Η ενημερωση για το Νεο Λυκειο «ξεκλειδωνει» την πορτα των ΑΕΙ και ΤΕΙ

Σεμινάριο επαγγελματικού προσδιορισμού από το φροντιστήριο «Πολυδύναμο»

Ενώ η «περιπέτεια» των φετινών υποψηφίων οδεύει προς το τέλος της, τη βάσανο των πανελλαδικών ετοιμάζονται να περάσουν οι μαθητές της Β’ και της Α’ Λυκείου, που θα διεκδικήσουν την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ τον Μάιο του 2016 και τον Μάιο του 2017 αντίστοιχα. Με στόχο την αρτιότερη δυνατή ενημέρωση αυτών των μαθητών σχετικά με τις αλλαγές, που επήλθαν στη νομοθεσία, το φροντιστήριο «Πολυδύναμο» ανέλαβε την πρωτοβουλία να διοργανώσει σεμινάριο επαγγελματικού προσανατολισμού στην Κομοτηνή. Στο σεμινάριο, που φιλοξενήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Παπανικολάου, εισηγητής ήταν ο κ. Στράτος Στρατηγάκης, Μαθηματικός-Ερευνητής, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και εκπαιδευτικός συντάκτης του naftemporiki.gr και του Αγγελιοφόρου της Θεσσαλονίκης. 

Στράτος Στρατηγάκης «Το νέο σύστημα έχει “μυστικά”, έχει “παγίδες”, έχει όμως και πολλές δυνατότητες και πολλά θετικά σημεία»

Ο κ. Στρατηγάκης ανέλυσε τον τρόπο, με τον οποίο θα εισάγονται οι μαθητές ανώτατες σχολές από τη νέα σχολική χρονιά, παρουσιάζοντας τις νέες παραμέτρους που εισήγαγε ο τελευταίος σχετικός νόμος του Υπουργείου Παιδείας. «Το νέο σύστημα», όπως εξήγησε, «έχει “μυστικά”, έχει “παγίδες”, έχει όμως και πολλές δυνατότητες για τα παιδιά, μιας και έχει πολλά θετικά σημεία». «Τα παιδιά ξεκινώντας την προετοιμασία τους για την τρίτη λυκείου», προσέθεσε, «πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένα για οτιδήποτε θα συναντήσουν στη διάρκεια της χρονιάς».

«Πιο δίκαιο σε γενικές γραμμές το νέο σύστημα»

Στα θετικά του νέου συστήματος ο κ. Στρατηγάκης ενέταξε το «πιο δίκαιο σε γενικές γραμμές», που συνίσταται στο ότι «υπάρχουν περισσότερες σχολές, για να εισαχθούν τα παιδιά, έχοντας εξεταστεί στα ίδια ακριβώς μαθήματα, κάτι που δεν ισχύει στο υπάρχον σύστημα, όπου παιδιά που είχαν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα έμπαιναν στην ίδια σχολή».

«Αυτό το φαινόμενο περιορίστηκε αλλά δεν εξαλείφθηκε εντελώς», διευκρίνισε, για να επισημάνει πως ένα ακόμα θετικό στοιχεία είναι ότι «για μερικά μαθήματα, που δημιουργούσαν προβλήματα στη διόρθωση, όπως είναι η λογοτεχνία που υπήρχε μεγάλη απόκλιση μεταξύ των δύο διορθωτών, με αποτέλεσμα να προκύπτουν αδικίες για τα παιδιά, το υπουργείο όρισε ότι θα είναι διδασκόμενα μαθήματα στην τρίτη λυκείου, αλλά όχι πανελληνίως εξεταζόμενα». «Κάτι αντίστοιχο με τη Λογοτεχνία ισχύει και για τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, που έπρεπε τα παιδιά να «παπαγαλίσουν» 60 σελίδες», συνέχισε.

