Προχωρα, χωρις ηλεκτρονικο παρκινγκ και βυθιζομενους καδους, η αναπλαση του Εμπορικου Κεντρου Κομοτηνης
Πιο περιορισμένη, ως προς τα παράλληλα έργα που σχεδίαζε ο Δήμος Κομοτηνής, θα είναι η ανάπλαση του Εμπορικού Κέντρου Κομοτηνής μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, μιας και από τα 10,4 εκ. ευρώ της συνολικής πρότασης που είχε υποβάλλει ο Δήμος Κομοτηνής, το Ταμείο ενέκρινε χρηματοδότηση που ανέρχεται περίπου σε 5 εκ. ευρώ.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Έργων, Προγραμματισμού, Πολεοδομίας και Χωροταξικού Σχεδιασμού κ. Δημήτρη Καρασταύρου, να υποχρεωθούν να αφαιρέσουν τα παράλληλα έργα, όπως το ηλεκτρονικό πάρκινγκ και τους βυθιζόμενους κάδους, αφήνοντας μόνο την ανάπλαση των δρόμων, που και από αυτή αφαιρέθηκαν οι παρεμβάσεις στην Χαριλάου Τρικούπη.
Αυτό δεν σημαίνει, τόνισε, πως οι παρεμβάσεις αυτές εγκαταλείπονται, απλώς θα προσπαθήσουν να τις εντάξουν σε άλλα προγράμματα, με την Χαριλάου Τρικούπη να αναμένεται να περιληφθεί στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης.
Να υπενθυμίσουμε πως η πρόταση του Δήμου Κομοτηνής, προϋπολογισμού 10.382.215,4 ευρώ, περιλάμβανε πέντε υποέργα: την ανάπλαση 24 οδών στο κέντρο της Κομοτηνής, την ανάπλαση οδού Κανάρη και πέριξ οδών στον ιστορικό τόπο του εμπορικού κέντρου της Κομοτηνής, την υπογειοποίηση κάδων απορριμμάτων σε αυτές τις περιοχές, την εγκατάσταση Ευφυούς Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης και την ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος και διαδραστικών ψηφιακών εφαρμογών για την πολιτιστική και τουριστική προβολή.
Ο περιορισμός όμως του προϋπολογισμού στο μισό, υποχρέωσε το Δήμο Κομοτηνής να αφαιρέσει δράσεις από το έργο, για να μπορέσει να καλύψει αυτή τη μείωση.
Έτσι αφαιρούνται εξολοκλήρου οι ψηφιακές εφαρμογές, η υπογειοποίηση των κάδων αλλά και η εγκατάσταση Ευφυούς Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, ενώ και από το σύνολο των οδών που συμπεριλαμβάνονται, αφαιρέθηκε η οδός Χαριλάου Τρικούπη, η οποία σχεδιάζεται να ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα.
Ποιοι οδοί συμπεριλαμβάνονται
Οι οδοί που εντάσσονται στο έργο, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτές που διατηρούν παραδοσιακά χαρακτηριστικά ή/και βρίσκονται εντός ιστορικού κέντρου και είναι προστατευόμενες (Φρουρίου, Σωκράτους, Χρυσάνθου, Παλαιολόγου, Γραβιάς, Ξενοφώντος, Νίκαιας, Φωκίωνος, Νικολάου, Μιλτιάδου, Σεφέρη και Καβείρων) και της σύγχρονης αισθητικής, εκτός ιστορικού κέντρου, που δεν διατηρούν παραδοσιακά χαρακτηριστικά (Φιλικής Εταιρείας, Χαλκοκονδύλη, Μαρωνείας, Κυριακίδη, Βέμπο, Κομνηνού, Πολυφήμου, Τσετινέ, Βύρωνος, Πουρνάρα και Αγίου Γεωργίου).
Επίσης θα γίνει αναβάθμιση των εμπορικών δρόμων στην περιοχή της οδού Κανάρη, που θα μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, ενώ στο τμήμα της οδού Βασιλέως Παύλου, Μπακάλμπαση, Κρητών, Ανδρούτσου, Κιλκίς και των μικρών πεζοδρόμων πίσω από την Ερμού, η ανάπλαση αφορά στην αντικατάσταση των (διαφόρων) υλικών επιστρώσεων πεζοδρομίου με κυβόλιθο Καβάλας και των μπετονένιων κρασπεδορείθρων με μαρμάρινα καθώς και την επανατοποθέτηση του οδοστρώματος με τον υφιστάμενο παραδοσιακό γρανιτικό κυβόλιθο.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.