7 ακραια υποτιμημενες σειρες που μπορεις να δεις

tv’s... inspector

7. “IMPOSTERS”

Μία μαύρη κωμωδία που έχει στο επίκεντρό της τη Maddie ή αλλιώς Ava ή αλλιώς Cece ή αλλιώς Alice ή αλλιώς Saffron… και η λίστα συνεχίζεται. Η Maddie λοιπόν είναι μία femme fatale που δουλεύει σε μία οργάνωση, η οποία της αναθέτει αποστολές να γοητεύει ανθρώπους με διαφορετική ταυτότητα κάθε φορά, εξαπατώντας τους και αργότερα παίρνοντάς τους ό,τι έχουν και δεν έχουν πριν εξαφανιστεί. Στοχεύει σε άνδρες και γυναίκες και πάντα όλα δουλεύουν ρολόι. Ωσότου τρεις εξαπατημένοι –οι πρωταγωνιστές της σειράς– ο Ezra, ο Richard και η Jules ξεκινούν μία έρευνα για να ανακαλύψουν την αλήθεια και να δικαιωθούν ξεσκεπάζοντας τη δράση της. Η σειρά ήταν τολμηρή, ενδιαφέρουσα, γεμάτη δράση, ανατροπές και καθόλου προβλέψιμη. Παρότι η δεύτερη σεζόν σαν να μας τα χάλασε λίγο, το “Imposters” δεν είναι μία σειρά που αξίζει να προσπεράσει κανείς, ειδικά όταν ψάχνει για καθαρή διασκέδαση.

6. «ΚΡΑΤΑΣ ΜΥΣΤΙΚΟ;»

Η κωμωδία του Alpha με πρωταγωνιστές, μεταξύ άλλων, τους Ελισάβετ Κωνσταντινίδη, Ηλία Μελέτη, Ταξιάρχη Χάνο, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ευτυχία Τσαπαρέλη κ.ά., αφορούσε διάφορους ανθρώπους της διπλανής πόρτας, οι οποίοι εκμυστηρεύονται τα μυστικά τους σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν και που πιστεύουν και πως δεν θα ξανασυναντήσουν ποτέ στη ζωή τους. Ώσπου συνειδητοποιούν πως ο κόσμος είναι μικρότερος από όσο νόμιζαν, με αποτέλεσμα να σχηματιστεί ένα ατελείωτο γαϊτανάκι μπλεξίματος και περιπετειών. Το έξυπνο σενάριο της Έλενας Σολωμού και του Παναγιώτη Χριστόπουλου δημιούργησε χαρακτήρες που φαινομενικά βασίζονται σε αρχέτυπα, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι μονοδιάστατοι. Οι περιπέτειες που μπλέκουν ορισμένοι μπορεί να μοιάζουν σουρεαλιστικές, τα συναισθήματα όμως και τα αδιέξοδά τους είναι πέρα για πέρα αληθινά. Απρόβλεπτο και γρήγορο, το έργο περιείχε από παπάδες που τραγουδούν στα μπουζούκια μέχρι δασκάλες που προσπαθούν να πείσουν τους μαθητές τους πως η γη είναι επίπεδη και ήταν από τις λίγες ευχάριστες εκπλήξεις των τελευταίων χρόνων της ελληνικής τηλεόρασης. Βρήκε όμως γρήγορα τέλος, στο 18ο επεισόδιο, λόγω χαμηλής τηλεθέασης, γιατί ο κόσμος προτίμησε το “Master Chef”…

5. “THE OA”