«Το νέο σύστημα αναγκάζει τα παιδιά να μπουν σε διλήμματα, που δεν έχουν νόημα»

Στον αντίποδα, υπάρχει ορισμένα αρνητικά σημεία στον νέο τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Το νέο σύστημα αναγκάζει τα παιδιά να πάρουν αποφάσεις και να μπουν σε διλήμματα, που δεν έχουν νόημα», παρατήρησε ο κ. Στρατηγάκης. «Για παράδειγμα δεν μπορούν τα παιδιά να δηλώσουν ταυτόχρονα το τμήμα Μαθηματικών και το τμήμα Στατιστικής, που είναι παραπλήσια», εξήγησε, «κι επίσης δεν μπορούν να δηλώσουν τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Πληροφορικής της Θεσσαλονίκης και το τμήμα Πληροφορικής Θεσσαλονίκης, αφού εντάσσονται σε διαφορετικά πεδία, οπότε δημιουργούνται παράδοξα». 

«Μεγάλη πτώση στις βάσεις, γιατί έγινε “σφαγή”»

Επιχειρώντας, τέλος, μια εκτίμηση για τις φετινές βάσεις, ο κ. Στρατηγάκης προέβλεψε ότι θα έχουμε μεγάλη πτώση σε όλα τα πεδία, γιατί, όπως χαρακτηριστικά σχολίασε, «έγινε “σφαγή”». «Κυρίως στη θεωρητική κατεύθυνση όπου τα Αρχαία και ο Θουκυδίδης “τσάκισαν” τους υποψηφίους», προσέθεσε, «και όπου μόνο 303 ανάμεσα σε 32.000 γραπτά βρέθηκαν πάνω από 18». «Αντίστοιχο πρόβλημα υπήρξε και με τη Φυσική», κατέληξε, «όπου είχαμε τις χειρότερες επιδόσεις όλων των εποχών. Όλα αυτά θα συμπαρασύρουν προς τα κάτω τις βάσεις».

Ανέστης Στρατιάδης «Ακόμη μια φορά τα φροντιστήρια βρίσκονται κοντά στους μαθητές, ώστε συνειδητά να κάνουν τις επιλογές»

Εκ μέρους του φροντιστηρίου «Πολυδύναμο», ο κ. Ανέστης Στρατιάδης παρατήρησε ότι με την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση «οι μαθητές θα πρέπει να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα, γνωρίζοντας τι ακριβώς δυνατότητες έχουν από κάθε κατεύθυνση, πόσα μαθήματα θα δώσουν και πού βρίσκεται η κάθε σχολή που τους ενδιαφέρει».

Αυτός ακριβώς ήταν ο στόχος της εκδήλωσης, που διοργάνωσε το «Πολυδύναμο», με τον κ. Στρατιάδη να υπογραμμίζει πως «ακόμη μια φορά τα φροντιστήρια βρίσκονται κοντά στους μαθητές, προσπαθούν να τους ενημερώσουν, ώστε συνειδητά να κάνουν τις επιλογές και προς αυτή την κατεύθυνση θέλουμε κι εμείς να συνεισφέρουμε». «Μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις οποιουδήποτε συστήματος», συνέχισε, «και εκείνο, που μένει στους μαθητές, είναι να ανιχνεύσουν τι επιθυμούν και να ανιχνεύσουν ποιες δυνατότητες τους δίνει το σύστημα, ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους τους». 

«Οι υποψήφιοι να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους βάσει των επιθυμιών τους και να μην επηρεαστούν καθόλου από δημοσιεύματα για τις βάσεις»

Αναφερόμενος και εκείνος στις φετινές βάσεις, καταρχήν δήλωσε την ικανοποίησή του για τις επιδόσεις, που είχαν οι μαθητές του, και εκτίμησε ότι θα υπάρξει μείωση των βάσεων, γιατί σε ορισμένα μαθήματα οι μαθητές είχαν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι. «Αυτό σημαίνει και μια μείωση των βάσεων», παρατήρησε, παροτρύνοντας με την ευκαιρία τους υποψηφίους «να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους βάσει των επιθυμιών τους και να μην επηρεαστούν καθόλου από το ποια είναι η προβλεπόμενη βάση σε σχετικά δημοσιεύματα του τύπου». «Γιατί τελικά η βάση βγαίνει και σταθεροποιείται από τις προτιμήσεις των μαθητών μετά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού», επισήμανε, «άρα εκείνο που θα πρέπει να είναι το κριτήριό τους είναι το τι επιθυμούν». «Και να προσέξουν για όλες τις επιλογές τους και όχι μόνο για τις πρώτες», τόνισε κλείνοντας, «και να έχουν τη διαβάθμιση που επιθυμούν».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.