Ιλχαν Αχμετ: «Η  Θρακη κινδυνευει να γινει μια ερημος»

Ο βουλευτές Ροδόπης για τα χρονίζοντα ζητήματα του Μεθοριακού της Νυμφαίας και τα κλειστά κυβερνητικά αυτιά για τα έργα στις υποδομές νερού της περιοχής

Τα συμπεράσματα του για τα όσα είπε ο υπουργός εξωτερικών στη βουλή για τις ελλείψεις στον συνοριακό σταθμό της Νυμφαίας, και το χρονίζον ζήτημα της διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3,5 τόνων κατέθεσε στο «Ράδιο Παρατηρητής» ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Ιλχάν Αχμέτ. Παράλληλα αναφέρθηκε στις σοβαρές ελλείψεις που έχει η περιοχή σε ό,τι αφορά το νερό, επαναφέροντας στο δημόσιο λόγο τα αιτήματα για το φράγμα Κομψάτου και τις υποδομές στο φράγμα Ιασίου , καλώντας φορείς και πολίτες να συστρατευτούν ώστε να ασκήσουν πιέσεις σε κεντρικό επίπεδο για την υλοποίησή τους.

Ειδικότερα όσο αφορά τη διέλευση φορτηγών και λεωφορείων από τη Νυμφαίας ο κ. Ιλχάν Αχμέτ θύμισε πως είναι από τα κορυφαία σε βαρύτητα ζητήματα της τοπικής κοινωνίας. «Αυτή η επί 13 έτη καθυστέρηση είναι αδικαιολόγητη και εμπεριέχει μια αδικία, καθώς πάλι παραβλέπεται η Ροδόπη, τη στιγμή που σε όλους τους όμορους νομούς υπάρχει η δυνατότητα διέλευσης τουριστικών οχημάτων. Παλαιότερα είχε γίνει αναφορά από αμφότερες τις χώρες ότι θα επιληφθούν του ζητήματος και θα επανέλθουν με σχετικές ανακοινώσεις, οι οποίες φυσικά δεν συνέβησαν ποτέ», ανέφερε ως προς το μέχρι τώρα περιεχόμενο του ζητήματος.   

Το θέμα της Νυμφαίας άρχισε να συζητείται και στη Βουλγαρία

Πίεση για ακόμη πιο γρήγορη επίλυση του ζητήματος προσθέτει και η επικείμενη ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Ξάνθης, που θα συνδέεται κατευθείαν στο οδικό δίκτυο της βουλγαρικής ενδοχώρας και στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους των ανατολικών Βαλκανίων και θα διοχετεύει τους κατερχόμενους στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης και τα λιμάνια της Π.Ε. Καβάλας, παρακάμπτοντας πλήρως την περιοχή μας. Με αυτό τον τρόπο, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Αχμέτ, η περιοχή κινδυνεύει πέρα από τα λεωφορεία που ούτως ή άλλως δεν μετακινούνται από την περιοχή, να χάσει και τους τουρίστες που μετακινούνται με Ι.Χ.. «Είναι θέμα ανάπτυξης και η ανάπτυξη μπορεί και πρέπει να είναι ίση. Ο Υπουργός είπε ότι όντως το πρόβλημα είναι στη βουλγαρική πλευρά, δηλαδή στη βουλγαρική κυβέρνηση και ότι μετά τη σύσταση της κυβερνήσεως στη Βουλγαρία θα γίνουν κάποια έργα, ενώ επισήμανε επίσης πως είχε προωθήσει επανειλημμένως το παρόν ζήτημα στον πρόεδρο της κυβερνήσεως της Βουλγαρίας. Συνεπώς, δεν μπορούμε να καταλάβουμε τους λόγους που ένα έργο 2-3 ημερών δεν γίνεται», ανέφερε ο τοπικός βουλευτής, θέτοντας ακόμη και ζητήματα σκοπιμοτήτων ή «οικονομικών συμφερόντων», που αποτρέπουν το εμπόριο από τη Βουλγαρία προς την Βόρεια Ελλάδα. «Εμείς οι Θρακιώτες θέλουμε να ξέρουμε τον πραγματικό λόγο και το έκανα γνωστό στον κ. Γεραπετρίτη. Γιατί να υπάρχει σε όλους τους υπόλοιπους κάθετους άξονες πλήρης λειτουργικότητα και να μην υπάρχει από τον δικό μας συνοριακό σταθμό, ειδικά από τη στιγμή που το πιο κοντινό δρομολόγιο για να πάει κανείς σήμερα στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία ή στη Μολδαβία, είναι μέσω του δικού μας κάθετου άξονα. Η διέλευση των φορτηγών μεγάλων κιλών θα φέρει στη Ροδόπη, στην Κομοτηνή και τα παράλιά μας μεγάλη ανάπτυξη», δήλωσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ δεσμευόμενος ότι «θα παρακολουθήσει στενά αυτό το θέμα».

