Ο «Σιωπηλος Δρομος» βοηθα το Mega να «σπασει τη σιωπη του»

tv’s... inspector

Σε μία χρονιά που το μεγάλο στοίχημα του Mega ήταν να γίνει ξανά το «Μεγάλο Κανάλι» και η επιστροφή του με καινούργιο περιεχόμενο αναμενόταν εκκωφαντική, κάτι πρέπει να πήγε λάθος, και κυρίως στον τομέα της μυθοπλασίας. Με την «Έξαψη», την αποτυχημένη απόπειρα της Τίνας Καμπίτση να κάνει στροφή από τις ρομαντικές κομεντί σε ερωτικό-αστυνομικό δράμα –ή ό,τι τέλος πάντων υποτίθεται πως είναι–, να συνεχίζει να μη βλέπεται και την κωμωδία της Μυρτώς Κοντοβά «Σχεδόν Ενήλικες» να έχει φύγει από την εικόνα, τα κενά ήρθε να γεμίσει ο «Σιωπηλός Δρόμος». Αν και με μερικές δεκαετίες καθυστέρηση, φαίνεται πως οι ιθύνοντες στα ελληνικά κανάλια ανακάλυψαν πως υπάρχουν και μίνι σειρές και έτσι στο Mega αποφάσισαν να κάνουν αυτό που τα άλλα κανάλια τρέμουν: μία μίνι σειρά.

Την εποχή που οι εβδομαδιαίες σειρές έχουν σχεδόν εξαφανιστεί και αντικατασταθεί από καθημερινά, όχι απλά αποφάσισαν να κάνουν μία εβδομαδιαία σειρά, αλλά και μία που δεν θα μας κρατήσει συντροφιά μεγαλύτερη των δεκατριών εβδομάδων. Πράγμα αρκετά παράξενο, αφού η μόδα που ακολουθείται αναφορικά με τη μυθοπλασία, είτε πρόκεινται για  καθημερινές «κωμωδίες» ή σαπουνόπερες –ακόμη και όταν προσπαθούν να κάνουν κάτι «ποιοτικό»–, είναι να το φέρουν στα μέτρα του καθημερινού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι «Άγριες Μέλισσες» που πασχίζουν να διατηρήσουν το επίπεδό τους παρά τα αναρίθμητα filler επεισόδια και την καθημερινή προβολή. Τα καταφέρνουν μπορώ να πω, αλλά πρόκειται για την εξαίρεση και όχι για τον κανόνα.

Οι «Μέλισσες» υπογράφονται από το ίδιο συγγραφικό δίδυμο που υπογράφει τον «Σιωπηλό Δρόμο»: τη Μελίνα Τσαμπάνη και τον Πέτρο Καλκόβαλη. Η σειρά περιστρέφεται γύρω από την απαγωγή παιδιών που φοιτούν σε ένα πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο και κατάγονται από επιφανείς και ευκατάστατες οικογένειες. Αυτές είναι κυριολεκτικά οι μόνες πληροφορίες που μας δίνει η πρεμιέρα, παρότι είναι οι ίδιες που αναφέρονται και στην περιγραφή. Το καστ απαρτίζεται από πολλά ονόματα αξιόλογων ηθοποιών, όπως η Βίκυ Παπαδοπούλου –που αν το έχει παρατηρήσει κανείς τον τελευταίο καιρό βρίσκεται παντού όταν μιλάμε για καλές παραγωγές, είτε όταν πρόκειται για τηλεόραση: «Έτερος Εγώ», «Κρατάς Μυστικό» είτε για κινηματογράφο: «Η Μπαλάντα της τρύπιας Καρδιάς»–, ο Χρήστος Λούλης, η Μυρτώ Αλικάκη, ο Αντώνης Καφετζόπουλος και η Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη που γνωρίσαμε μέσα από τις «Άγριες Μέλισσες» στον ρόλο της Θεοδοσίας. Η σκηνοθεσία είναι του Βαρδή Μαρινάκη, ο οποίος διαθέτει επιρροές ξένων σειρών στην αισθητική της σειράς, με αποτέλεσμα αυτή να είναι κάτι παραπάνω από καλή. Είναι όμως και σχεδόν το μόνο που μπορούμε να διακρίνουμε από την πρεμιέρα.

Ξεκινάει με ένα voice over διήγησης ενός όχι και τόσο ευχάριστου, αλλά κλασικού, παραμυθιού που ταιριάζει γάντι στο σκοτεινό στυλ της σειράς, ενώ μετά την υπόλοιπη ώρα μας χαρίζει κλεφτές ματιές στις πλούσιες οικογένειες των παιδιών, χωρίς ωστόσο να μας επιτρέψει να καταλάβουμε και πολλά, πράγμα λογικό λόγω του είδους. Ωστόσο, το γεγονός πως δεν σου μένουν ονόματα, σχέσεις, στιγμιότυπα υποδηλώνει μία όχι και πολύ καλή παρουσίαση των χαρακτήρων. Απουσιάζει αρκετά και ο διάλογος, αφού κυρίως παρακολουθούμε κόσμο να πηγαινοέρχεται και να αναρωτιέται για κάτι που ο τηλεθεατής ήδη ξέρει: το τι έχει συμβεί στα παιδιά. Ξέρει πως έχουν πέσει θύματα απαγωγής, οπότε αυτό που περιμένει κατά τη διάρκεια του επεισοδίου είναι το πότε θα το μάθουν και οι γονείς-πρωταγωνιστές, για τους οποίους όμως δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα.

