Σφοδρη κριτικη του Μανολη Ταπατζα στη διοικηση της Περιφερειας

«Η διοίκηση του κ. Μέτιου δεν έχει να επιδείξει καμία μελέτη για την ΠΕ Ροδόπης»

«Πρέπει να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις ανάπτυξης»

Έμφαση στο κομμάτι των υποδομών και της ανάγκης ελέγχου της υφιστάμενης κατάστασής τους, θα δώσει και στην προσεχή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κομοτηνής η παράταξη της «Περιφερειακής Σύνθεσης» φέρνοντας μεταξύ άλλων προς συζήτηση, με επερώτηση του Περιφερειακού Συμβούλου Ροδόπης κ.Μανόλη Ταπατζά, θέμα για την στατικότητα και την ασφάλεια των υποδομών που λειτουργούν στην επικράτεια της ΠΑΜΘ και ειδικότερα των Γεφυρών.

Μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ροδόπης έσπευσε να υπενθυμίσει πως η «Περιφερειακή Σύνθεση» από την έναρξη της εν εξελίξει θητείας, έχει καταθέσει πληθώρα επερωτήσεων που αφορούν στην κατάσταση των υποδομών της ΠΑΜ-Θ, αντιλαμβανόμενοι πως οι υποδομές είναι εκείνες οι οποίες παίζουν καθοριστικό ρόλο τόσο την καθημερινότητα των πολιτών όσο και στην ανάπτυξη της περιοχής.

Παρόλη της σημασία τους όπως υπογράμμισε ο ίδιος από πλευράς της διοίκησης της περιφέρειας υπάρχει μια πλήρης απαξίωση αυτών, ξεκινώντας με τη γέφυρα του Κομψάτου που έξι χρόνια μετά, στο σημείο της πεσμένης γέφυρας, υπάρχουν ακόμα μπαζοχάλικα, ενώ στα διπλανά φράγματα με δυνατότητα άρδευσης περί των 2800 στρεμμάτων που θα αποτελούσαν ανάσα, σε ό,τι αφορά την ύδρευση, 800 περίπου οικογενειών, επίσης παρά την σχετική δέσμευση του Αντιπεριφερειάρχη κ. Τσαλικίδη τον περασμένο Φλεβάρη, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα.

Ο ίδιος καυτηρίασε και την κατάσταση του οδικού δικτύου στο σύνολο της Ροδόπης, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά πως αυτό βρίσκεται «σε κακά χάλια» για να τονίσει πως όχι άδικα η Ροδόπη θεωρείται η πιο φτωχοποιημένη περιοχή της ΠΑΜ-Θ.

«Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 1.800.000 τουρίστες μπαίνουν από την πύλη εισόδου της Νυμφαίας και στη Ροδόπη κάθεται μόλις το 0,5% αυτών και εκείνοι αν…, κι αυτό γιατί δεν υπάρχει τίποτα. Δεν υπάρχουν υποδομές, δεν υπάρχουν ξενοδοχειακές μονάδες, δεν υπάρχουν οι υποδομές εκείνες οι οποίες πραγματικά θα μπορούσαν να έχουν αναδειχθεί μέσα από ενέργειές μας» επεσήμανε αναφερόμενος και στο έργο της σύνδεσης του παραλιακού μετώπου Μαρώνειας – Δικέλλων που όπως επεσήμανε όταν ολοκληρωθεί «θα αναδείξει την γύμνια μας». «Ένας οικογενειάρχης άνθρωπος όταν ανοίξει ο δρόμος θα αναζητήσει το Καλοκαίρι μια κοντινή παραλία, εκτός Έβρου. Η πρώτη που θα συναντήσει είναι αυτή του Κρυονερίου όπου δεν υπάρχει απολύτως τίποτα» πρόσθεσε για να υπενθυμίσει την στάση της διοίκησης της Περιφέρειας στα έως τώρα αιτήματα των μελών του Συλλόγου Κρυονερίου για την ανάδειξη του οικισμού, κάνοντας μάλιστα λόγo για «απαξιωτική συμπεριφορά» από πλευράς του Περιφερειάρχη.

Πλήρης απουσία ελέγχων

Εμμένοντας στο κομμάτι των υποδομών ο ίδιος στάθηκε και στην πλήρη απουσία ελέγχων, εν αντιθέσει με την Περιφέρεια Αττικής που έχει προχωρήσει σε περισσότερους των 106 ελέγχους σε καίριες υποδομές, δίνοντας μάλιστα το παράδειγμα σχετικής ερώτησης που απηύθυνε στις υπηρεσίες της περιφέρειας για την γέφυρα στην περιοχή της Ξυλαγανής, όπου, όπως εξήγησε, η απάντηση της υπηρεσίας, και μάλιστα εγγράφως, ήταν ότι δεν μπορούν να διεξάγουν ελέγχους λόγω έντονης βλάστησης.

