Υπερψηφιστηκε απο την κυβερνητικη πλειοψηφια ο νομος-πλαισιο για τα ΑΕΙ

Ε. Στυλιανίδης: «Ο νόμος αυτός αποτελεί ένα συνολικό και ολιστικό βήμα προς μια πιο ανοιχτή και ευέλικτη Ανώτατη Εκπαίδευση»

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, από την Ολομέλεια της Βουλής, μετά από ονομαστική ψηφοφορία που είχε προηγηθεί και από την οποία απείχε ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, «Νέοι Ορίζοντες στα ΑΕΙ: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης τους με την κοινωνία». Σε σύνολο 213 βουλευτών, υπέρ της αρχής του νέου νομοθετικού πλαισίου τάχθηκαν οι 157 βουλευτές της ΝΔ ενώ καταψήφισαν 56 βουλευτές από ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25.

Επί του νομοσχεδίου τοποθετήθηκε νωρίτερα από το βήμα της βουλής ο βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Ο κ. Στυλιανίδης ξεκίνησε την ομιλία του εκφράζοντας τη θέση πως «βασική αρχή μιας ώριμης Δημοκρατίας και μιας Ανοιχτής Κοινωνίας δεν μπορεί να είναι άλλη από την κοινωνική κινητικότητα» για να συμπληρώσει πως  «στην κακοτράχαλη ελληνική ιστορία που είναι γεμάτη από δοκιμασίες για το λαό μας (πολέμους, προσφυγιά, καταστροφές, χρεοκοπίες και φτώχεια), αποδείχθηκε κατ’ επανάληψη ότι το πιο σίγουρο όχημα ανοδικής κινητικότητας είναι η Παιδεία Αρχών και Αξιών που μπορεί να παρασχεθεί μόνο μέσα από μια σύγχρονη και έξυπνη Εκπαίδευση. Μια εκπαίδευση που θα βελτιώνει τις γνώσεις, θα αναπτύσσει τις δεξιότητες, θα καλλιεργεί τις πνευματικές, ψυχικές και σωματικές αρετές των νέων και κυρίως θα τους ενημερώνει και θα τους προσανατολίζει εύστοχα προς την αγορά εργασίας και τα επαγγέλματα του μέλλοντος».

«Απομονωμένη νησίδα εκπαιδευτικού αποκλεισμού η Ελλάδα»

Παράλληλα ο βουλευτής Ροδόπης τόνισε πως «η ιδεοληπτική προσέγγιση που καθοδήγησε το δημόσιο διάλογο επί χρόνια υπέρ του κρατικού μονοπωλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι πλέον παρωχημένη, διότι έφερε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα καθιστώντας την Ελλάδα μια απομονωμένη νησίδα εκπαιδευτικού αποκλεισμού σε μια δυναμική και ραγδαία αναπτυσσόμενη Ευρωπαϊκή και διεθνή εκπαιδευτική αγορά. Η Ελλάς έχασε εισόδημα για το ΑΕΠ της, χιλιάδες νέα μυαλά και κυρίως την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει διεθνώς ως παγκόσμιο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό κέντρο κεφαλαιοποιώντας την ιστορία και τον πολιτισμό της».

«Η κατάρρευση αυτής της ιδεοληπτικής εμμονής είναι πλέον ξεκάθαρη» ξεκαθάρισε ο ίδιος και έσπευσε να εξηγήσει πως «δεν έχει σημασία αν ο πάροχος των εκπαιδευτικών υπηρεσιών είναι δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας, αρκεί να παρέχει ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες, να είναι προσβάσιμος από όλους ανεξαρτήτως οικονομικής ή άλλης κατάστασης διασφαλίζοντας την ισότητα των ευκαιριών και να οδηγεί στην αγορά εργασίας στοχεύοντας κυρίως στα επαγγέλματα του μέλλοντος».

«Η Ελλάδα έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά να απαντήσει σε θεμελιώδη διλήμματα»

«Αν το σχολείο πρέπει να θέτει τις μαθησιακές βάσεις και να δημιουργεί εθνική και κοινωνική συνείδηση και χαρακτήρα στους μαθητές βοηθώντας τους να ψάξουν τον εαυτό τους και να προσανατολιστούν για το μέλλον τους, τότε το Πανεπιστήμιο είναι αυτό που λειτουργεί ως εργαστήρι προετοιμασίας και ως γέφυρα μετάβασης προς τη νέα αγορά εργασίας και την σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα» υποστήριξε στη συνέχεια ο κ. Στυλιανίδης για να αντιτείνει ότι «παρόλα αυτά η Ελλάδα έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά να απαντήσει σε θεμελιώδη διλήμματα που ανακύπτουν στο χώρο της εκπαιδευτικής πολιτικής παραμένοντας φυλακισμένη σε απολύτως ξεπερασμένες συντεχνιακές και ιδεοληπτικές αντιλήψεις που επέβαλε η αριστερά, κάτι που ξαναφάνηκε ξεκάθαρα στην τελευταία Αναθεώρηση του Συντάγματος το 2019 με την εμμονική άρνηση αναθεώρησης του άρθρου 16 για τη παράλληλη λειτουργία μη κρατικών Πανεπιστημίων».

«Όλα είναι θέμα παιδείας»

Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε αναλυτικά στα εν λόγω διλλήματα αλλά και στις «απαντήσεις» που δίνει σε αυτά το νέο νομοσχέδιο για να τονίσει κλείνοντας πως «ο νόμος αυτός αποτελεί ένα συνολικό και ολιστικό βήμα προς μια πιο ανοιχτή και ευέλικτη Ανώτατη Εκπαίδευση, προς ένα πανεπιστήμιο που θα συγκοινωνεί λειτουργικά με την κοινωνία και την αγορά και θα συνομιλεί με τον κόσμο που έρχεται. Ο εκσυγχρονισμός όμως και η ανάπτυξη του δημοσίου ελληνικού Πανεπιστημίου δεν αρκούν για να καλύψουν το κενό που δημιουργεί το κρατικό μονοπώλιο. Όσο καθυστερεί η απελευθέρωση των Μη Κρατικών Πανεπιστημίων λόγω Συνταγματικής εμμονής της Αριστεράς, τόσο η Ελλάδα θα απομονώνεται από την γεωμετρικά αναπτυσσόμενη διεθνή εκπαιδευτική αγορά, αιμορραγώντας σε κεφαλαία και κυρίως σε επιστημονικούς εγκεφάλους και ακυρώνοντας το βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα του πολιτισμού μας που δεν είναι άλλο από την Παιδεία, γιατί όλα είναι θέμα παιδείας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.