Πισωγυρισμα στην παιδεια βλεπει η επιτροπη παιδειας του ΣΥΡΙΖΑ Ροδοπης

Αποτυχία στη διαχείριση της πανδημίας στην παιδεία, αλλά και αντιδραστικές πολιτικές βλέπουν να εισάγονται τα τελευταία δύο χρόνια

Αντίθετοι στα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία που προωθεί η κυβέρνηση

Για σημαντική οπισθοδρόμηση στην παιδεία στα δύο χρόνια κυβέρνησης της ΝΔ μίλησαν τα μέλη της επιτροπής παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν το μεσημέρι της Τετάρτης.

Όπως σημείωσε η Γραμματέας της Νομαρχιακής κ. Αγγελική Κουγιουμτζόγλου, στην επιτροπή συμμετέχουν αρκετά μέλη των οργανώσεων, με την ευθύνη για την παιδεία όλων των βαθμίδων να έχει ο κ. Δημήτρης Δημητριάδης που πλαισιώθηκε στην συγκριμένη συνέντευξη από την κ. Μεταξία Σουλιώτη.

Τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ επέκριναν την διαχείριση της πανδημίας στο σύνολο της σχολικής κοινότητας, μίλησαν για την αναγκαιότητά της θεσμικής διασφάλισης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως υποκατάστατο και συμπληρωματικό εργαλείο, και όχι ως κάτι που μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, όπως θεωρούν πως έκανε η κυβέρνηση.

Τονίστηκε δε η αδιαφορία από το Υπουργείο στο αίτημα των εκπαιδευτικών για την μείωση του αριθμού μαθητών σε 15 ανά τμήμα, τόσο για παιδαγωγικούς, όσο και για λόγους υγείας, με τους απαραίτητους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης αναφέρθηκαν επίσης στην προώθηση των πρότυπων και των πειραματικών σχολείων, που πιστεύουν πως ωθούν στη στρεβλή ανάδειξη της αριστείας.

Τέλος εκτίμησαν πως η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα φέρει μειώσεις φοιτητών στα Περιφερειακά πανεπιστήμια, όπως το ΔΠΘ, ενώ μίλησαν για προσχηματική κατάργηση του ασύλου και «έκτρωμα» πανεπιστημιακής αστυνομίας με στοχοποίηση της νέας γενιάς.

Μπορούν να λειτουργήσουν τα πανεπιστήμια και με πανδημία

Η κ. Σουλιώτη, σημείωσε πως η εκπαιδευτική πολιτική των μνημονιακών κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κατάφερε πολλαπλά χτυπήματα στο χώρο της παιδείας, και ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση, παρά τα αυστηρά μέτρα, κατάφερε να κρατήσει όρθια την εκπαίδευση και αν ψηφίσει πολλά νομοθετήματα υπέρ μιας δημόσιας παιδείας.

Όμως πλέον η κυβέρνηση, σημείωσε, προσπαθεί να τα αντικαταστήσει με νομοθετήματα που στοχεύουν στην απαξίωση του Δημοσίου Σχολείου και πανεπιστημίου, και στον αποκλεισμό των παιδιών της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού, που στενάζει από τη λαίλαπά των μνημονίων και της πανδημίας.

Ειδικά για το θέμα της λειτουργίας της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σημείωσε πως η κυβέρνηση κράτησε κλειστά τα πανεπιστήμια, τα οποία δεν έχουν ανάγκη από κλείσιμο, αλλά από εξοπλισμό κονδύλια για έρευνα, φοιτητικές εστίες, και σίγουρα όχι «αστυφύλακες με πτυχίο».

Εξέφρασε δε την άποψη πως θα μπορούσαν να διοριστούν περισσότεροι καθηγητές, όπως και στις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, αυστηρή τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου, προσωπικό καθαρισμού. «Υπάρχει τρόπος να βρεθεί λύση, αυτό σημαίνει ότι κάτι θέλει να αποφύγει» ανέφερε.

Όχι στα πειραματικά και τα πρότυπα

Ερωτηθείς για την αντίθεσή τους στα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία, ο κ. Δημητριάδης σημείωσε πως ο τρόπος με τον οποίο τα προωθεί η κυβέρνηση, επιβάλλει ιδεολογία επιτήρησης και τιμωρίας την παιδαγωγική κοινότητα.

Τα συγκεκριμένα σχολεία, σημείωσε, προβάλλονται στην λογική του γραμμικού ανταγωνισμού που ακολουθεί και το προφανώς παρωχημένου συστήματος των Πανελλαδικών, που μοναδική του αρετή είναι ότι είναι αδιάβλητο.

«Λίγα σχολεία πολλών ταχυτήτων για καλούς μαθητές, κάποια άλλα για τους μέτριους, και τα περισσότερα για τους αδύναμους» ανέφερε, κάτι που σίγουρα δεν κάνει καλύτερα τα πράγματα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προτείνει, αντίθετα, όλα τα σχολεία να είναι εν δυνάμει πειραματικά, με την έννοια της σύνδεσής τους με τα πανεπιστήμια, και ο κ. Δημητριάδης θεωρεί πως αυτό θα μπορούσε να γίνει και πολύ σύντομα.

Γιατί κάποια να προηγούνται και με ποιο κριτήριο» αναρωτήθηκε, ενώ έθιξε και το θέμα της αξιολόγησης στα πρότυπα και πειραματικά, που θεωρούν πως συνδέεται με αυτή τη λειτουργία και εκτιμούν πως είναι λάθος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.