Ταυτόχρονα, δήλωσε αβέβαιος για το κατά πόσο θα υπάρχει σίγουρη θετική έκβαση στην υπόθεση αυτή, παρόλα αυτά, βρίσκει θετικό το γεγονός ότι το θέμα έχει αρχίσει να συζητείται και στη Βουλγαρία καθώς όπως μετέφερε ο βουλευτής «και εκεί ο λαός, οι επιχειρηματίες, οι μαγαζάτορες και τα επιμελητήρια, θέλουν να γίνεται διέλευση τουριστικών λεωφορείων». «Η ανάπτυξη αυτή θα φέρει θετικά αποτελέσματα σε αμφότερες τις κοινωνίες» τόνισε ο ίδιος καταθέτοντας την αισιοδοξία του πως μετά τις πιέσεις που ασκεί, θα υπάρξει μια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. «Πραγματικά, εάν ούτε αυτό ευοδώσει, τότε όλοι μας θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι κάτι γίνεται» σημείωσε συμπληρωματικά.

«Πρέπει να βάλουμε πλάτη όλοι και να απαιτήσουμε την υλοποίηση του φράγματος Κομψάτου»

Φυσικά, έκανε και αναφορά στην επίσκεψή του στο παράρτημα της Γενικής Διεύθυνσης του ΕΛΓΑ Αλεξανδρούπολης, με αφορμή το ζήτημα των  αποζημιώσεων. Για το εν λόγω ζήτημα, όπως εξήγησε, το ατυχές της υπόθεσης, είναι πως η ξηρασία δεν αποζημιώνεται απευθείας από τον ΕΛΓΑ. Όπως μας εξήγησε ο ίδιος, «ο ΕΛΓΑ καταγράφει τη ζημιά, συντάσσει ένα πόρισμα σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία στη Νομαρχία της Αγροτικής Διεύθυνσης και κατόπιν αυτού, η πολιτεία οφείλει να αποζημιώσει τις όποιες απώλειες εισοδήματος. Κάθε χρόνο αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόβλημα με την ξηρασία. Συζητήσαμε όλα αυτά τα θέματα και εκκινήσει η διαδικασία».

Την ξηρασία αυτή που θα πλήξει ένα μεγάλο μέρος των καλλιεργειών, ο κ. Αχμέτ την αποδίδει πέρα από τις καιρικές συνθήκες και στην έλλειψη των υδάτινων πόρων. «Η  Θράκη κινδυνεύει να γίνει μια έρημος. Αν δεν γίνει το φράγμα Κομψάτου, με όποιο κόστος,  ή αν δεν γίνουν τα κατάλληλα έργα στο φράγμα Ιασίου, τα νερά του οποίου συσσωρεύονται άσκοπα, δίχως να διοχετεύονται στην πεδιάδα της ανατολικής Ροδόπης, τότε διακυβεύεται η βιωσιμότητα όλου του πρωτογενούς τομέα. Πρέπει να φτιάξουμε τα φράγματα με όποιο κόστος», ανέφερε ως προς την βαρύτητα του ζητήματος, καλώντας ταυτόχρονα τον κ.Τοψίδη, έστω για την περιοχή των Αρριανών που έχει το φράγμα Ιασίου, να  επανακηρύξει τους αναδασμούς και να προωθήσει το ζήτημα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, δηλώνοντας παράλληλα την πρόθεσή του να στηρίξει το εγχείρημα αυτό. «Είμαι εγώ εδώ να βοηθήσω, να γίνουν ξανά αναδασμοί σε όποιες περιοχές δεν έγιναν, να γίνουν τα συμπληρωματικά έργα προκειμένου να αξιοποιηθεί το νερό σε όλη την περιφέρεια και όσο για το φράγμα του Κομψάτου, πρέπει να βάλουμε πλάτη όλοι και να το απαιτήσουμε» υπογράμμισε.

Κλείνοντας το θέμα, έκανε αιχμηρά σχόλια για την απόφαση της κυβέρνησης να μην συμπεριλάβει το φράγμα επί του ποταμού Κομψάτου στο πλάνο του ταμείου ανάκαμψης, προφασιζόμενη το μεγάλο κόστος υλοποίησής του, για το οποίο σχολίασε πως «αν μείνει σε 20 χρόνια ψυχή στη Θράκη, να δούμε τότε εάν αυτά τα 500/600 εκατ. που ισχυρίζονται ότι λείπουν και που τα διοχετεύουν σε εξοπλιστικά προγράμματα πόσο χρήσιμα θα είναι».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.