Αν τα ονοματα ηταν ραγες, τωρα θα ειχαμε φτασει στην Κινα

Απαρατήρητα

Βαλκανικός Δακτύλιος ονομάζεται το νέο, μεγαλεπίβολο σχέδιο τεσσάρων χωρών της βαλκανικής, με στόχο την δημιουργία δομών διασυνδεδεμένων μεταφορών μέσω σιδηροδρομικών και οδικών δικτύων, που θα καταλήγουν σε λιμάνια, μεταξύ των οποίων αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.
 
Αν η ιδέα σας θυμίζει κάτι, είναι γιατί ουσιαστικά παίρνει την παλιότερη, της σιδηροδρομικής Εγνατίας, που συνέδεε τρία λιμάνια της Ελλάδας και τρία λιμάνια της Βουλγαρίας, και την επεκτείνει για να συμπεριλάβει τη Σερβία και τη Ρουμανία.
 
Όλα αυτά τα τρομερά, θα γίνουν όχι με ίδιους πόρους φυσικά, αλλά με την χρηματοδότηση της ΕΕ, αλλά και άλλων χωρών, που όταν λέμε άλλες χώρες, εννοούμε ουσιαστικά την Κίνα, γιατί ποιος άλλος έχει να δώσει χρήματα τη σήμερον ημέρα σε τέτοια έργα;
 
Χωρίς να θέλουμε να μιλήσουμε για τις υπόλοιπες χώρες στο σχέδιο, βλέπουμε πως στην Ελλάδα αυτό το θέμα των διασυνδεδεμένων μεταφορών και των συνδέσεων με τα λιμάνια, έχει αποτελέσει τουλάχιστον για δέκα χρόνια, το χρυσό πρότυπο για τις υποσχέσεις, προεκλογικές και μη, πολιτικών όλων των κομματικών αποχρώσεων, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, δίνοντας την ευκαιρία να καταθέσουν την οραματικότητά τους.
 
Όμως όταν φτάνει η ώρα να κάνουν τα οράματά τους πραγματικότητα, σκοντάφτουν στα μνημόνια, την δύσκολη συγκυρία, τις πολιτικές πραγματικότητες ή τον ανάδρομο Ερμή.
 
Τα αποτελέσματα όλων αυτών των προσπαθειών είναι σχετικά πενιχρά, όμως φαίνεται πως έχει βρεθεί η λύση: όταν η πραγματικότητα έρχεται να σου ζητήσει λεφτά, βρες ένα έργο ακόμα μεγαλύτερο, δώσε του ένα ακόμα πιο πομπώδες όνομα, καλύπτοντας το γεγονός ότι αρχικά έργα που ήταν να ξεκινήσουν, σε πιο «λογικά» επίπεδα, ακόμα τα περιμένουμε.
 
Και για να επανέλθουμε στην Σιδηροδρομική Εγνατία, πριν συμπεριλάβει την κοστοβόρα απευθείας σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη, και πριν υπάρξει καν σαν όνομα, υπήρχε η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με τους Τοξότες, έργο για το οποίο υπάρχει χάραξη από παλιά και έχουν προχωρήσει σημαντικά οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά πάλι τραίνο δεν περνά.
 
Πολύ φοβόμαστε δε πως αν αργήσουν τα έργα λίγο ακόμα, ο Βαλκανικός Δακτύλιος θα μετατραπεί στο Υπερβαλκανικό πάπλωμα, ή στον Ανατολικοευρωπαικό δίαυλο, ή στο Ευρωπαϊκό άλμπατρος (γιατί δεν μπορούμε να αφήσουμε εκτός των αεροδρόμια)…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.