Θεατρικη ραδιοφωνικη παραγωγη με την υπογραφη του Μικρου Διακοσμου και του Γιαννη Βουλτσιδη

Θα παρουσιασθεί οσονούπω στο Τρίτο και Δεύτερο πρόγραμμα της Ελληνικής ραδιοφωνίας

Και να ‘μαστε πάλι

Τα υπόγεια ρεύματα είναι πιο σπουδαία από τα εμφανή. Τα εμφανή επειδής είναι  «επιφανειακά»  μαζεύουν εύκολα πολύ σκουπιδομάνι μέσα τους… Ο λούστρος τους βέβαια ξερνάει και ξεβράζετε εύκολα γιατί είναι «επιδερμικός».

Αλλά, η άλλη ροή, η υπόγεια δεν μασάει από εύκολο καιρό, είναι παντός καιρού γιατί ποτέ δεν κούνησε την ουρά για να πετύχει κάτι πρόσκαιρο. Τα πάει καλά με τον χρόνο, γι αυτό δεν τον βιάζει και δεν βιάζεται απ’ αυτόν. Ό,τι είναι  να ‘ρθει, θα ‘ρθει –όχι μοιρολατρικά –  τουναντίον αγωνιστικά.

Τι θα πει  επιτυχία, στη ζωή, στο θέατρο, στις μπίζνες, παντού αν στηρίζεται σε κίβδηλα πόδια;  Έχει κανένα νόημα;   Τι θα κερδίσεις, αν κερδίσεις όλο τον κόσμο και χάσεις την αυτοεκτίμησή σου με επίχρυσες πραμάτειες που πούλησες για χρυσό;

Αρχετυπικά και κυρίως υπαρξιστικά πράγματα και θέματα. Αλλά, ποιος νοιάζεται γι αυτό; Οι   περισσότεροι ψωνίζουν από τις καταναλωτικές αλυσίδες του Μέγκα του Σκάι και του άι Χάσου και αλυσσοδένονται και αυτοί στον καναπέ, απ’ αυτές! 

Τέλος  «γκρίνιας»  πάμε στην ανακοίνωση:

Το Τρίτο πρόγραμμα της Ελληνικής ραδιοφωνίας, που το ίδρυσε ο Ξανθιώτης Χατζιδάκις με μάνα από την Αδριανούπολη, μετά από διαγωνισμό ενέκρινε κάποιες θεατρικές παραγωγές. Από τις πρώτες ήταν η δικιά μας «Η  ΜΠΟΥΛΟΥΚΤΣΟΥ» σε κείμενο σκηνοθεσία, μουσική και ερμηνεία  δική μου, Δον Σάντσο Βουλτσίδη.

Να σας πω δεν το περίμενα, διότι γνωρίζω, ότι η αναξιοκρατία   έχει γερά θεμέλια στην Ελλάδα. Αν δεν  υπάρξεις «γενναίος» αφισοκολλητής κάποιων, δεν έχεις καμιά μοίρα συνήθως να πάρεις τη δουλειά, όσο και να αξίζεις.

Φαίνεται πως εδώ στο Τρίτο πρόγραμμα αφουγκράστηκαν εις βάθος και  σας αναγγέλω συγχωριανοί μου – γιατί εγώ από το χωριό μου ομιλώ και διαμένω  και σ’ αυτό δημιούργησα τον ΜΙΚΡΟ ΔΙΑΚΟΣΜΟ-  σύντομα θ’ απολαύσετε την δουλειά μας και από το δεύτερο πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και από το Τρίτο πρόγραμμα, θα σας αναγγελθεί εγκαίρως.

Καλή σας διασκέδαση!

Φαίνεται η πρώτη μου συνεργασία με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κομοτηνής  -έστω μετά από σαράντα χρόνια προτάσεων- ήταν γουρλίδικη!  Επ’ ευκαιρία η δουλειά που ανεβάσαμε «ΑΝΑΚΡΕΩΝ  ΡΑΒΑΣΑΚΙ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ»,  από τους πιο έγκυρους κριτικούς θεάτρου του «Βήματος» της «Αυγής», της «Οδός Πανός», θεωρήθηκε και γράφτηκε αυτό μετράει–  ότι ήταν η παράσταση του καλοκαιριού που μας πέρασε.

«Κι αυτοί που ανεβάζουν παραστάσεις στην Επίδαυρο και στα Ωνάσεια να ‘ρθουν να δουν την δουλειά του Βουλτσίδη πως ηλεκτρίζει το λαϊκό αίσθημα να πάρουν ιδέες».

Δεν τα έγραψα εγώ αυτά, οι Αθηναίοι τα έγραψαν και οι πιο έγκυροι. Ελπίζω εδώ οι ντόπιοι φορείς να κοιτάζουν καλά γύρω τους, τι υπάρχει και ό,τι εξαίρετο να αξιοποιείται.  Και μετά να κατεβάζουν σύσσωμη την Αθήνα, στο Μέγαρο. Αντί να μας φωνάζουν, να πάρουν ιδέες και να στήσουμε άξια πράγματα, μας κρατάνε στο περιθώριο. Κρίμα  και φυσικά όχι για μας.