Η Πηνελόπη Τσιλίκα υποδύεται τη Θάλεια, κόρη του Σπύρου Καρούζου (Αντώνης Καφετζόπουλος) και αδελφή της Αθηνάς, την οποία υποδύεται η Ανθή Ευστρατιάδου, το μαύρο πρόβατο της κεντρικής οικογένειας της ιστορίας. Πέρα όμως από μερικά υπονοούμενα εδώ και εκεί δεν έχουμε ιδέα το τι έχει συμβεί, πράγμα που δημιουργεί επιπλέον ερωτήματα για το ήδη σκοτεινιασμένο τοπίο. Το πιο (ή και μοναδικό) σημαντικό γεγονός του επεισοδίου είναι όταν η Θάλεια λαμβάνει ένα τηλεφώνημα από τους απαγωγείς στο τέλος, οι οποίοι ζητούν χρήματα από την οικογένεια –που και αυτό σου προκαλεί απορία: γιατί επικοινωνούν με αυτή και όχι με κάποιον άλλο;

Η αισθητική, η σκηνοθεσία, το καλό σενάριο –αυτό κυρίως το υποθέτουμε λόγω της προϋπηρεσίας των δημιουργών, στην πρεμιέρα οι ήρωες μετά βίας μιλάνε– και το δυνατό καστ υπόσχονται μία σειρά που ίσως σπάσει τη μονοτονία του καθημερινού και φέρει κάτι καινούργιο. Ο “Σιωπηλός Δρόμος” είναι μία σειρά πολλά υποσχόμενη, που ας ελπίσουμε πως θα έχει την επιτυχία –και τις χάρες– του “Έτερος Εγώ” και δεν θα χαντακωθεί όπως η “Εκδρομή”. Σίγουρα πάντως έχει βοηθήσει το Mega να “σπάσει τη δική του σιωπή” και να θυμίσει πως η εποχή που θριάμβευε στη μυθοπλασία δεν έχει τελειώσει ανεπιστρεπτί

Παρότι λοιπόν το πρώτο επεισόδιο είναι κυρίως ένα τρέιλερ, παρά μία εισαγωγή, η αργή εξέλιξη μάλλον εξυπηρετεί, παρά βλάπτει στην προκειμένη περίπτωση, και καμία από τις υποσχέσεις δεν παίρνεται πίσω. Απλώς παρατείνεται για το επεισόδιο της επόμενης εβδομάδος. Ήδη η αισθητική, η σκηνοθεσία, το καλό σενάριο –αυτό κυρίως το υποθέτουμε λόγω της προϋπηρεσίας των δημιουργών, στην πρεμιέρα οι ήρωες μετά βίας μιλάνε– και το δυνατό καστ υπόσχονται μία σειρά που ίσως σπάσει τη μονοτονία του καθημερινού και φέρει κάτι καινούργιο. Τώρα, σχόλια που μιλούν για ανάσταση της ελληνικής μυθοπλασίας, για «απάντηση στο Netflix» και άλλα πολλά δεν έχουν και μεγάλη βάση, αφού όπως είπαμε στο πρώτο επεισόδιο δεν γίνεται τίποτα και αυτό επειδή είναι το πρώτο επεισόδιο. Αναμένουμε επομένως τη συνέχεια με αρκετά υψηλές προσδοκίες, ελπίζοντας πως θα ανταποκριθεί σε αυτές. Ήδη δείχνει να διαφέρει από το επίπεδο στο οποίο κινούνται οι υπόλοιπες σειρές στην τηλεόραση, θυμίζοντας αρκετά ως παραγωγή σειρές που δεν ανήκουν σε κάποιο κανάλι, αλλά σε πλατφόρμα, όπως το «Έτερος Εγώ», ή «θαύματα» που μια φορά συμβαίνουν, όπως η «Εκδρομή» που μας είχε χαρίσει ο ΑΝΤ1 πίσω στο 2014. Ο «Σιωπηλός Δρόμος» είναι μία σειρά πολλά υποσχόμενη, που ας ελπίσουμε πως θα έχει την επιτυχία –και τις χάρες– του πρώτου και δεν θα χαντακωθεί όπως το δεύτερο. Σίγουρα πάντως έχει βοηθήσει το Mega να σπάσει τη δική του «σιωπή» και να θυμίσει πως η εποχή που θριάμβευε στη μυθοπλασία δεν έχει τελειώσει ανεπιστρεπτί.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.