Πώς ακριβώς εξηγείς τι είναι αυτή η σειρά; Η Prairie είναι μία υιοθετημένη κοπέλα που επιστρέφει στο σπίτι της μετά την επτάχρονη εξαφάνισή της. Η Prairie πριν εξαφανιστεί ήταν τυφλή, τώρα όχι, ενώ έχει τραύματα στην πλάτη της. Αρνείται να πει στην αστυνομία και την οικογένειά της πού βρισκόταν και πώς επανήλθε η όρασή της, συστήνει όμως μία ομάδα πέντε ανθρώπων στους οποίους εξομολογείται τα πάντα. Τι περιλαμβάνει η φράση «τα πάντα» στην προκειμένη περίπτωση; Άλλες διαστάσεις, έναν μυστηριώδη αδίστακτο επιστήμονα που απαγάγει ανθρώπους για να τους χρησιμοποιήσει ως πειραματόζωα και πολλά, πολλά άλλα. Η Prairie ζητάει από αυτούς τους ανθρώπους να τη βοηθήσουν για να σώσει ανθρώπους σαν κι αυτή, ισχυριζόμενη πως μπορεί να το κάνει ανοίγοντας μία πύλη σε μία άλλη διάσταση. Όλα αυτά είναι μόνο η αρχή αυτού του περίπλοκου Sci-Fi, διά χειρός Britt Maling
–υποδύεται και την Prairie–, που ποτέ δεν έλαβε την προσοχή που του άξιζε. Αντιθέτως κόπηκε μετά τη δεύτερη σεζόν, θύμα της περιόδου που το Netflix έκοβε όποια σειρά έβρισκε, όσο καλή και να ήταν, γιατί δεν έφερνε καινούργιους συνδρομητές. Όλα αυτά δηλαδή για να έχουμε τώρα το “Emily in Paris”, το “Ginny and Georgia” και τα υπόλοιπα εκτρώματα αυτού του επιτυχημένου σερί. Εύγε!

4. “PUSHING DAISIES”

Η μαύρη κωμωδία του ABC ήταν έξυπνη και ευρηματική. Είχε στο επίκεντρό της τον Ned –υποδυόμενο από τον Lee Pace–, ο οποίος σε παιδική ηλικία ανακάλυψε πως διαθέτει το χάρισμα τού να ανασταίνει τους νεκρούς μόνο αγγίζοντάς τους. Ωστόσο, εάν κάποιος αναστηθεί και είναι ζωντανός για πάνω από εξήντα δευτερόλεπτα, κάποιος που βρίσκεται εκεί κοντά τον αντικαθιστά. Και ένα άγγιγμα του Ned μπορεί να σκοτώσει και πάλι τον αναστημένο. Ανακαλύπτοντας αυτό του το χάρισμα ο μικρός Ned «ξαπόστειλε» τη μητέρα του και τον πατέρα του παιδικού του έρωτα, της Τσακ. Ενήλικας πια και αποκομμένος από τον κόσμο λόγω του «χαρίσματός» του, ο Ned το χρησιμοποιεί για να λύνει μυστήρια και φόνους. Συνήθως ανασταίνει θύματα δολοφονιών και στο χρονικό όριο των εξήντα δευτερολέπτων του αποκαλύπτουν ποιος τα σκότωσε. Όλα αυτά όμως ανατρέπονται όταν ανασταίνει την Τσακ, η οποία ωστόσο δεν είδε ποτέ ποιος τη δολοφόνησε και φυσικά δεν γνωρίζει την αλήθεια για τον θάνατο του πατέρα της. Όλο αυτό το μπέρδεμα είναι μόνο τα πρώτα δέκα λεπτά του πρώτου επεισοδίου αυτής της απρόβλεπτης μαύρης κωμωδίας, η οποία έπεσε θύμα της μαζικής απεργίας των σεναριογράφων στην Αμερική στη μέση της σεζόν 2007-2008.

