Κοινοβουλευτικος ελεγχος με το «καλημερα» απο τον Ιλχαν Αχμετ

Δύο επίκαιρες ερωτήσεις για το Νέο Νοσοκομείο και τη σιδηροδρομική απομόνωση της Θράκης

Ενώπιον των ευθυνών της από την πρώτη μέρα του κοινοβουλευτικού ελέγχου της νέας Βουλής θέτει ο βουλευτής Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ τη νέα κυβέρνηση της Ν.Δ. με δύο επίκαιρες ερωτήσεις που κατατέθηκαν τη Δευτέρα.

Η πρώτη αφορά το νέο νοσοκομείο υπό την δωρεά του Ιδρύματος Σ.Ν., και την προοπτική αναβίωσης του ακυρωθέντος διαγωνισμού τον Φεβρουάριο του 2023. Τότε, ήταν και πάλι ο Ιλχάν Αχμέτ που με επίκαιρη ερώτηση του προς τον μέχρι πρότινος υπουργό Υγείας Θανάση Πλεύρη ρωτούσε για το τι μέλλει γενέσθαι.

Η τωρινή ερώτηση απευθύνεται προς το νέο υπουργό, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, εν μέσω φημών για επανέναρξη της διαδικασίας συνολικά για τα τρία νοσοκομεία η οποία έχει μείνει μετέωρη τους τελευταίους έξι μήνες, πηγαίνοντας πίσω και όλα τα σχετικά χρονοδιαγράμματα και με την ανησυχία να εντείνεται στους κόλπους της τοπικής κοινωνίας της Ροδόπης.

Τα ερωτήματα που αυτήν την φορά τίθενται προς τον υπουργό Υγείας είναι τα εξής:

«Α) Υπάρχει προοπτική άμεσης αναβίωσης του ακυρωθέντος διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ, του Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΙΣΝ και του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ και αν ναι, σε ποια φάση βρίσκονται οι σχετικές διαδικασίες, με δεδομένο ότι η Ροδόπη, ως έδρα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, διαθέτει αυτή την στιγμή ένα πεπαλαιωμένο και ανεπαρκές από πλευράς κτιριακών υποδομών δημόσιο νοσοκομείο που δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού;

Β) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που τίθεται στην περίπτωση επανεκκίνησης της προβλεπόμενης διαδικασίας;  Ισχύει και σήμερα η δέσμευση του κ. Αθανάσιου Πλεύρη, ο οποίος με την προηγούμενη ιδιότητά του και απαντώντας σε ανάλογη ερώτηση στην Ολομέλεια, είχε δεσμευτεί ότι σε περίπτωση που υπάρξει το οποιοδήποτε χρηματοδοτικό κενό το Υπουργείο Υγείας είναι έτοιμο να συνδράμει και από δικούς του πόρους αλλά και κατά την αναθεώρηση από το Ταμείο Ανάκαμψης;».

Η σιδηροδρομική απομόνωση της Θράκης

«Η δεύτερη επίκαιρη ερώτηση που κατατέθηκε από τον βουλευτή Ροδόπης αφορά το μείζον πρόβλημα του σιδηροδρόμου στη Θράκη. Όπως θυμίζει στην επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής «παρά της περί του αντιθέτου υποσχέσεις, η γεωγραφική ενότητα της Θράκης παραμένει σιδηροδρομικά αποκομμένη από τη Θεσσαλονίκη και τον υπόλοιπο ηπειρωτικό κορμό της χώρας μας  από το 2019, με ευθύνες που βαραίνουν τις  κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ., οι οποίες από το 2015 έως και σήμερα αδυνατούν να βρουν μία σύγχρονη, αποδοτική και διαφανή λύση η οποία να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της περιοχές μας, που κατά κόρον χρησιμοποιούσε το τρένο ως βασικό μέσο μεταφοράς όλες τις προηγούμενες δεκαετίες».

Ταυτόχρονα ο κ. Ιλχάν Αχμέτ μεταφέρει και τις δηλώσεις πριν λίγες μέρες του προέδρου των συνδέσμων Βιομηχανιών -Βιοτεχνιών -ΑΜ-Θ, Χρήστου Γιορδαμλή που ανέδειξαν για μια ακόμη φορά σε όλη την έκτασή του το πρόβλημα που αφορά επιχειρήσεις και επιβατικό κοινό. 

Τα ερωτήματα στα οποία καλείται να απαντήσει ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας είναι τα ακόλουθα:

«Α) Με ποιο τρόπο και πότε η κυβέρνηση σας σχεδιάζει να ξεκινήσει την υλοποίηση των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στο προσφάτως ψηφισθέν από την Βουλή των Ελλήνων πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής και που αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου της Θράκης, ως προαπαιτούμενο για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των πολιτών και την άρση των λόγων που συμβάλλουν στην γεωγραφική της απομόνωση;

Β) Πότε θα υλοποιηθούν τα σχέδια για την πολυθρύλητη σιδηροδρομική Εγνατία προκειμένου οι επιχειρήσεις της Θράκης να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην διακίνηση των προϊόντων τους, αίροντας τα αντικίνητρα που υφίστανται σήμερα από το υψηλό κόστος μεταφορών;».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.