Τη θεσπιση βινιετας διοδιων για τα εισερχομενα απο τη Νυμφαια ΙΧ με αλλοδαπες πινακιδες

Προτείνει με ερώτησή του ο Ευριπίδης Στυλιανίδης - «Τα έσοδα να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την Π.Ε. Ροδόπης για τη συντήρηση του κάθετου άξονα και για τη χρηματοδότηση νέων έργων υποδομών»

Ερώτηση για την αύξηση των ατυχημάτων και την καταστροφή του εθνικού οδικού δικτύου από τα διερχόμενα φορτηγά διεθνών δρομολογίων στο νομό Ροδόπης κατέθεσε στους αρμόδιους Υπουργούς ο βουλευτής Ροδόπης και πρώην Υπουργός, Ευριπίδης Στυλιανίδης.
 
Σε σχετική δήλωση ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, τόνισε πως «η μη επιβολή ενιαίων διοδίων που πληρώνονται με ειδική βινιέτα στα σύνορα της χώρας από τα διερχόμενα φορτηγά και Δ.Χ. οχήματα διεθνών δρομολογίων κατά το πρότυπο άλλων κρατών, ενθαρρύνει την παράκαμψη των σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού και τη διευρυμένη χρήση του παράπλευρου εθνικού οδικού δικτύου». Σύμφωνα με τον ίδιο αυτό έχει ως συνέπεια την αύξηση των ατυχημάτων, την πρόκληση επιπρόσθετης φθοράς των υποδομών και την απώλεια εσόδων για την Εγνατία Α.Ε.
 
«Είναι υποχρέωση της πολιτείας να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος» συνέχισε ο βουλευτής Ροδόπης και πρόσθεσε πως «είναι επίσης αναγκαίο να θεσπιστεί η εφαρμογή της βινιέτας και για τα διερχόμενα Ι.Χ. οχήματα με αλλοδαπές πινακίδες που χρησιμοποιούν τον κάθετο άξονα Κομοτηνή – Μακάζα, κατ’ αναλογία με αυτά που πληρώνουν τα ελληνικά οχήματα όταν εισέρχονται στη Βουλγαρία».
 
Όπως επεσήμανε ο κ. Στυλιανίδης με αυτό τον τρόπο «οι αυξημένες διελεύσεις απ’ το μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας θα δημιουργούσαν ένα σημαντικό πρόσθετο έσοδο από το διερχόμενο τουρισμό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από την Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, όχι μόνο για τη συντήρηση του κάθετου άξονα, αλλά και για τη χρηματοδότηση νέων έργων υποδομών». «Μόνο με αυτό τον τρόπο θα πολλαπλασιαστούν τα οφέλη του νομού Ροδόπης από το διερχόμενο τουρισμό και τις μεταφορές» τόνισε κλείνοντας. 

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Η Εγνατία Οδός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα που υλοποιήθηκαν στη Βόρειο Ελλάδα, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην εμπορική, βιομηχανική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Επιπλέον, η διέλευση των Δ.Χ. και Ι.Χ. οχημάτων έγινε ασφαλέστερη και αποσυμφορήθηκαν οι παράπλευρες τοπικές οδοί από τη διέλευση βαρέων οχημάτων. Εκτός αυτού, από το Φθινόπωρο του 2013 που δόθηκε σε λειτουργία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή – Μακάζα και τέθηκε σε λειτουργία ο μεθοριακός σταθμός στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, υπολογίζεται ότι διέρχονται περισσότερα από 1.500 οχήματα την ημέρα, αριθμός που διπλασιάζεται τα Σαββατοκύριακα.
 
Με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών διοδίων παρατηρήθηκε το φαινόμενο βαρέα οχήματα, κυρίως από την Τουρκία, να παρακάμπτουν τα διόδια, κάνοντας χρήση των παράπλευρων οδών προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή του αντιτίμου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του παλιού οδικού δικτύου, που χρησιμοποιείται κυρίως από τους κατοίκους της περιοχής για να μεταβούν στη δουλειά τους ή στις αγροτικές τους εργασίες, αυξάνοντας το κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων και προκαλώντας σημαντικές φθορές στο οδόστρωμα.
 
Συγκεκριμένα, η χρήση από βαρέα οχήματα της Ε.Ο. Κομοτηνής – Ξάνθης μέσω Λάγους και μέσω οικισμού Ιάσμου προκειμένου να παρακαμφθούν τα διόδια του κόμβου Ιάσμου, έχει ως αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που αυξάνουν οι μετακινήσεις προς το παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης.
 
Επιπλέον, η Εγνατία Οδός χάνει σημαντικά έσοδα από τα φορτηγά τα οποία παρακάμπτουν τους σταθμούς διοδίων, τα οποία κατά μεγάλο ποσοστό προέρχονται από το εξωτερικό, ενώ ο Έλληνας φορολογούμενος επιβαρύνεται επιπρόσθετα τη φθορά των παρακαμπτήριων οδών.
Για το λόγο αυτό,
 
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
 
1.  Πώς προτίθεται το Υπουργείο να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της παράκαμψης των σταθμών διοδίων από βαρέα φορτηγά αλλοδαπής προέλευσης;
2.  Προτίθεται να επιβάλλει βινιέτα (ενιαίο εισιτήριο χρήσης του οδικού δικτύου που εκδίδεται στα σύνορα), κατά τα πρότυπα άλλων χωρών, η οποία θα λειτουργεί αποτρεπτικά για την παράκαμψη της Εγνατίας Οδού, διασφαλίζοντας παράλληλα τα προσδοκώμενα έσοδα και μειώνοντας τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων;
3.  Προτίθεται επίσης να επιβάλλει βινιέτα στα αλλοδαπά εισερχόμενα οχήματα στον κάθετο άξονα Κομοτηνής – Μακάζα, που εμφανίζει τη μεγαλύτερη κινητικότητα, με σκοπό τα έσοδα να ενισχύουν όχι μόνο τη συντήρηση του δρόμου, αλλά και άλλων αναγκαίων υποδομών της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης;»

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.