Προ των ευθυνων του για τη σιδηροδρομικη απομονωση της Θρακης εθεσε τον υπουργο ο Δ. Χαριτου

«Καλλιεργείτε προσδοκίες για λόγους επικοινωνίας, ενώ στην ΑΜΘ απαξιώνονται συστηματικά τα σιδηροδρομικά δίκτυα»

Στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές μεταφορές επιβατών τοποθετήθηκε ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Δημήτρης Χαρίτου εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση στον υπουργό με αιχμή την χρόνια απουσία επιβατικής αμαξοστοιχίας στη Θράκη.

Συγκεκριμένα ο βουλευτής από την αρχή της τοποθέτησής του τόνισε πως με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου τα λαϊκά στρώματα που κυρίως χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους ούτε πρόκειται να αισθανθούν καμία ελάφρυνση, ούτε βέβαια θα ανακουφιστούν από την ταλαιπωρία που υφίστανται από το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βόρειο Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Θράκη το οποίο απαξιώνεται με συστηματικό τρόπο.

«Για ποια αναβάθμιση μιλάτε»

«Άκουσα τον υπουργό με προσοχή. Στα λόγια ωραία τα λέει για ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την περιφέρεια, για τη στρατηγική σημασία της σύνδεσης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης» σημείωσε σε ειρωνικό τόνο ο βουλευτής για να ξεκαθαρίσει πως «δυστυχώς όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική». «Έχετε οδηγήσει» υπογράμμισε  «σε πλήρη σιδηροδρομική απομόνωση τη Θράκη, σε σιδηροδρομική εγκατάλειψη την περιοχή. Με πρόσχημα τη συντήρηση δήθεν των γραμμών εδώ και τρία χρόνια διακόψατε τα δρομολόγια πλην ενός ημερησίως στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Όταν μέχρι το 2008 υπήρχαν ημερησίως οκτώ δρομολόγια χρονικής διάρκειας 4 ωρών και 45 λεπτών, ο μισός χρόνος από αυτόν που απαιτείται σήμερα».

Ο βουλευτής Ροδόπης στην ομιλία του έκανε ειδική αναφορά στη σιδηροδρομική εγκατάλειψη της Θράκης και της Βόρειας Ελλάδας λέγοντας: «Για ποια αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στη Θράκη μπορεί να γίνεται λόγος; Όταν με απόφαση σας τον περασμένο Δεκέμβριο το ενεργό δίκτυο της γραμμής Θεσσαλονίκη– Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο στο ένα δρομολόγιο ημερησίως το τρένο φτάνει μέχρι τη Δράμα. Ενώ από τη Δράμα μέχρι την Αλεξανδρούπολη δεν κυκλοφορούν τρένα, δε σφυρίζει το τρένο σε Ξάνθη και Κομοτηνή και δεν υπάρχει προσωπικό στους σταθμούς που έχουν απομείνει». Περιγράφοντας την κατάσταση που σήμερα επικρατεί ο κ. Χαρίτου επεσήμανε πως οι επιβάτες μεταφέρονται με λεωφορεία από Δράμα σε Αλεξανδρούπολη ή mini bus από Ξάνθη και Κομοτηνή προς Αλεξανδρούπολη με ελάχιστους επιβάτες, σε ορισμένες περιπτώσεις άδεια, αφού πληρώνει ο ΟΣΕ, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, τις εταιρείες μεταφοράς. Μία διαδρομή από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη γίνεται σήμερα σε υπερδιπλάσιο χρόνο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν σχεδόν 12 ώρες. «Για ποια αναβάθμιση μιλάτε» επανέλαβε και συμπλήρωσε «αυτή είναι η πλήρη απαξίωση του σιδηρόδρομου στη Θράκη. Αφού τόσο χρόνο διαρκούσε η συγκεκριμένη σιδηροδρομική διαδρομή όταν πρωτοκατασκευάστηκε πριν από 125 χρόνια».

«Σφυρίζετε κλέφτικα επικοινωνιακά»

Κορυφώνοντας την κριτική του ο κ. Χαρίτου τόνιζε πως «το τρένο μπορεί να μη σφυρίζει πια στη Θράκη, εσείς όμως σφυρίζετε κλέφτικα επικοινωνιακά προκειμένου να συγκαλύψετε την κατάργηση ουσιαστικά της σιδηροδρομικής σύνδεσης στη Θράκη. Καλλιεργείτε προσδοκίες για χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσσαλονίκη για Νέα Καρβάλη Καβάλας, όταν είστε ακόμα στην προκήρυξη της μελέτης-κατασκευής. Όπως λέγεται στην περιοχή σαν το γάργαρο νερό να τρέχει η μελέτη θα ξεπεράσει τα 10 χρόνια. Να σας θυμίσω ότι 30 χρόνια διήρκησε η εκπόνηση της μελέτης για 31 χλμ σε πεδινό περιβάλλον μεταξύ Νέας Καρβάλης και Τοξότες. Και μη που πείτε, κύριε υπουργέ, ότι για αυτό ευθύνεται ότι δεν ήταν σωστή η διάρθρωση μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ».

«Δεν απαντάτε ή όταν μας απαντάτε ωραιοποιείτε την πραγματικότητα»

Από την ομιλία του βουλευτή δεν έλειψε και η κριτική για την αποφυγή απαντήσεων. «Κύριε υπουργέ σε ερωτήσεις που είχα υποβάλλει για την κατάσταση του σιδηρόδρομου στη Θράκη είτε δεν απαντάτε ή όταν μας απαντάτε ωραιοποιείτε την πραγματικότητα» ανέφερε ο κ. Χαρίτου και προσέθεσε «σε πρόσφατη απάντησή σας μας κάνετε γνωστό ότι στο γενικότερο σχεδιασμό σας περιλαμβάνεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καβάλα στη Βάρνα σε διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης. Τι είναι αυτά που λέτε κύριοι, για να αναβαθμίσετε κάτι σημαίνει ότι υφίσταται έστω μονή γραμμή. Ποια είναι αυτή η γραμμή που εμείς δεν την ξέρουμε και εσείς μας λέτε ότι θα την αναβαθμίσετε;

Δημιουργείτε προσδοκίες, ενώ στην ΑΜΘ απαξιώνονται συστηματικά τα σιδηροδρομικά δίκτυα. Ξεχνάτε όμως ότι τα τρένα τα προτιμούσαν τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, φοιτητές, στρατιωτικοί, γιατί ήταν το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς. Το αξιοποιούσε ο επιχειρηματικός κόσμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Αποτελεί άλλο ένα πλήγμα στην επιχειρηματικότητα, αφού τα κόστη μεταφοράς τριπλασιάστηκαν έως και πενταπλασιάστηκαν. Σε μία περιοχή όπου η διασυνοριακότητα είναι το πιο ισχυρό συγκριτικό της πλεονέκτημα, το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει πλήρως απαξιωθεί και ουσιαστικά εγκαταλειφθεί».

«Η κυβέρνηση κινείται με μοναδική πυξίδα την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των οικονομικών συμφερόντων και των φίλων της»

Ο βουλευτής ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας ότι «το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι άλλη μία επιβεβαίωση ότι η κυβέρνηση κινείται με μοναδική πυξίδα την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των οικονομικών συμφερόντων και των φίλων της, την τακτοποίηση των δικών της παιδιών και δυστυχώς δεν έχει να περιμένει τίποτα η πλειοψηφία της κοινωνίας. Το δυστύχημα με όλα αυτά είναι ότι υποθηκεύεται το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας, όπως γίνεται με το σοβαρό θέμα των υποδομών και των μεταφορών που σήμερα συζητούμε».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.