Την ιδρυση και λειτουργια Εσπερινου Λυκειου στην Κομοτηνη

Ζητά ο βουλευτής του Ποταμιού Ιλχάν Αχμέτ

O νομός Ροδόπης, παρά το γεγονός ότι είναι το διοικητικό κέντρο της ΠΑΜ-Θ και παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά μαθητικής διαρροής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε επίπεδο χώρας, δεν διαθέτει Εσπερινό Λύκειο, η ίδρυση και λειτουργία του οποίου θα βοηθούσε εκατοντάδες νέους της περιοχής που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους ενώ έχουν ήδη για διάφορους λόγους, ενταχθεί στην αγορά εργασίας.
 
Με αυτά τα δεδομένα ο βουλευτής Ροδόπης του Ποταμιού κ. Ιλχάν Αχμέτ κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με την οποία ζητά την ίδρυση και λειτουργία Εσπερινού Λυκείου με έδρα την Κομοτηνή ώστε να μειωθούν, κατά το δυνατόν, τα μεγάλα ποσοστά μαθητικής διαρροής –τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα- που παρουσιάζει ο νομός μας και να δοθεί η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να συνεχίζουν τις σπουδές τους. 

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Η Ροδόπη εμφανίσει τα υψηλότερα ποσοστά αδικαιολόγητης διακοπής της φοίτησης των μαθητών του γυμνασίου και παραδόξως η πόλη της Κομοτηνής και ολόκληρος ο νομός Ροδόπης δεν διαθέτουν Εσπερινό Λύκειο»
 
«Οι μαθητές που φοιτούν στα εσπερινά σχολεία έχουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία μια μακρά εκπαιδευτική ιστορία αποτυχιών και απορρίψεων στα ημερήσια δημοτικά και γυμνάσια. Στα πλαίσια αυτά είναι φανερό ότι τα εσπερινά σχολεία δίνουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης της φοίτησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση και συνέχιση της στο λύκειο. Έτσι, η απουσία εσπερινής εκπαίδευσης σε περιοχές με πολύ υψηλά ποσοστά διαρροής από το υποχρεωτικό σχολείο εμποδίζει δεκάδες χιλιάδες εφήβους και νέους από τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους χωρίς να εγκαταλείψουν την εργασία τους.
 
Σύμφωνα με όσα έχουν αναφερθεί, η εσπερινή εκπαίδευση συνεχίζει να υπηρετεί ένα μοναχικό – αλλά ιδιαίτερα σημαντικό – ρόλο: αυτόν της προσφοράς εκπαιδευτικών ευκαιριών σ’ εκείνα τα εργαζόμενα άτομα, τα οποία δεν κατάφεραν να ενταχθούν «έγκαιρα» και ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ανάγκες που σχετίζονται είτε με την επιθυμία απόκτησης γνώσεων, είτε μ’ αυτήν της ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών σπουδών, είτε της συνέχισης των σπουδών σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, είτε ακόμη της απόκτησης τυπικών – κατά κύριο λόγο – ή ουσιαστικών εκπαιδευτικών προσόντων, απαραίτητων για τη βελτίωση ή την εξασφάλιση της ήδη υφιστάμενης εργασιακής κατάστασης. Σε αρκετές από τις παραπάνω επιδιώξεις λανθάνει, λιγότερο ή περισσότερο έντονα, η επιθυμία της κοινωνικοοικονομικής βελτίωσης. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η προσφορά της εσπερινής εκπαίδευσης προβάλλει ως ιδιαίτερα σημαντική.
 
Κύριε Υπουργέ,
 
Η περιοχή της χώρας με τα υψηλότερα ποσοστά αδικαιολόγητης διακοπής της φοίτησης των μαθητών του γυμνασίου σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, είναι η Ροδόπη με μέσο όρο μαθητικής διαρροής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 7,7%. Με πληθυσμό αγροτικό στην πλειοψηφία του, μεγάλος μέρος του οποίου προέρχεται από ορεινούς και δυσπρόσιτους οικισμούς με χαμηλό βιοτικό επίπεδο, καθώς το ΑΕΠ της Ροδόπης παρουσιάζει συγκριτικά την μεγαλύτερη απόκλιση από τον εθνικό μέσο όρο.
 
Παραδόξως, όμως, η πόλη της Κομοτηνής και ολόκληρος ο νομός Ροδόπης δεν διαθέτουν Εσπερινό Λύκειο η λειτουργία του οποίου είναι απολύτως απαραίτητη για τη συνέχιση των σπουδών των αποφοίτων του Εσπερινού Γυμνασίου. Την στιγμή μάλιστα που την αντίστοιχη ευκαιρία φοίτησης σε Εσπερινό Λύκειο, διαθέτουν οι γειτονικές πόλεις της Αλεξανδρούπολης και της Ξάνθης.
 
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
 
Προτίθεσθε να επανορθώσετε την αδικία και αβλεψία ταυτόχρονα της Πολιτείας, για την μη ύπαρξη ενός καθ΄ όλα απαραίτητου Εσπερινού Λυκείου στην πόλη της Κομοτηνής;»

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.