διατάξεων για την «αναβάθμιση» όπως ονομάζεται στο ίδιο, του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης.

Οι αλλαγές που θα συντελέσουν στην «αναβάθμιση» του ΔΠΘ το οποίο σε ικανοποίηση του οράματος των Πρυτανικών αρχών και του Πρωθυπουργού που συνηγόρησε προς την κατεύθυνση αυτή, θα γίνει το 3ο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας, με τα Τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου που εντάσσονται σε αυτό και φυσικά την ίδρυση νέων τμημάτων, που αφορά στην ουσία στο εξής ένα το Τμήμα Εργοθεραπείας στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ∆ΠΘ.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης την συγχώνευση των τριών Τμημάτων της ΣΚΑΣ, επί της οποίας προϋπήρξαν αντιδράσεις, σε δημόσιο επίπεδο μόνο από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, που άλλωστε είναι και το πρώτο που πλήττεται, αλλά και αποφοίτους του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας.

Των προαναφερθέντων αντιδράσεων ακολουθούν όπως μπορείτε να δείτε στην σημερινή έκδοση του «ΠτΘ» τόσο η απόφαση της γενικής συνέλευσης της Νομικής Σχολής του ΔΠΘ όσο και το άρθρο παρέμβαση της πρώην Κοσμητόρισσας της Σχολής κ.Μαρίας Γιούνη, για τις προωθούμενες αλλαγές που με λίγα λόγια περιγράφουν το πως αυτές θα οδηγήσουν στην πλήρη αποδυνάμωση και τον αποδεκατισμό των Τμημάτων του Πανεπιστημίου της περιοχής μας.

Με απτά και λογικά επιχειρήματα που κάθε λογικός, κατά την προσωπική μας άποψη τουλάχιστον, νους θα σκεφτόταν και θα πρότασσε ως δεδομένα, ακριβώς λόγω του γεγονότος ότι η ποσοτική αύξηση των Τμημάτων του ΔΠΘ και άρα η γεωγραφική του επέκταση, κάθε άλλο παρά σε ποιοτική αναβάθμιση των ήδη υφιστάμενων τμημάτων του συνεπάγεται. Τουναντίον όπως αποδεικνύεται και εύλογα συμπεραίνει ο αναγνώστης αμφότερων των τοποθετήσεων θα λειτουργήσει ως η «αρχή του τέλους» αν όχι για το σύνολο, για πολλά από τα υφιστάμενα τμήματα του ΔΠΘ, ακόμα και «κορυφαίων» όπως αυτό της Νομικής.

Κι αυτό γιατί το ζητούμενο ευρύτερα για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρα, αλλά κυρίως για πανεπιστημιακά ιδρύματα όπως το ΔΠΘ ως περιφερειακό πανεπιστήμιο και δη ακριτικό, είναι η ποιοτική αναβάθμιση της, που για όσους αγαπούν τους αριθμούς εκκινούν πρώτα και κύρια από την αύξηση της χρηματοδότησης, την αύξηση του προσωπικού, την αύξηση των πόρων που δαπανούνται για την φοιτητική μέριμνα κ.α.

Η ιστορία άλλωστε πάμπολλες φορές έχει «απαντήσει» στο δίλημμα ποσότητας εναντίον ποιότητας. Αρκεί βεβαίως να ορίσει ορθώς και τον στόχο…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.