Στον «παραμερισμο» της Δραμας απο το σχεδιασμο απεδωσε ο Χ. Μετιος την καθυστερηση συζητησης για τη σιδηροδρομικη γραμμη Θεσσαλονικη-Καβαλα

Κατηγορίες για ολιγωρία της διοίκησης σε όλα τα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο από την Περιφερειακή Σύνθεση

Αφορμή να οξυνθούν τα πνεύματα, με κατηγορίες για ολιγωρία από την πλευρά της Περιφερειακής Σύνθεσης προς τη διοίκηση, και για τοπικισμό από Συμβούλους της Συμπολίτευσης από τη Δράμα προς την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, στάθηκε η επερώτηση για την τύχη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη- Νέα Καρβάλη».
 
Την επερώτηση, που κατέθεσαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Περιφερειακής Σύνθεσης από την Καβάλα, έκανε στο Συμβούλιο ο κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο οποίος σημείωσε πως εδώ και ένα χρόνο δεν έχει συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο το θέμα.
 
Μάλιστα παρόλο που εντάχθηκε δύο φορές στην Ημερήσια διάταξη, αποσύρθηκε και τις δύο και από τότε η τύχη του θέματος αγνοείται, την ώρα που η Περιφέρεια  Κεντρικής Μακεδονίας και συναρμόδιοι φορείς έχουν γνωμοδοτήσει θετικά.
 
Η καθυστέρηση ενός τέτοιου έργου, που εκτιμά πως θα βελτιώσει την προσβασιμότητα των απομακρυσμένων περιοχών της Περιφέρειας και μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ανάπτυξης, ο κ. Μαρκόπουλος θεωρεί πως εντάσσεται στην γενικότερη αδιαφορία της διοίκηση στο θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου της Περιφέρειας. Έτσι την ώρα που η κινητικότητα στο ζήτημα σε εθνικό επίπεδο είναι έντονη, όπως σημείωσε, η Περιφέρεια υστερεί και στο υφιστάμενο δίκτυο στο οποίο  δεν κινείται επιβατηγό τρένο, ενώ δεν έχει γίνει κάποια ενημέρωση για το παλαιότερο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας με τους Τοξότες.

Προβληματισμός για τη Δράμα 

Απαντώντας ο κ. Μέτιος σημείωσε πως δεν έφεραν το θέμα όχι γιατί έχουν επιφυλάξεις για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά γιατί υπάρχει πολιτικό θέμα για τη χάραξη του σιδηροδρόμου. Και αυτό γιατί, όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης, έχει τεθεί μια ένσταση από τον επικεφαλής της Παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Περιφέρεια» κ. Κώστα Κατσιμίγα, ότι η χάραξη αποκλείει τη Δράμα. Για το θέμα έχει έρθει σε επαφή με τα αρμόδια Υπουργεία, και με βάση αυτή την ένσταση, έχει ζητήσει από θεσμικούς φορείς, όπως το ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας, να μελετήσουν την χάραξη του σιδηρόδρομου, και να καταθέσουν τις απόψεις τους.
 
Είναι σύμφωνος με το έργο, διευκρίνισε ο Περιφερειάρχης, όμως θα πρέπει να εξεταστεί αυτή η  παράκαμψη της Δράμας, και σε αυτό θα ζητήσει και την άποψη των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου. Άλλωστε πρόκειται για έργα που πραγματοποιούνται σε βάθος δεκαετιών, και πιστεύει πως μια καθυστέρηση μερικών μηνών δεν θα επηρεάσει το γενικότερο σχεδιασμό.
 
Όσο για την υφιστάμενη γραμμή, όπου υπάρχει ζήτημα με την αναβάθμιση και την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Μέτιος αναγνώρισε πως είναι πιο άμεσο ζήτημα. 

Αντιδράσεις και αντιπαραθέσεις

Η απάντηση δεν ικανοποίησε τον κ.. Μαρκόπουλο, που τόνισε πως η Περιφέρεια εδώ και χρόνια, δεν έχει δρομολόγια τρένου, γεγονός που δεν σχετίζεται με το αν η γραμμή θα πηγαίνει από τη Δράμα ή την Καβάλα.
 
«Η επιλογή της καθυστέρησης και ολιγωρίας συνεπάγεται ότι δεν έχουμε τρένο» σημείωσε ο κ. Μαρκόπουλος συμπληρώνοντας πως «η επιλογή είναι αν θέλουμε να έχουμε τρένο, και να προχωρήσουμε στην έγκριση που θα φέρει την Καβάλα στο επίπεδο της Λάρισας, μία ώρα από την Θεσσαλονίκη».
 
Παράλληλα ο κ. Μαρκόπουλος επεσήμανε πως θα πρέπει να προχωρήσει και η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, διαπιστώνοντας πως δεν υπάρχει σε κανένα σημείο πίεση ή παρότρυνση της Περιφέρειας, χαρακτηρίζοντας «τραγική» την προσέγγιση της Διοίκησης.
 
Η τοποθέτηση αυτή προκάλεσε την έκρηξη του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιώργου Παπαδόπουλου, που κατηγόρησε τον κ. Μαρκόπουλο ότι προέτρεψε το Συμβούλιο να αγνοήσει τη Δράμα, με αποτέλεσμα στη συνέχεια η συζήτηση να καταλήξει σε αντεγκλήσεις, πριν δοθεί ένα τέλος από το προεδρείο.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.