Υ.Γ.: ΌΣΟΝ αφορά το θέμα της «ΜΠΟΥΛΟΥΚΤΣΟΥ»  θα γίνει άλλο  κείμενο στο σωστό χρόνο.

Χειρόγραφο του Γιάννη Βουλτσίδη

Η δημοσίευση της Ελληνικής Ραδιοφωνίας

Η δημοσίευση της Ελληνικής Ραδιοφωνίας με τις παραγωγές που εγκρίθηκαν έχει ως εξής:

Δεκάδες αγαπημένοι ηθοποιοί της νέας αλλά και της παλιότερης γενιάς θα βρεθούν στα μικρόφωνα της ΕΡΤ ανεβάζοντας θεατρικές παραστάσεις, που θα είναι διαφορετικές από αυτές που έχουμε συνηθίσει, καθώς θα προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για το ραδιόφωνο. Η ΕΡΤ ανακοινώνει τις πρώτες 24 παραστάσεις που θα βγουν στον αέρα, καθώς η ανταπόκριση στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της δημόσιας Ραδιοφωνίας για την αναβίωση του ραδιοφωνικού θεάτρου ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Υποβλήθηκαν συνολικά 837 προτάσεις, και γι’ αυτό η ΕΡΤ, ανταποκρινόμενη στην εμπιστοσύνη με την οποία την τίμησε ο θεατρικός κόσμος, αποφάσισε να υπερτριπλασιάσει τον αριθμό των προτάσεων, οι οποίες είχε ανακοινωθεί αρχικά ότι θα εγκριθούν. Κι έτσι, σήμερα ανακοινώνονται οι πρώτες από τις συνολικά 80 νέες παραγωγές ραδιοφωνικών παραστάσεων που θα μεταδοθούν τους επόμενους μήνες από το Δεύτερο και το Τρίτο Πρόγραμμα.

Μερικές από αυτές αφορούν παραστάσεις οι οποίες έχουν παρουσιαστεί με επιτυχία στη σκηνή. Τώρα, θα ηχογραφηθούν προσαρμοσμένες δημιουργικά στις ανάγκες του ραδιοφώνου. Παράλληλα, άλλες δημιουργούνται εξαρχής για τη Ραδιοφωνία της ΕΡΤ.

Στην επιλογή των έργων και στη διανομή των παραστάσεων εκπροσωπούνται: Μεγάλοι δραματουργοί, κορυφαίοι Έλληνες λογοτέχνες με δραματοποιημένα πεζογραφήματά τους, σημαντικοί Έλληνες θεατρικοί συγγραφείς, διακεκριμένοι σύγχρονοι ξένοι θεατρικοί συγγραφείς και λογοτέχνες, καταξιωμένοι σκηνοθέτες, σημαντικοί και δημοφιλείς ηθοποιοί από διαφορετικές γενιές και τάσεις, ανάμεσα στους οποίους και μερικοί οι οποίοι έχουν βραβευθεί με Βραβεία Καρόλου Κουν, Μελίνας Μερκούρη ή Δημήτρη Χορν για τους συγκεκριμένους ή για άλλους ρόλους.

Σε αυτές τις πρώτες προτάσεις εκπροσωπούνται, επίσης, όχι μόνον ο θεατρικός κόσμος της πρωτεύουσας, αλλά και συγγραφείς και θεατρικές ομάδες από τη Θεσσαλονίκη, τη Δράμα, την Καρδίτσα, την Κομοτηνή. Τέλος, εντάσσονται δυο προτάσεις που σχετίζονται με την επέτειο του 1821.

Αναλυτικά, οι πρώτες 24 νέες ραδιοφωνικές παραστάσεις (κατά σειράν του αρ. πρωτοκόλλου που είχαν οι προτάσεις) είναι:

  • «Όνειρο στο κύμα» και «Έρως ήρως» από διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώδη, με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη.
  • «Το ξύπνημα των νεκρών» του Χένρικ Ιψεν, σε μετάφραση και σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη, με τους Θανάση Δόβρη, Ευανθία Κουρμούλη, Αλέξη Διαμαντή, Αλέκο Συσσοβίτη και Ρούλα Πατεράκη.
  • «Ο πατέρας του Άμλετ» του Μάνου Ελευθερίου, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Γκόνη, με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη.
  • «Οδός Πολυδούρη» της Ρούλας Γεωργακοπούλου, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Γκόνη, με την Ιωάννα Παππά. 
  • «Η μπουλουκτσού» του Γιάννη Βουλτσίδη, σε σκηνοθεσία του ιδίου, με τον Γιάννη Βουλτσίδη.
  • «Αρίστος», από το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του Θανάτου», σε διασκευή της Θεοδώρας Καπράλου και σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου, με τους Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιάννη Λεάκο και Γιάννη Αθανασόπουλο.
  • «Μυγοφαές» του Ζουάν Γιάγκο, σε σκηνοθεσία της Ομάδας Abovo, με τους Γιώργο Αγγελόπουλο, Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννη Σαρακατσάνη και Σωσώ Χατζημανώλη.
  • «Η… γυναίκες-Ένα δέντρο στον κάμπο» της Μαρίας Μπαρμπατσάλου, σε σκηνοθεσία της ίδιας, με τις Μαρία Σιούμα, Κωνσταντίνα Μερεντίτη και Μαρία Μερεντίτη.
  • «Φαύστα» του Μέντη Μποσταντζόγλου, σε σκηνοθεσία του Θανάση Παπαγεωργίου, με τους Λήδα Πρωτοψάλτη, Θανάση Παπαγεωργίου, Παύλο Ορκόπουλο, Νίκη Χαντζίδου, Εύα Καμινάρη, Βάσω Ορκοπούλου και Ελευθερία Στεργίδου. 
  • «Κελί» από αφηγήματα του Έντγκαρ Άλαν Πόε, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Βουδικλάρη και ραδιοσκηνοθεσία της Κατερίνας Πολυχρονοπούλου, με τους Μάκη Παπαδημητρίου και Γιάννο Περλέγκα.
  • «Το θείο τραγί» από το μυθιστόρημα του Γιάννη Σκαρίμπα, σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη, με τους Άρη Μπινιάρη, Βίκτωρα Κουλουμπή και Πάνο Σαρδέλη.
  • «Ο μισάνθρωπος» του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Αιμιλιανό Σταματάκη, Στέλιο Ιακωβίδη, Θάνο Μπίρκο, Πάνο Παπαδόπουλο, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Βερόνικα Δαβάκη και Ροζαμαλία Κυρίου.
  • «Δεσποινίς Τζούλια» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή, με τους Γιώργο Κιμούλη, Πέγκυ Σταθακοπούλου και Νίκη Παληκαράκη.
  • «Τα ορφανά» του Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, με τους Μαρία Κίτσου, Μιχάλη Οικονόμου και Γιάννη Νιάρρο.
  • «Ο θείος Βάνιας» του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία της Έφης Θεοδώρου, με τους Γιώργο Γάλλο, Μαρία Σκουλά, Αργύρη Ξάφη, Νίκο Χατζόπουλο, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Σοφία Σεϊρλή, Υβόννη Μαλτέζου και Γιώργο Μπινιάρη. 
  • «Αέρας» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, σε σκηνοθεσία της Νατάσας Ζαγκλή, με τις Ράνια Οικονομίδου και Μάνια Παπαδημητρίου.
  • «Η πιανίστρια» της Ελφρίντε Γέλινεκ, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά, με τους Στεφανία Γουλιώτη και Χρήστο Λούλη.
  • «Το μάθημα» του Ευγένιου Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία  της Έλενας Μαυρίδου, με τους Δημήτρη Λάλο, Ελενα Μαυρίδου και Δήμητρα Κούζα.
  • «Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι» του Διονυσίου Σολωμού, σε σκηνοθεσία της Ρηνιώς Κυριαζή, με τους Ρηνιώ Κυριαζή, Ειρήνη Κουμπαρούλη και Κώστα Σεβδαλή.
  • «Περηφάνια και προκατάληψη» από το μυθιστόρημα της Τζέιν Οστεν, σε διασκευή του Αρη Ασπρούλη και σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη, με τους Ευγενία Δημητροπούλου, Δημήτρη Μοθωναίο, Κώστα Φαλελάκη, Αγησίλαο Μικελάτο και Ελεάνα  Καυκαλά.
  • «Ο γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος» της Χρύσας Σπηλιώτη, σε σκηνοθεσία του Αυγουστίνου Ρεμούνδου, με την Άννα Φόνσου.
  • «Ο ζητιάνος» από το μυθιστόρημα του Ανδρέα Καρκαβίτσα, σε διασκευή της Σοφίας Αδαμίδου και σκηνοθεσία της Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη, με τους Λεωνίδα Κακούρη, Κατερίνα Μπιλάλη, Θεοδώρα Σιάρκου, Μαρία Καρακίτσου, Στέλιο Γεράνη, Τάσο Σωτηράκη, Γιώτα Τσιότσκα και Λευτέρη Παπακώστα.
  • «Η προξενήτρα» του Θόρντον Γουάιλντερ, σε σκηνοθεσία του Σταύρου Καραγιάννη, με τους Μαρία Καβογιάννη, Παύλο Χαϊκάλη, Κωνσταντίνο Γαβαλά, Ελένη Δαφνή, Βερόνικα Δαβάκη, Γιάννη Στόλλα, Αλεξάνδρα Κουλούρη, Φοίβο Ριμένα, Αυγουστίνο Κούμουλο κ.ά.
  • «Να πεθάνει ο Χάρος» του Θωμά Κοροβίνη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πιατά, με τους Δημήτρη Πιατά και Θωμά Κοροβίνη.

*O Γιάννης Βουλτσίδης είναι σκηνοθέτης-καραγκιοζοπαίχτης και ιδρυτής του «Μικρού Διάκοσμου».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.