Καθολικη ψηφοφορια
Αναμφίβολα η συζήτηση που έστω δειλά άνοιξε στο ΠΑΣΟΚ ενόψει της οργανωτικής συνδιάσκεψης θέτει ενδιαφέροντα ζητήματα, όπως αυτό της εκλογής των οργάνων και του Προέδρου και του Γραμματέα από όλα τα μέλη του κόμματος και όχι από την Κεντρική Επιτροπή ή το Συνέδριο. Την άποψη αυτή, που εισηγήθηκε ο Γιώργος Παπανδρέου, φαίνεται να την ενστερνίζεται και ο Πρωθυπουργός. Είναι μία άποψη αρχών και Δημοκρατίας η συγκεκριμένη και επιτέλους ο εκάστοτε υποψήφιος πρωθυπουργός, όταν αναφερόμαστε στα κόμματα εξουσίας, πρέπει να έχει υπερκείμενη νομιμοποίηση. Το ίδιο βεβαίως συμβαίνει και με τον Γραμματέα ο οποίος είναι από τα πράγματα ο δεύτερος στην κομματική ιεραρχία. Η πρόταση Παπανδρέου αναφέρεται μεν στο ΠΑΣΟΚ αλλά μπορεί να έχει εφαρμογή και στα άλλα κόμματα. Είναι πρόταση ουσιαστική δημοκρατίας και επιτέλους ανοίγει το πολιτικό παιχνίδι σε όλα τα μέλη ενός κόμματος και δεν περιορίζεται στα κατά συνθήκην κονγκλάβια. Κάποτε και τα κόμματα ας θεσπίσουν κανόνες ουσιαστικής δημοκρατίας και στο εσωτερικό τους, πριν βιαστούν να διδάξουν δημοκρατία στην κοινωνία, η οποία ραγδαίως έχει αλλάξει πλην όμως τα κόμματα ακόμα το σκέφτονται. Επιπροσθέτως, κανένα μέλος της όποιας Κεντρικής Επιτροπής δεν πρέπει να έχει επιτελική θέση στον Δημόσιο τομέα. Και τούτο γιατί είναι σαφές ότι μία κρατικοδίαιτη Κεντρική Επιτροπή, ούτε να παράξει πολιτική μπορεί, ούτε βεβαίως και να ασκήσει την δέουσα κριτική στα πεπραγμένα της όποιας κυβέρνησης. Η πρόταση Παπανδρέου ανοίγει από τα πράγματα μία ουσιαστική πολιτική συζήτηση.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
