«Ονειρο στο Κυμα και Ερως Ηρως» του Αλεξανδρου Παπαδιαμαντη

Την Παρασκευή 1, το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Απριλίου στη σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής

Τα δυο αριστουργήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, «Όνειρο στο Κύμα και Έρως Ήρως» μετά την παρουσίαση τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την κατανυκτική υποδοχή τους από το κοινό με την συγκλονιστική ερμηνεία ενός νέου ηθοποιού, του Θεμιστοκλή Καρποδίνη, παρουσιάζεται την Παρασκευή 1, το Σάββατο 2 και τη Κυριακή 3 Απριλίου στις 21.00, στη σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής.
 
Η πρωτοτυπία της παράστασης στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής είναι η αμεσότητα του ηθοποιού με τους θεατές, που υποβάλλεται από το χώρο και αξιοποιείται σκηνοθετικά από τον Δήμο Αβδελιώδη, ο οποίος παρουσιάζει την παράστασή του χωρίς σκηνικά, εστιάζοντας μόνο στην μοναδική -κατά κοινή ομολογία- ερμηνεία του Θεμιστοκλή Καρποδίνη, που αποδίδει αυθεντικά όλο το κρυμμένο υπέδαφος των αισθημάτων που πλημμυρίζουν τα δυο διηγήματα του Παπαδιαμάντη, αισθημάτων του ίδιου του συγγραφέα τη στιγμή που συλλαμβάνει και καταγράφει καθένα από τα έργα του. 

Ο Δήμος Αβδελιώδης για την παράσταση

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα σημειώνει ο σκηνοθέτης της παράστασης Δήμος Αβδελιώδης για τα δύο διηγήματα που Παπαδιαμάντη:
 
«Στο πρώτο διήγημα της παράστασης ο Παπαδιαμάντης στήνοντας ένα ιδανικό, ονειρικό τοπίο φυσικής ομορφιάς μέσα στο φεγγαρόφωτο, απορρίπτοντας συνειδητά την πρόκληση μιας μάταιης, στιγμιαίας ικανοποίησης, επιλέγει να εστιάσει το βλέμμα του, απενοχοποιημένος από το πάθος, για να αντικρίσει κατάματα με δέος, την ομορφιά της νεαρής Μοσχούλας, την ομορφιά του γυμνού γυναικείου σώματος καθώς βυθίζεται και αναδύεται από τη Θάλασσα.
Από την ίδια δηλαδή ακριβώς ‘οπτική γωνία’ που αντικρίζουν και οι Γλύπτες της αρχαιότητας το γυναικείο γυμνό σώμα, όπως έχει αποτυπωθεί πχ στην ‘Αναδυομένη Αφροδίτη’, ενός αγάλματος με πολλές παραλλαγές, όπου όμως σ’ όλες του τις μορφές και απ’ όλους τους καλλιτέχνες έχει αποτυπωθεί σταθερά το δέος, δηλαδή ο μετά φόβου και ρίγους θαυμασμός, αλλά και ο σεβασμός απέναντι στο γυμνό γυναικείο κορμί, σαν ένθεης υπόστασης της αλήθειας.
Ο Έρωτας, μόνιμος συνοδός της Αφροδίτης, φτερουγίζει από πάνω ψηλά αλλά δεν πληγώνει, ρίχνοντας όχι τα βέλη του πάθους, αλλά της αποκάλυψης της υπερβατικής ομορφιάς, παραμένοντας ουράνιος και αθώος.
Στο δεύτερο διήγημα ο Έρωτας, έχοντας ρίξει τα βέλη του ερωτικού πάθους, έχει κατέβει στη γη και έχει κουρνιάσει μέσα στο νου και την καρδιά ενός Νεαρού ναύτη για ένα συνομήλικό του Κορίτσι.
Ο αφηγητής Παπαδιαμάντης αφουγκράζεται το πάθος του ερωτευμένου Νεαρού, τον νοιώθει και συντάσσεται μαζί του, μπροστά στον άμεσο και αιφνίδιο κίνδυνο να χάσει για πάντα το ύψιστο αντικείμενο της επιθυμίας του, την Νεαρή αγαπημένη του, από έναν πολύ μεγαλύτερό του Άνδρα.
Αφηγητής και Νεαρός ταυτίζονται, μάχονται με σκέψεις μήπως αποτρέψουν, ακόμα και με τη βία, την επερχόμενη συντριβή των πόθων τους πάνω στον κάβο της πραγματικότητας, όπου σε λίγο θα προσεγγίσει η βάρκα του Νεαρού ναύτη, μεταφέροντας-έναντι αμοιβής- στην απέναντι από το νησί ακτή τον ηλικιωμένο Γαμπρό, και Νύφη, την ίδια την αγαπημένη του.
Όμως το πάθος μετριάζεται και υποχωρεί, όταν υπακούει στη λογική τάξη, προλαβαίνοντας μια ακόμα χειρότερη εξέλιξη. Τότε ο γήινος Έρως μεταμορφώνεται, και γίνεται Ήρωας.» 

Οι συντελεστές της παράστασης

Διδασκαλία ερμηνείας, σκηνική όψη, δραματουργία, σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική: Debussy, lamer
Ερμηνεύει: ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης
 
Info
Εισιτήρια: 10 και 5 ευρώ
Κρατήσεις θέσεων 25310-37770

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.