Προτεραιοτητα η διεκδικηση του φραγματος Ιασμου αλλα…

Πάγιο αίτημα της Περιφέρειας η κατασκευή του, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη κ. Χρήστο Μέτιο

Ένα αίτημα της περιοχής εδώ και 70 χρόνια παραμένει ζητούμενο ακόμα και σήμερα

Την προτεραιότητα που δίνει η Περιφέρεια ΑΜΘ στην χρηματοδότηση της δημιουργίας του φράγματος του Κομψάτου, επισήμανε ο Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας κ. Κώστα Κατσιμίγα κατά το Περιφερειακό Συμβούλιο της Δευτέρας 31 Οκτωβρίου.

Ο κ. Κατσιμίγας στην επερώτησή του αναφέρθηκε αναλυτικά στο ιστορικό της κατασκευής του φράγματος και την τελευταία ολοκληρωμένη μελέτη που είχε συνταχθεί για την κατασκευή του. Επιπλέον ανέλυσε τη σημασία του έργου, όχι μόνο για την αγροτική παραγωγή του τόπου, αλλά και τη στρατηγική αξία εξασφάλισης εθνικών νερών στην ΒΑ Ελλάδα, ακόμα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού έργου.

Για αυτό και ζήτησε να μάθει ποιες οι ενέργειες στις οποίες πρόκειται να προβεί προκειμένου να πείσει την κυβέρνηση να ολοκληρώσει τη μελέτη και να δρομολογήσει την κατασκευή του έργου, και αν θα απευθυνθεί σε όλους τους εμπλεκόμενους για να δοθεί οικουμενικός χαρακτήρας στο αίτημα.

Ο Περιφερειάρχης από την πλευρά του συμφώνησε με τον κ. Κατσιμίγα για την σπουδαιότητα του έργου, το οποίο εκτιμάται πως θα κοστίσει, μαζί με τα δίκτυα άρδευσης, γύρω στα 500 εκ. ευρώ.

Το έργο του φράγματος ήταν, μαζί με το μεγάλο αρδευτικό της Ξάνθης, στην αιχμή του διεκδικητικού πλαισίου της διοίκησης του, σημείωσε, από το 2017. Από τότε επισκέφτηκε όλους τους υπουργούς τόσο της προηγούμενης όσο και της νυν κυβερνήσεως, στο αναπτυξιακό συνέδριο που έχει γίνει το 2017 αλλά και στην Διακομματική για τη Θράκη, ενώ είχε και επαφές με την διοίκηση του Φορέα Διαχείρισης Βιστωνίδας και Ισμαρίδας, οι ενστάσεις του οποίου είχαν μπλοκάρει πριν από περίπου δέκα χρόνια την πρόοδο της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων του φράγματος, πριν φυσικά αυτός αλλάξει με την δημιουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ.

«Πιέζουμε συνεχώς, αλλά δεν προχώρησαν κάποια πράγματα όπως τα θέλαμε» τόνισε, και η νέα προοπτική της κατασκευής του με ΣΔΙΤ αλλάζει κάπως τα δεδομένα. Τόνισε πάντως πως συνεχίζουν να πιέζουν για την κατασκευή του, ώστε να δρομολογηθεί η κατασκευή του.

Για τις ενέργειες που έχουν γίνει μίλησε και ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Νίκος Τσαλικίδης, θέλοντας να δείξουν στην κυβέρνηση πως δεν είναι φαραωνικό έργο, αλλά είναι εφικτό και έχει προοπτική ισχυρής ανάπτυξης τόσο στη Ροδόπη όσο και στην Ξάνθη.

Τόνισε δε πως το κόστος του είναι εντός των δημοσιονομικών πλαισίων, και τα οφέλη που θα φέρει στους αγρότες και στην χώρα θα σημάνει την απόσβεση του κόστους του εντός μόλις μιας δεκαετίας.

Αναφέρθηκε δε και αυτός στις πιέσεις που έχουν γίνει σε διαδοχικές ηγεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και περιβάλλοντος για το θέμα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.