Δυσκολιες υποψηφιων

Σύμφωνα με τον νόμο το ένα τρίτο των υποψηφίων συμβούλων στις επερχόμενες δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές πρέπει να είναι γυναίκες. Η ποσόστωση αυτή, θετικό αναμφίβολα μέτρο, προσκρούει στην παγιωμένη κοινωνική αντίληψη της χώρας, η οποία φέρνει την Ελλάδα στην τελευταία θέση από πλευράς συμμετοχής στα αιρετά αξιώματα. Οι λόγοι και γνωστοί και πολλοί. Το ζητούμενο όμως είναι αν οι γυναίκες σήμερα θα αποδεχθούν την θεσμική πρόκληση και αποφασίσουν να συμμετάσχουν. Όμως το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Η γυναίκα που θα αποφασίσει να μπει στο πολιτικό παιχνίδι θα πρέπει πρωτίστως να ξεπεράσει τις ενδοοικογενειακές αναταράξεις. Και τούτο γιατί λίγοι είναι οι άντρες εκείνοι που θα ωθήσουν την γυναίκα τους να ασχοληθεί με την πολιτική, γιατί στην περίπτωση αυτή είναι εκείνοι που θα κληθούν να αναλάβουν το μέρος των οικογενειακών ευθυνών, πράγμα που ασφαλώς δεν το έχουν συνηθίσει.Από την άλλη μεριά, είναι γνωστό ότι ακόμα και αν εκλεγεί η γυναίκα, ελάχιστες φορές θα αναλάβει θέσεις ευθύνης. Το θεσμικό λοιπόν μέτρο είναι θετικό αλλά χρειάζονται και άλλα πολλά μέτρα κυρίως στο θέμα της οργάνωσης και της κουλτούρας της κοινωνίας μας, ώστε κάποτε η συμμετοχή της γυναίκας να χρήζει θεσμικής προστασίας, αλλά να είναι αυτονόητη λειτουργία όπως και του άνδρα. Σε κάθε περίπτωση για τις επερχόμενες εκλογές της Αυτοδιοίκησης, θα ήταν θετικό να δούμε μια μαζική απαίτηση για συμμετοχή των γυναικών στα ψηφοδέλτια. Διότι μετά υπάρχουν και τα άλλοθι της αδράνειας και της αποχής, εκ μέρους του κοινωνικού συντηρητισμού έωλα βεβαίως.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.