Στην Βουλη το θεμα της συμπτυξης των τμηματων και της λειτουργικης καταστασης του 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνης

Ερώτηση του Ιλχάν Αχμέτ προς την υπουργό Παιδείας

Κατατέθηκε την Τρίτη κοινοβουλευτική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως από τον βουλευτή Ροδόπης, κ. Ιλχάν Αχμέτ, με θέμα την διατήρηση και όχι την σύμπτυξη των 4 τμημάτων της Α΄ και Β΄ Λυκείου στο 1ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής. Ο βουλευτής με την ερώτησή του μεταφέρει το αίτημα του συλλόγου διδασκόντων, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων αλλά και των μαθητικών συμβουλίων του οικείου σχολείου, που εξηγούν μεταξύ άλλων πως «το σχολείο παρουσιάζει αξιοσημείωτες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες. Αντί αυτό να λαμβάνεται υπ’ όψιν και να διευκολύνεται η ήδη επίπονη και δύσκολη μαθησιακή διαδικασία, λαμβάνεται αντίθετα μία απόφαση (με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα) που τη δυσχεραίνει  ακόμη περισσότερο. Και αυτό μάλιστα από τη στιγμή που δεν ζητήθηκε καν από την εκπαιδευτική κοινότητα καμία ειδική μέριμνα και μεταχείριση, αλλά απλώς έγινε ο χωρισμός τμημάτων που ήταν εντελώς μέσα στο πλαίσιο του νόμου».

Ειδικά ως προς το ενδεχόμενο σύμπτυξης των τμημάτων της Β΄ Τάξης, η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου επισημαίνει πως «η δυσχέρεια θα είναι ακόμη πιο έντονη, γιατί είναι τέτοια η μορφή και η σύνθεση των τμημάτων Ειδικοτήτων, που ουσιαστικά μηδενίζει τη δυνατότητα περαιτέρω σύμπτυξης σε 3 τμήματα Γενικής Παιδείας, καθώς κάτι τέτοιο θα επιφέρει την επικάλυψη και σύγκρουση τμημάτων Ειδικότητας στα εργαστήρια και θα έχει ως περαιτέρω συνέπεια την αδυναμία έκδοσης προγράμματος».

Απαρχαιωμένη η κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου

Πέραν των ανωτέρω, όπως επισημαίνουν οι σύλλογοι του Σχολείου, το σχολείο αυτό λειτουργεί σε ένα απαρχαιωμένο και εξαιρετικά προβληματικό περιβάλλον από άποψης κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα θέρμανσης, ελλιπούς εργαστηριακού εξοπλισμού και στεγανότητας (ενδεικτικό ότι σε κάθε μεγάλη κακοκαιρία τα εργαστήρια πλημμυρίζουν, όπως συνέβη με ιδιαίτερα δραματικό τρόπο και πολύ πρόσφατα, μετά την καταιγίδα της 11ης Οκτωβρίου 2021). Στις επιβαρυμένες αυτές μαθησιακές συνθήκες είναι άδικο να προστεθεί και μία ακόμη, με τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων.

Τέλος, οι σύλλογοι σπεύδουν να σημειώσουν πως είναι δεδομένες οι επιβαρυμένες υγειονομικές συνθήκες εξαιτίας της τρέχουσας πανδημίας, που ειδικά στην περιοχή μας εμφανίζονται μάλιστα ακόμη πιο επιβαρυμένες λόγω του χαμηλού καταγεγραμμένου ποσοστού εμβολιασμών. «Τη στιγμή που λειτουργούν συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα και βρίσκονται σε ισχύ μέτρα που επιτάσσουν την αραίωση των τμημάτων και τις αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των μαθητών και ενώ επιπλέον στο 1ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής έχουν ήδη εμφανιστεί και συνεχίζουν να εμφανίζονται κρούσματα covid, δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνεται η κατάσταση και να αυξάνεται ο κίνδυνος για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών» τονίζουν συγκεκριμένα.

Κατόπιν των ανωτέρω ο βουλευτής ρωτά την υπουργό Παιδείας:

«Α) Σκοπεύετε να διατηρήσετε και όχι να συμπτύξετε στο 1ο  ΕΠΑΛ Κομοτηνής τα τεσσάρα (4) τμήματα των μαθητών τόσο της Α’, όσο και της Β΄ Τάξης, για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2021-2022, όπως επιτακτικά ζητά ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μετά και την έντονη διαμαρτυρία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων καθώς και των μαθητικών συμβουλίων ;

Β) Είναι στις προθέσεις η υλικοτεχνική αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών του συγκεκριμένου σχολείου, προκειμένου να διεξάγεται το μάθημα σε αξιοπρεπείς και εκπαιδευτικά αποδεκτές συνθήκες ;        

Γ) Είναι στις προθέσεις σας, περιοχές όπως η Κομοτηνή και η Θράκη γενικότερα, με σύνθετες εκπαιδευτικές, κοινωνικές και μαθησιακές συνθήκες, να αντιμετωπίζονται με την δέουσα προσοχή και επίγνωση της πολυπλοκότητας των ζητημάτων ώστε να διευκολύνεται και όχι να δυσχεραίνει περαιτέρω το έργο της λειτουργίας των σχολείων;».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.