Εικονες απο το μελλον της καλλιεργειας στην Κομοτηνη

Αγρότες, παραγωγούς, πανεπιστημιακούς, εμπόρους και εταιρείες έφερε πιο κοντά το 1ο Καλλιεργητικό meeting Agroclinic από τη Στοά του Φυτού

Από επιτυχία στέφτηκε το 1ο Καλλιεργητικό meeting Agroclinic, με θέμα «Βιοενεργοποιητές, Θρέψη φυτών και Δέντρων», που διοργάνωσε η Agroclinic Στοά του Φυτού στο ίδρυμα Παπανικολάου στην Κομοτηνή.

Πρόκειται για την πρώτη από τις εκδηλώσεις που διοργανώνει το κατάστημα, και ελπίζει να κάνει θεσμό κάθε χρόνο, με διαφορετικές θεματικές, δίνοντας στους καλλιεργητές της περιοχής μας γνώση και ενημέρωση για τα ζητήματα που τους απασχολούν.

Σκοπός της εταιρείας είναι να κάνει ανάλογα meeting κάθε χρόνο, μιας και η θεματολογία στον αγροτικό τομέα είναι τεράστια, με τη συμμετοχή Γεωπόνων, φορέων, και καλλιεργητών.

Μια μοναδική ευκαιρία για ενημέρωση

Η συνάντηση αυτή, που φέρνει σε επαφή αγρότες, παραγωγούς, πανεπιστημιακούς, εμπόρους και εταιρείες, ώστε να ενώσουν τις δυνάμεις, τη γνώση και την εμπειρία τους, ήταν στο μυαλό τους εδώ και πολλά χρόνια, τόνισε  ο ιδιοκτήτης της Agroclinic Στοά του Φυτού κ. Λάζαρος Κουρουκεχαγιάς. Και αυτό γιατί θεωρούν πως είναι απαραίτητη η ενημέρωση στο χώρο των νέων προϊόντων, εξελίξεων και τεχνολογίας, που καλπάζουν όμως στην χώρα μας η ενημέρωση είναι αποσπασματική και κυρίως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης των εταιρειών.

Αρχικά είχαν σχεδιάσει να κάνουν την εκδήλωση το 2020, για να γιορτάσουν τα 20 χρόνια της επιχείρησης, όμως λόγω την πανδημίας δεν είχαν καταφέρει να την πραγματοποιήσουν μέχρι πρόσφατα.

Αυτά τα δύο χρόνια που μεσολάβησαν , τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους έφεραν ακόμα πιο κοντά, έκαναν νέους φίλους, νέες γνωριμίες, προσελκύοντας κόσμο από όλη την Ελλάδα, κυρίως όμως τη Βόρεια, που βρέθηκαν στην Κομοτηνή για να μοιραστούν τις γνώσεις τους, να έρθουν σε επαφή με τον επιστημονικό κόσμο και να εξελίξουν όσο μπορούν την καλλιέργεια αυτή.

Τα πράγματα στην παραγωγή και την καλλιέργεια, έχουν αλλάξει εδώ και μια δεκαπενταετία, τόνισε ο κ. Κουρουκεχαγιάς, όμως κανένας στη χώρα μας δεν εξελίχθηκε, γιατί υπήρχε ο φόβος και η δυσπιστία του παραγωγού να εμπιστευτεί προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.

Όπως όμως ήρθαν τα πράγματα με την νέα ΚΑΠ, πρέπει πλέον ο παραγωγός να στραφεί προ αυτά, χωρίς ακόμα ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία των παραγωγών δεν έχουν γνώση των σκευασμάτων και της χρήσης τους.

Για αυτό και στην εκδήλωση έδωσαν το παρών παραγωγοί που τα χρησιμοποιούν για πάνω από πέντε χρόνια, με τεράστια επιτυχία. «Θελήσαμε να ενώσουμε το επιστημονικό με το εμπειρικό κομμάτι, μαζί με την έρευνα, για ένα meeting που παρόμοιό τους δεν έχει γίνει πουθενά στην Ελλάδα» εξήγησε ο κ. Κουρουκεχαγιάς.

Απαραίτητη η σωστή προώθηση των προϊόντων

Η διημερίδα βέβαια δεν ασχολήθηκε μόνο με την παραγωγή των προϊόντων, αλλά και την προώθησή τους, μιας και η πώλησή τους αποτελεί σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας μιας καλλιέργειας.

Έτσι ο Δρ. Σταύρος Παυλίδης, Γεωπόνος, μίλησε για το ρόλο του μάρκετινγκ στην προώθηση των τοπικών αγροτικών προϊόντων, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό για όλους τους καλλιεργητές. Για αυτό και θέλησε να τους δείξει πώς μπορούν να πάρουν υπεραξία, πώς μπορούν να δημιουργήσουν συγκριτικά πλεονεκτήματα, ποια στοιχεία μπορούν να τονίσουν αναφορικά με την προώθηση και τα οποία έχουν άμεση συνάφεια με το τοπικό στοιχεία των προϊόντων.

«Οποιοδήποτε προϊόν παραγάγουμε, αν δεν το προωθήσουμε και πουλήσουμε σωστά, είναι σαν να μην το έχουμε ουσιαστικά καθόλου δημιουργήσει» ανέφερε. Δυστυχώς η περιοχή μας υστερεί σε αυτό τον τομέα, όχι μόνο σε σύγκριση με την Ευρώπη, αλλά και με άλλες περιοχές στη χώρα.

Το πρώτο βήμα για να αναστραφεί η κατάσταση, τόνισε ο κ. Παυλίδης, είναι «να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι, και να απαλλαχτούμε από την άποψη ότι τέτοιες πρακτικές δεν γίνονται εδώ, ώστε να είμαστε πιο ανοιχτοί στην πληροφορία».

Από εκεί και πέρα πρέπει να υπάρξει συνεργασία με επιστήμονες, τα πανεπιστήμια αλλά και τους τοπικούς γεωπόνους, που γνωρίζουν τα προϊόντα της περιοχής και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να προωθηθούν καλύτερα και να αναδείξουν την υπεραξία με βάση και την τοπικότητα. Παράλληλα μπορούν να μελετήσουν τις καλές πρακτικές σε Κρήτη, Πελοπόννησο και άλλες περιοχές της χώρας, που ίσως η ανάγκη τους ανάγκασε να στραφούν στην ποιότητα και την τοπικότητα.

Για αυτό πρέπει και εμείς να σκεφτούμε με αυτό τον τρόπο, ανεξάρτητα από λογικές «εύκολης» καλλιέργειας, βασιζόμενοι μόνο στις επιδοτήσεις και στον παλιό τύπο καλλιέργειας. «Πρέπει και εμείς να γίνουμε αγρότες επιχειρηματίες, γιατί έχουμε και πλούτο και πάρα πολύ καλά προϊόντα» και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ακολουθήσουμε το δρόμο αυτών που βρίσκονται πιο μπροστά από εμάς, σε συνεργασία με όλους τους επιστήμονες που μπορούν να βοηθήσουν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.