Οι ομαδες παραγωγων και η τεχνολογια ως συμμαχος τα «εργαλεια» για τη βιωσιμη αγροτικη αναπτυξη

Τα βασικά συμπεράσματα της ημερίδας της αντιπεριφέρειας Ροδόπης, το Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Κομοτηνής και της Αναπτυξιακής Ροδόπης

Οι προοπτικές αλλά και προτάσεις για μία βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη αναλύθηκαν και συζητήθηκαν κατά την διάρκεια της σχετικής με το θέμα ημερίδας που διοργάνωσαν το πρωί της Παρασκευής στην Αίθουσα Περιφερειακού Συμβουλίου «Γεώργιος Παυλίδης» στην Κομοτηνή η Περιφέρεια ΑΜΘ- Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Κομοτηνής και η Αναπτυξιακή Ροδόπης.
 
Η εκδήλωση έτυχε θερμής υποδοχής από τον αγροτικό κόσμο της Ροδόπης και όχι μόνο, καθώς απευθυνόταν εξ αρχής στο ευρύ κοινό. Οι θεματικοί άξονες της ημερίδας αφορούσαν στο τοπικό πρόγραμμα Leader, το Μέτρο 9 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης σχετικά με την σύσταση ομάδων παραγωγών, την προώθηση αγροτικών προϊόντων στην σύγχρονη εποχή και την παρουσίαση καλής πρακτικής ομάδων παραγωγών, που δραστηριοποιούνται με επιτυχία στην Καβάλα, οι οποίοι παρουσιάστηκαν  από ένα εκλεκτό πάνελ ομιλητών, μεταξύ των οποίων ο κ. Στάθης Κεφαλίδης, διευθυντής της Αναπτυξιακής Ροδόπης, ο κ. Ευάγγελος Δελλής, γεωπόνος και στέλεχος μονάδας συνεργασίας και καινοτομίας της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογών Π.Α.Α., ο κ.Ευγένιος Καλαϊτζόπουλος, εταίρος και διευθύνων σύμβουλος της A&F ΕΕ και της OlympusHerb ΙΚΕ και ο κ. Σάββας Γεννησαριώτης, γεωπόνος, μελετητής και σύμβουλος οργάνωσης και λειτουργίας ενώσεων παραγωγών.
 

Χαιρετισμό στην έναρξη της ημερίδας απηύθυνε ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Νίκος Τσαλικίδης  ο οποίος στάθηκε στην μεγάλη προσέλευση του κόσμου, που, όπως τόνισε, δείχνει το ενδιαφέρον για τα αγροτικά θέματα και δίνει και ένα μήνυμα «πως ο αγροτικός πληθυσμός ψάχνει να βρει τρόπους για να αναπτυχθεί και να πάει ένα βήμα μπροστά».
 
«Όλοι εμείς δώσαμε ιδιαίτερη προτεραιότητα στον αγροτικό πληθυσμό και στην αγροτική οικονομία. Τον έχουμε βάλει μπροστά σε κάθε προσπάθεια μας για την ανάλυση της περιοχής μας και θέλουμε σε αυτήν την κατεύθυνση να συνεχίσουμε» τόνισε ο ίδιος για να δώσει τον λόγο έπειτα στην επικεφαλής του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Κομοτηνής κ. Λουίζα Σαλτσίδου.
 

«Η σημερινή ημερίδα εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης: Δίαυλος ενημέρωσης για τα προγράμματα ανάπτυξης και απασχόλησης», με σκοπό να προβάλλουν τις πρωτοβουλίες αυτές για την ανάπτυξη, την απασχόληση, τις επενδύσεις και με έμφαση το επενδυτικό σχέδιο Junker» εξήγησε η ίδια για να τονίσει πως η συνεργασία των  τριών διοργανωτών θα συνεχιστεί και σε άλλες ανάλογες ενημερωτικές δράσεις,  οι οποίες θα  λάβουν χώρα εντός του έτους αλλά και το 2018.  «Αυτό που θέλουμε πραγματικά είναι η ενημέρωση των αγροτών, γιατί έχουμε μπει σε μία νέα περίοδο, και το πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης, σύμφωνα και με τις κοινές προτεραιότητες της κοινής γεωργικής πολίτικης. Μιλάμε ,πλέον, για βιωσιμότητα, για ανταγωνιστικότητα, για καινοτομία. Μιλάμε για ενημερωμένους, εκπαιδευμένους και καταρτισμένους αγρότες, οι οποίοι καλούνται να προσαρμοστούν στις συνθήκες της νέας εποχής» υπογράμμισε χαρακτηριστικά. 

