«Τι στην ευχη συμβαινει με την Πολιτικη Προστασια;»

Αιχμές και ερωτήματα από τον Κώστα Κατσιμίγα

Αιχμές και ερωτήματα για τον τρόπο που επέλεξε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας να διαχειριστεί την πανδημία καταθέτει στο δημόσιο λόγο ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας κ. Κώστας Κατσιμίγας.

Σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Κατσιμίγας μέμφεται τον συγκεντρωτικό τρόπο με τον οποίο επέλεξε να διαχειριστεί την υγειονομική συνθήκη η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας χωρίς να αξιοποιήσει και να συνεργαστεί με τις αντίστοιχες υπηρεσίες που υπάρχουν σε κάθε περιφέρεια και δήμο, καταθέτοντας παράλληλα τέσσερα εύλογα ερωτήματα.

Ολόκληρη η ανάρτηση του κ. Κατσιμίγα είναι η εξής:

«Τι στην ευχή συμβαίνει με την πολιτική Προστασία;

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο κάθε Δήμος και η κάθε Περιφέρεια διαθέτουν τις δικές τους Υπηρεσίες Πολιτικής Προστασίας οι οποίες είναι συνδεδεμένες και λαμβάνουν οδηγίες από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας στην Αθήνα. Η Πολιτική Προστασία στην περιφέρεια ΑΜΘ λόγω των ιδιαιτεροτήτων της Περιοχής (Πλημμύρες Έβρου, Δυσπρόσιτο Σαμοθράκης και ορεινής Δράμας, Φωτιές Θάσου κλπ) έχει πολύ καλή οργάνωση αρκετό εξοπλισμό και έμπειρο προσωπικό. Αυτό βέβαια οργανώθηκε από την ίδρυση των αιρετών Περιφερειών (1ος Περιφερειάρχης ο Άρης Γιαννακίδης που επί των ημερών του οργανώθηκε, αλλά και οι επόμενες διοικήσεις Παυλίδη και Μέτιου, λειτούργησαν αποτελεσματικά τις Υπηρεσίες αυτές που έλαβαν και διεθνείς διακρίσεις για την αποτελεσματικότητα τους).

Ωστόσο η Κυβέρνηση φρόντισε να διορίσει ανά την Επικράτεια διάφορα άτομα, τα οποία ονόμασε «ιχνηλάτες», τους αμόλησε εκτός των υπαρχόντων δομών πολιτικής προστασίας, τους στέγασε στην «αμάκα» σε διάφορους δημόσιους χώρους και τους έβαλλε να παίρνουν τηλέφωνα σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα ελέγχοντας ότι είναι μέσα, λέγοντας ότι τηλεφωνούν από την πολιτική Προστασία. Τα άτομα αυτά δεν έχουν τη δυνατότητα και την αρμοδιότητα να επιλύουν κανένα πρόβλημα, ακόμη και αυτά που προκύπτουν από ανθρώπινα λάθη και παραπέμπουν τους πάντες σε κάποια τηλέφωνα του ΕΟΔΥ στην Αθήνα τα οποία βεβαίως δεν απαντούν ποτέ.

Αυτονόητα λοιπόν είναι τα ερωτήματα:

1ον. Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν οι υφιστάμενες δομές πολιτικής προστασίας (χώροι, τηλέφωνα, προσωπικό) και έπρεπε να προσληφθεί προσωπικό απολύτως ελεγχόμενο από τον Χαρδαλιά και υπόλογο σ’ αυτόν, χωρίς να διεκπεραιώνει κάποια ιδιαίτερη αποστολή; Μια δουλειά που σε κάποια άλλη χώρα θα την έκανε ένας αυτόματος τηλεφωνητής.

2ον. Γιατί δεν δόθηκε κανένας ουσιαστικός ρόλος στις Περιφέρειες, πέρα από την διανομή κάποιων εφοδίων σε περιοχές σε καραντίνα που και οι κάτοικοι αγνόησαν (περίπτωση οικισμού Στροφής Αρριανών);

3ον. Τόσο ανίκανες θεωρεί η Κυβέρνηση και ο κ. Χαρδαλιάς τις Περιφέρειες που δεν τις ανέθεσαν κανέναν ουσιαστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της Πανδημίας, πέρα από το να λιβανίζουν την Κυβέρνηση και τα μέτρα;

4ον. Μήπως η Κυβέρνηση ξέρει κάτι παραπάνω από εμάς και γι’ αυτό έχει τις Περιφέρειες και τους Δήμους στην «απ’ έξω»;

Υ.Γ. Πιστεύετε ότι ο Χαρδαλιάς θα έλυνε το πρόβλημα των κατοίκων της Συκοράχης που δεν μπορούν να πάνε στις Σάπες ούτε για ψώνια ούτε για Τράπεζα, άσχετα αν απέχει το χωριό τους 6 χιλιόμετρα, επειδή βρίσκεται σε άλλο Δήμο και άλλο Νομό; Μάλλον όχι. Εάν η αρμοδιότητα είχε ανατεθεί στον κ. Μέτιο, θα υπήρχε κάποια ελπίδα να το είχε λύσει! Και υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις σαν της Συκοράχης. Να αρχίσω με την περίπτωση των Χωριών Περιχώρας Προσοτσάνης Δράμας και Αγιοχωρίου Σερρών. Τα δύο χωριά τα χωρίζει ένα ρέμα και τα συνδέει μια γέφυρα. Η μετάβαση από το ένα χωριό στο άλλο είναι αλλαγή Δήμου, Περιφερειακής Ενότητας και Περιφέρειας. Τραγικό. Και το τραγικότερο. Για να πάει από τη Προσοτσάνη στην Περιχώρα πρέπει να διέλθει για λίγα χιλιόμετρα μέσα από την ΠΕ Σερρών! Τρακοσάρια σύννεφο!».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.