11η Σεπτεμβριου, ενας χρονος μετα.

Το αποτρόπαιο χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους άνοιξε τον ασκό του Αιόλου και οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Ένα χρόνο μετά ο κόσμος είναι σαφώς πιο μελαγχολικός και η υπερδύναμη φαίνεται πια ότι δεν ζητά δικαιοσύνη. Τα όσα καταμαρτυρεί ο πρώην πρόεδρος των Η.Π.Α. κ.Τζίμμυ Κάρτερ εναντίον της ρεμπουπλικανικής διοίκησης, και τα όσα «χρεώνει» η επίτροπος του Ο.Η.Ε Μαίρη Ρόμπινσον, καθώς και η Ένωση των Δικηγόρων για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, που εδρεύει στην Νέα Υόρκη, μαρτυρούν ότι ο Λευκός Οίκος έχει χάσει κάθε καλή έξωθεν μαρτυρία. Ένα χρόνο μετά τα τύμπανα του πολέμου ακούγονται πιο δυνατά, αλλά η συζήτηση για τις αιτίες που προξενούν τα τρομοκρατικά χτυπήματα δεν αγγίζει τους άρχοντες του Λευκού Οίκου. Την ίδια στιγμή η κοινή γνώμη της Ευρώπης, ακόμη και της Βρετανίας είναι αρνητική σε έναν πόλεμο με το Ιράκ και βεβαίως όπως φαίνεται και στις τελευταίες δημοσκοπήσεις, η κοινή γνώμη της Ευρώπης σκέφτεται διαφορετικά από εκείνη των Η.Π.Α. Η 11η Σεπτεμβρίου δυστυχώς μας παρουσίασε με τον πλέον τραγικό τρόπο δύο πράγματα, αφενός που μπορεί να οδηγήσει ο φανατισμός των τρομοκρατών, και αφετέρου, το πώς οι τρομοκράτες μπορούν να νικήσουν. Και μπορούν να νικήσουν αν το πνεύμα της Δημοκρατίας μολυνθεί από τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στο όνομα της ασφάλειας, ή αν η απάντηση στην τρομοκρατία είναι ο πόλεμος έναντι των αθώων. Κορυφαία στελέχη και συνεργάτες του πατρός Μπους συνιστούν ψυχραιμία και διαφωνούν με τον υιό. Ο δε «μάγος» της αμερικανικής διπλωματίας Χένρυ Κϊσσινγκερ δηλώνει «ότι δεν γνώρισε πιο κυνικό άνθρωπο από τον Ράμσφελντ, τον υπουργό Άμυνας».

Το Μεσανατολικό είναι ανοικτό και ο υιός Μπους ετοιμάζεται να βάλει ακόμη ένα φυτίλι. Η ολοκληρωτική καταδίκη της τρομοκρατίας ασφαλώς και δεν μας επιτρέπει να φτάσουμε στο άλλο άκρο, την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στην δικαίωση του πολέμου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.