Γ. Γεραπετριτης: Στοχος η επανεκκινηση του σιδηροδρομου εως το τελος του μηνα 

Υποχρεωτική η παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό

Τα βήματα και τα μέτρα για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου «μόνο υπό συνθήκες απόλυτης ασφάλειας» ανέδειξε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Τετάρτη στον απόηχο της τραγωδίας στα Τέμπη. Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι θα είναι υποχρεωτική η παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, ενώ επεσήμανε ότι θα υπάρξει μείωση μεταφορικού έργου.

«Επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει το συντομότερο δυνατό χρόνο. Ενδεχομένως και έως το τέλος του μήνα» σημείωσε ερωτηθείς σχετικά, ενώ περιγράφοντας το πλαίσιο μείωσης του μεταφορικού έργου, μίλησε για μείωση συρμών – δρομολογίων ή και μείωση σταθμών που θα σταματά το τρένο. Έκανε, δε, λόγο για σύνθετο πλαίσιο, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται να υλοποιηθεί αν δεν έχει εξασφαλιστεί το πρόσθετο επίπεδο ασφαλείας, με παράλληλη συνεννόηση με όλους τους φορείς. 

Ως προς το δυστύχημα τα Τέμπη, τόνισε ότι είναι μια πρωτοφανής εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους και σημείωσε ότι «η οδύνη αυτή θα πρέπει να βρει μία κάθαρση». Ζήτησε επίσης συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης για το ότι δεν κατέστη εφικτό να αποτραπεί το δυστύχημα.

«Τρία επίπεδα ασφάλειας δεν τηρήθηκαν»

Όπως ανέφερε, τρία επίπεδα ασφάλειας δεν τηρήθηκαν στα Τέμπη:

  • «Το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως, δεν υπήρξε διακοπή της λειτουργίας στο τοπικό κέντρο. Το βράδυ έπρεπε να υπήρξε η αυτόματη χάραξη στον πίνακα πορείας, κάτι που δεν έγινε όμως» σημείωσε ο υπουργός.
  • Ένα δεύτερο επίπεδο ήταν η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού, η οποία δεν συντελέστηκε, συμπλήρωσε ο κ. Γεραπετρίτης.
  • «Ένα τρίτο επίπεδο, έπρεπε να υπάρξει παρακολούθηση στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου, μετά την αποχώρηση του τρένου από τη Λάρισα, και για μια απόσταση 5 χλμ. αφού έφυγε. Αν είχε γίνει η παρακολούθηση πάνω στον πίνακα μετά την αναχώρηση, θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο», συνέχισε ο υπουργός.

«Απαιτείται περισσότερο και πιο εξειδικευμένο προσωπικό»

Ο υπουργός Επικρατείας υπογράμμισε ακόμα ότι είναι προφανές ότι απαιτείται περισσότερο και πιο εξειδικευμένο προσωπικό στον σιδηρόδρομο. Όπως τόνισε, την τελευταία 15ετία, υπήρξε σημαντική μείωση λόγω των μνημονίων και ενός μαζικού κύματος συνταξιοδοτήσεων. Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στις προσπάθειες ενίσχυσης του προσωπικού, λέγοντας ότι έγινε μια προσπάθεια με την παρούσα κυβέρνηση 1) μέσω κινητικότητας, 2) μέσω περίπου 200 προσλήψεων με δελτία παροχής υπηρεσιών, 3) μέσω δρομολόγησης 217 μόνιμων προσλήψεων με δύο διαγωνισμούς το 2021 και το 2022.

Ο ίδιος είπε πως θα υπάρξει ένα νέο οργανόγραμμα, ενώ ήδη εκπονείται ένα νέο επιχειρησιακό σχέδιο που έχει να κάνει μεταξύ άλλων και με το οργανόγραμμα του προσωπικού. Όπως πρόσθεσε, θα υπάρξει στήριξη και στο επίπεδο της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης. Με ένα νέο σύστημα θα χρειάζονται και νέες τεχνολογικές δεξιότητες από τους εργαζόμενους, επεσήμανε.

Επικοινωνία Μητσοτάκη με Alstom Γαλλίας για τη σύμβαση τηλεδιοίκησης

Σε ό,τι αφορά την καθολική αναβάθμιση ηλεκτρονικών υποδομών (σηματοδότηση σε όλο το φάσμα του δικτύου και καθολική λειτουργία τηλεδιοίκησης), είπε ότι υπεγράφη σύμβαση για πρώτη φορά το 2014. Η σύμβαση αυτή, όπως ανέφερε ο υπουργός, αναπτύχθηκε μερικώς έως το 2017 (περίπου σε ποσοστό 32%). Ωστόσο, όπως τόνισε, στο παραδοτέο υπήρχαν σφάλματα και ένα μόνο ποσοστό 18% ήταν γνήσια λειτουργικό, καθώς το υπόλοιπο έπρεπε να ανακατασκευαστεί. Ο υπουργός πρόσθεσε ότι το 2017 σταμάτησε η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν σοβαρά σφάλματα.

Τόνισε επίσης ότι από το 2019 έγινε μια προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης και υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση το 2021. Όπως τόνισε, σήμερα έχει παραδοθεί το 70% της σύμβασης και η εκτίμηση είναι πως εντός του έτους θα γίνει και η παράδοση και του υπόλοιπου ποσοστού.

Σε αυτό το σημείο, υπογράμμισε πως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε με τον CEO της μητρικής εταιρείας Alstom Γαλλίας και έδωσε σαφή εντολή για επίσπευση όλων των διαδικασιών. Στο επόμενο διάστημα αναμένονται ανακοινώσεις για τους χρόνους αποπεράτωσης.

Νέο πλαίσιο για τις δολιοφθορές

Ο υπουργός Επικρατείας προανήγγειλε τέλος ότι θα αξιολογηθεί εκ νέου το πλαίσιο εκπαίδευσης προσωπικού, καθώς και ότι θα κατατεθεί διάταξη που θα προβλέπει αυστηρότερο πλαίσιο ως προς τις δολιοφθορές, τις κλοπές και τις καταστροφές στο δίκτυο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.