«Μπορούσαν να δημιουργήσουν Αναπτυξιακό Οργανισμό»

Βασικός λόγος της απουσίας των ελέγχων είναι η υποστελέχωση των υπηρεσιών, όπως εξήγησε, ένα ζήτημα που θα είχε λυθεί αν ικανοποιούνταν το αίτημα που ήδη από το 2019 έχει καταθέσει η «Περιφερειακή Σύνθεση» και αφορά στην σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού που και θα διεξάγει μελέτες και θα μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά στην πρόσληψη μηχανικών, οικονομολόγων, περιβαλλοντολόγων κ.ο.κ., λειτουργώντας ως «εργαλείο ανάπτυξης».

«Όλα αυτά τα χρόνια η διοίκηση του κ. Μέτιου δεν έχει να επιδείξει καμία μελέτη πραγματικά για την Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, αλλά δημοπράτησαν έργα, μελέτες, τις οποίες πήραν παρακαταθήκη από την προηγούμενη διοίκηση της περιφέρειας. Αυτό για μένα είναι αδιανόητο. Δεν το δέχομαι γιατί μπορούσαν να δημιουργήσουν το εργαλείο του Αναπτυξιακού Οργανισμού, όπως έχει κάνει κάθε δήμος της Ελλάδας» ανέφερε τονίζοντας πως «η διοίκηση του κ. Μέτιου έρχεται και το κάνει παραμονές κλεισίματος της θητείας της».

«Η διοίκηση της Περιφέρειας θα πρέπει να απολογηθεί και για το “κόψιμο” κάποιων μελετών»

Ο κ. Ταπατζάς αναφέρθηκε και στην σύσταση του Μητρώου Γεφυρών που σύμφωνα με τον ίδιο η απάντηση της διοίκησης ήταν ότι πρόκειται για θέμα του κράτους, για να τονίσει πως «οι διοικούντες πρέπει να καταλάβουν ότι οι γέφυρες είναι νευραλγικά έργα για την οικονομία και την ασφάλεια κάθε χώρας».

«Στο παρελθόν μέσω επερωτήσεων αναφέρθηκα στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, το Ελλάδα 2.0, που περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικό project καταγραφής των γεφυρών, των ελλείψεων κτλ.. Όταν ρώτησα αν η ΠΑΜ-Θ έχει ενταχθεί δεν πήρα φυσικά απάντηση. Μπορεί ο περιφερειάρχης, ο αντιπεριφερειάρχης να λένε ό,τι θέλουν, αλλά να μην μπαίνουν στην ουσία του προβλήματος» ανέφερε, τονίζοντας πως η διοίκηση της Περιφέρειας «θα πρέπει να απολογηθεί και για το “κόψιμο” κάποιων μελετών, για γέφυρες, οι οποίες μείνανε παρακαταθήκη από την απερχόμενη διοίκηση του ’14 του Γιαννακίδη».

«Αυτά είναι τα λεγόμενα του κ. Κατσιμίγα, ο οποίος ήταν Εκτελεστικός Γραμματέας και σύμφωνα με τον οποίο η προηγούμενη διοίκηση άφησε προίκα μια μελέτη που ήταν στο στάδιο της ωρίμανσης, έξι γεφυρών. Ήταν η γέφυρα του Ηφαίστου, του Κάλχα, της Γρατινής, του Δοκού, του Λίσσου ποταμού οι οποίες κόπηκαν και αυτή τη στιγμή έχει μείνει μόνο μια γέφυρα που γίνεται στη Φιλλύρα, και για την οποία δεν ξέρουμε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της» πρόσθεσε για να υπογραμμίσει πως αντ’ αυτού η διοίκηση του κ.Μέτιου «χαίρεται και διαφημίζει ότι δημιουργήσαν ιρλανδικές διαβάσεις, οι οποίες με  την πρώτη νεροποντή σκεπάζονται και η διέλευση από αυτές είναι αδύνατη».

«Διεκόπη ένα έργο που θα ένωνε την τεράστια ακτογραμμή της Ροδόπης»

Ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα στην περίπτωση της κατασκευής γέφυρας στις εκβολές του Λίσσου, στο ύψος της Αγίας Μαρίνας, για να τονίσει πως «διεκόπη ένα έργο που θα ένωνε την τεράστια ακτογραμμή της Ροδόπης» που αυτή την στιγμή στερείται σύνδεσης υπό ασφαλείς συνθήκες, μειώνοντας και τα αποτελέσματα που θα μπορούσε ένα τέτοιο έργο να έχει σε ό,τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη.

«Πρέπει να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις ανάπτυξης. Οι εκλογές τελειώνουν την επόμενη μέρα. Πρέπει ο περιφερειάρχης αυτός που είναι επικεφαλής να τα βάλει όλα στην άκρη, κομματικές αντιπαραθέσεις και προσωπικά, και να λειτουργήσει με γνώμονα πάντοτε ότι εγώ είμαι περιφερειάρχης και πρέπει να προσπαθήσω για αυτόν τον τόπο» κατέληξε ο ίδιος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.