Η συνεργασία απαραίτητο χαρακτηριστικό της εποχής 

«Ερχόμαστε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και μαζί με τους υποψήφιους επενδυτές και το κοινό να συζητήσουμε για τις βιώσιμες προοπτικές ανάπτυξης στον αγροτικό χώρο και να διερωτηθούμε εάν υπάρχουν προοπτικές» ανέφερε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της Αναπτυξιακής Ροδόπης κ.Στάθης Κεφαλίδης, απαντώντας στην συνέχεια πως υπάρχουν πάρα πολλές προοπτικές οι οποίες ενισχύονται ακόμα περισσότερο από τις ευνοϊκές συγκυρίες.
 
Αναφερόμενος  στο πρόγραμμα Leader, τόνισε πως η Αναπτυξιακή Ροδόπης έχει ένα μεγάλο πρόγραμμα που απευθύνεται σε δύο νομούς, την Ροδόπη και την Ξάνθη, με αρχικό προϋπολογισμό 9,4 εκατ. ευρώ και δράσεις οι οποίες έχουν σαν βάση την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας . «Βοηθάμε τον κάθε ένα με κάποια δραστηριότητα να την κάνει επιχειρηματικότητα. Αυτό χρειάζεται ο τόπος μας. Χρειάζεται θέσεις εργασίας , ποιοτικά προϊόντα και πάνω από όλα χρειάζεται συνεργασίες» υπογράμμισε ο ίδιος, τονίζοντας πως οι συνέργιες αυτές αφορούν και στην ενοποίηση φορέων αλλά και ανθρώπων, με συγκεκριμένες δεξιότητες, οι οποίοι ενωμένοι θα μπορέσουν να παράγουν τα μοναδικά, ελληνικά προϊόντα.
 

Σύμφωνα με τον ίδιο τα 600 τεχνικά δελτία που κατατέθηκαν στην Αναπτυξιακή Ροδόπης δείχνουν την ανάγκη ενίσχυσης του αγροτουριστικού τομέα, που συνίσταται στην δημιουργία νέων κλινών, εστιατορίων, καφέ και γενικότερα όλων όσων υποστηρίζουν τον αγροτουρισμό, όπως επίσης και για συγκεκριμένα προϊόντα που παράγονται στην περιοχή, ενώ  η υδατοκαλλιέργεια είναι αυτή την ώρα ο «χρυσοφόρος ορίζοντας» της περιοχής μας.
 
Ειδικότερη αναφορά στο μέτρο 9, που αφορά στην σύσταση μονάδων παραγωγών και οργανώσεων παραγωγών έκανε ο κ. Ευάγγελος Δέλλης, στέλεχος της ειδικής υπηρεσίας εφαρμογής  του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης.
 
«Το άρθρο 9 είναι μία κατά αποκοπή ενίσχυση για τα πέντε πρώτα χρόνια λειτουργίας των ομάδων ή οργανώσεων παραγωγών» εξήγησε ο ίδιος για να επισημάνει το οικονομικό όφελος αυτού, αλλά και το γεγονός ότι οι παραγωγοί έχουν ήδη στραφεί προς τις ομάδες, αντιλαμβανόμενοι τη δυσκολία των ατομικών εγχειρημάτων.   

Ανάγκη προσαρμογής των αγροτών στη σύγχρονη εποχή και την τεχνολογία 

Στην έννοια του marketing και στις δυνατότητες πώλησης των αγροτικών προϊόντων στην σύγχρονη εποχή, όπου, όπως τόνισε, οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν είναι τεράστιες, αναφέρθηκε κατά τη δική του παρουσίαση ο κ. Ευγένιος Καλαϊτζόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας “Olymbus Herb”. Ο ίδιος αναφέρθηκε στις ευκαιρίες αλλά και τις αλλαγές που έχει επιφέρει στην προώθηση των προϊόντων, για να υπογραμμίσει πως το 58% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιεί το smart phone του για να πληροφορείτε, για να σημειώσει την ανάγκη προσαρμογής και των αγροτών στην σύγχρονη εποχή.
 

«Πόσοι από τους αγρότες μας και όσες από τις εταιρείες μας έχουν sites; Εάν σκεφτούμε ότι στα πέντε πρώτα δευτερόλεπτα αν δεν κατέβει το site στο smartphone, ο καταναλωτής φεύγει από αυτό και πάει στο επόμενο, κατανοούμε την ανάγκη δημιουργίας ενός τέτοιου εικονικού περιβάλλοντος, που θα αποτελεί και την βιτρίνα της εταιρείας μας» σημείωσε χαρακτηριστικά για να τονίσει, ερωτηθείς σχετικά, πως οι πρώτοι του κλάδου  που αναπτύσσουν την εταιρεία τους στο διαδίκτυο είναι οι έμποροι αγροτικών εργαλείων, χαρακτηρίζοντας τους ένα καλό παράδειγμα για το τι πρέπει να κάνουν οι αγρότες της χώρας και μάλιστα χωρίς κόστος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.