3. “GRACE AND FRANKIE”

Όπως έχουμε ξαναγράψει για το “Grace and Frankie”, είναι ίσως η μοναδική σειρά εκεί έξω που μιλάει για τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας με έναν ίσως αρκετά σουρεαλιστικό τρόπο –δύο ηλικιωμένες που παράγουν δονητές για ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, ειδικές τουαλέτες και γενικά μπλέκουν σε πολλές τρελές περιπέτειες–, είναι όμως ειλικρινής και πάντα προσγειωμένος σε μία συναισθηματική πραγματικότητα. Η απαξίωση που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας θίγεται με εκπληκτικό τρόπο στη σκηνή που η Jane Fonda προσπαθεί να αγοράσει ένα πακέτο τσιγάρα από ένα μίνι μάρκετ και ο πωλητής φέρεται κυριολεκτικά σαν να μη τη βλέπει, για να εξυπηρετήσει μία νέα, ψηλή, ξανθιά κοπέλα που φλερτάρει. Το “Grace and Frankie” έχει επίσης αφιερώσει ολόκληρο επεισόδιο με τις ηρωίδες του να οργανώνουν εκστρατεία για να προστεθεί περισσότερος χρόνος στα φανάρια ώστε να μπορούν να περάσουν οι ηλικιωμένοι. Κι όμως αυτή η σειρά συνεχίζει να αγνοείται.

2. “SEX EDUCATION”

Παρότι η εμπλοκή μίας εκ των σεναριογράφων της συγκεκριμένης σειράς στο “Killing Eve” με ανησυχεί, το βρετανικό “Sex Education” είναι η πιο sex positive σειρά του Netflix αυτήν τη στιγμή. Είναι δέκα φορές καλύτερη από πολλές αμερικανικές ασυναρτησίες που γίνονται επιτυχίες και συχνά αποτελούν δυστυχώς και πρότυπο για πολλούς –“Riverdale”, “The Vampire Diaries”, “Insatiable”– και μία θετική επιρροή αν μη τι άλλο. Ακολουθεί τον έφηβο Otis Milburn, έναν ιδιόρρυθμο έφηβο, γιο μίας θεραπεύτριας, ειδικευόμενης στο σεξ, της Jean –υποδυόμενη από την εκθαμβωτική Gillian Anderson–, ο οποίος καταλήγει να ιδρύει μία επιχείρηση συμβουλών και εκπαίδευσης πάνω στο σεξ. Γιατί  όμως όποιον και να ρωτήσω για τις παραπάνω σειρές-σκουπίδια θα ξέρει να μου απαντήσει, ενώ ελάχιστοι θα ξέρουν για το δημιούργημα της Laurie Nunn;

1. “THE COMEBACK”

Πίσω στο 2005 η Lisa Kudrow ξεκίνησε μία επανάσταση θα έλεγε κανείς μέσω αυτής της σατιρικής κωμωδίας, η οποία ακολουθεί μία γυναίκα απελπισμένη για προσοχή, που φτάνει σε κατώτατα επίπεδα εξευτελισμού, αποζητώντας λίγη δημοσιότητα. H Valerie Cherish παραμένει ένας από τους πιο εικονικούς γυναικείους χαρακτήρες της αμερικανικής τηλεόρασης, γιατί αντιπροσωπεύει αμέτρητους ανθρώπους τους οποίους, μέσω της περσόνας της πίσω στο 2005, σατίριζε, ενώ το 2021 οι άνθρωποι εξυμνούν. Άνθρωποι που γελοιοποιούνται και ταπεινώνονται στην τηλεόραση για λίγη προσοχή, σήμερα βγάζουν εκατομμύρια επειδή υπάρχουν αντίστοιχοι άνθρωποι που ενδίδουν στη λογική της κλειδαρότρυπας. Το “The Comeback” ήταν ένα αριστούργημα που τα έθιξε όλα αυτά πολύ πριν χρειαστεί καν να θιχτούν και πολύ πριν καν αρχίσει η συζήτηση για τις προβληματικές, τοξικές κουλτούρες που κατακεραυνώνει. Ήταν όμως και πολύ άβολο να παρακολουθήσει κανείς μερικές φορές, γιατί «παρά ήταν» θα έλεγε κανείς ρεαλιστικό και αυτό ξεβολεύει πολλούς…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.