Ιλχαν Αχμετ: «Σε 17 χρονια ανεστειλαν τη λειτουργια τους 100 Μειονοτικα Σχολεια στη Θρακη»

Ευκαιρία για ευρύτερη συζήτηση γύρω από τη μειονοτική εκπαίδευση στάθηκε η περίπτωση του Μειονοτικού Σχολείου Αγιοχωρίου

Την ενίσχυση της μειονοτικής εκπαίδευσης όχι μόνο στην πόλη αλλά και τους οικισμούς ζήτησε ο βουλευτής Ροδόπης από την υφυπουργό Παιδείας

Συζητήθηκε την Τετάρτη στην Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ σχετικά με την λειτουργία του μειονοτικού σχολείου Αγιοχωρίου Ροδόπης. Στην Ολομέλεια προσήλθε προκειμένου να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέτα Μακρή.

Λίγα λόγια για το ιστορικό της υπόθεσης

Στο νηπιαγωγείο Αγιοχωρίου Ν. Ροδόπης κατά την σχολική περίοδο 2021- 2022 φοίτησαν συνολικά 16 νήπια, εκ των οποίων 8 νηπιακής και 8 προνηπιακής ηλικίας.

Τα 8 παιδιά που ολοκλήρωσαν φέτος την προσχολική τους εκπαίδευση προφανώς δικαιούνται να εγγραφούν για το σχολικό έτος 2022- 2023 στην Α’ Δημοτικού του παρακείμενου (εντός της ίδιας αυλής) Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου.

Όμως, και παρά το γεγονός ότι θα φαινόταν λογική αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μόνο 2 από τα 8 παιδιά πρόκειται να γίνουν δεκτά στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου.

Τα υπόλοιπα 6 που κατάγονται από διπλανά χωριά στέλνονται υποχρεωτικά είτε στο Δημοτικό Σχολείο Λυκείου, είτε στο Μειονοτικό Σχολείο Αρριανών που απέχουν 20 και 15 χιλιόμετρα  αντίστοιχα από τον εν λόγω οικισμό.

Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι σχεδόν όλοι οι γονείς έχουν ήδη υποβάλλει αίτηση εγγραφής στο Μειονοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου που τους εξυπηρετεί απόλυτα, καθώς η απόσταση από τα διπλανά χωριά στα οποία διαμένουν (Ήπιο, Νέδα, Στροφή) δεν ξεπερνά τα 2 χιλιόμετρα.

Τι υποστήριξε ο Ιλχάν Αχμέτ

Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Ιλχάν Αχμέτ υποστήριξε πως «όλοι οι γονείς στο συγκεκριμένο σχολείο έχουν καταθέσει αίτηση και θέλουν να πάνε στο Αγιοχώρι» για να υπογραμμίσει πως «οπωσδήποτε η γνώμη και η θέληση των γονέων πρέπει να ληφθεί υπόψη και είναι και νομοθετική δέσμευση προς την περιφέρεια. Δεν μπορεί, δηλαδή, η Περιφερειακή Διεύθυνση να έρθει και να λέει “Εγώ κρίνω μόνο με παιδαγωγικά κριτήρια και απορρίπτω τη βούλησή σας”».

Μάλιστα ο βουλευτής κατά την τοποθέτησή του παρέθεσε και μερικά ενδιαφέρονται αριθμητικά στοιχεία, γύρω από την φθίνουσα πορεία που ακολουθεί ο αριθμός των μειονοτικών σχολείων, κάνοντας λόγο για μεθοδεύσεις.  «Το 2002 με 2003 υπήρχαν 221 μειονοτικά σχολεία στην Θράκη.  Το 2019-2020 είχαν κατέβει στα 121. Σε διάστημα 17 ετών έκλεισαν στην Θράκη 100 μειονοτικά σχολεία. Αυτό βέβαια είναι αφύσικο, διότι υπάρχει ισχυρή βούληση της μειονότητας και υπάρχει δέσμευση από τη Συνθήκη της Λωζάννης» είπε συγκεκριμένα ο κ. Ιλχάν Αχμέτ, αντιτείνοντας πως «δεν είδαμε κανένα μειονοτικό σχολείο στη Θράκη, όταν αυξήθηκε το δυναμικό, να ανοίγει -όπως και στο Αγιοχώρι τώρα. Με αυτή την πρακτική μεθοδεύετε να κλείσει».

«Υπάρχουν και οικονομικά και κοινωνικά και πολιτιστικά κριτήρια που συνηγορούν στην βιωσιμότητα των μειονοτικών σχολείων» σημείωσε ο βουλευτής για να καταλήξει επισημαίνοντας πως «οφείλουμε, λοιπόν, να στηρίξουμε και το μειονοτικό σχολείο. Όχι, όμως, μόνο στους αστούς, δηλαδή, που είναι μέσα στην Κομοτηνή, αλλά και στα χωριά μας, στα μακρινά χωριά μας, ιδίως όταν έχουμε τόσες καλές υποδομές».

Το ερώτημα που έθεσε προς την υφυπουργό Παιδείας ο βουλευτής Ροδόπης ήταν «αν σκοπεύετε να ανακαλέσετε την καταφανώς ανορθόδοξη επιλογή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που οδηγεί σε αναίτια ταλαιπωρία 8 οικογένειες και στην αναστολή λειτουργίας ενός ακόμη Μειονοτικού Σχολείου στη Θράκη;».

Τι απάντησε η κ. Ζέτα Μακρή

Στην απάντησή της η υφυπουργός παρέθεσε τις διαφορές στην εκπαιδευτική διαδικασία ανάμεσα στα πολυθέσια και ολιγοθέσια σχολεία προκειμένου να υπεραμυνθεί την απόφασης.

«Ο διαθέσιμος χρόνος για κάθε μάθημα στα πολυθέσια σχολεία είναι σαράντα πέντε λεπτά. Ο αντίστοιχος χρόνος στα ολιγοθέσια είναι δεκαπέντε λεπτά. Επίσης στα πολυθέσια σχολεία οι μαθητές τα μαθήματα της τάξης τα διδάσκονται ως μαθήματα, όχι ως κύκλους μαθημάτων. Ταυτόχρονα στα πολυθέσια μειονοτικά σχολεία τα μαθήματα της αγγλικής γλώσσας και της φυσικής αγωγής, για παράδειγμα, διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εφαρμόζονται και καινοτόμες δράσεις, δηλαδή ολοήμερο πρόγραμμα, εργαστήρια δεξιοτήτων, κάτι το οποίο στα ολιγοθέσια σχολεία δεν συμβαίνει» είπε συγκεκριμένα.

Όσο για το θέμα της μεγαλύτερης απόστασης η κ. Μακρή επεσήμανε πως «η μεταφορά των μαθητών γίνεται χωρίς επιβάρυνση των γονέων και δεν έχει διατυπωθεί, σας βεβαιώ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση ή στο Υπουργείο μας κανένα παράπονο».

Παράλληλα, μιλώντας με αριθμούς, εξήγησε πως  «τα ολιγοθέσια μειονοτικά σχολεία είναι σαράντα τέσσερα και αντιστοιχούν στο 78,57% των λειτουργούντων σχολείων, όταν τα δημόσια μη μειονοτικά ολιγοθέσια σχολεία είναι μόλις δύο και αντιστοιχούν στο 7,69% των λειτουργούντων δημόσιων σχολείων».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.