Επιτροπη παρακολουθησης για τις αγονες σιδηροδρομικες γραμμες

Αφορά και τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται στη Θράκη

Επιτροπή παρακολούθησης της «Σύμβασης Παροχής Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας» επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών συγκροτήθηκε μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Hellenic Train, με στελέχη από τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών και της εταιρείας.

Να θυμίσουμε πως η συμφωνία υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2022, όμως κάποια από τα δρομολόγια, και ακόμα όχι όσα προβλέπονται σε αυτή, έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται, με πιο πρόσφατα αυτά μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης.

Η πλήρης δρομολογιακή πολιτική που προβλέπει η συμφωνία, προβλέπει για την Περιφέρεια ΑΜΘ μια απλή αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Δράμα καθημερινά, με ένα λεωφορείο καθημερινά από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη, «παρακάμπτοντας» με αυτό τον τρόπο τα στενά του Νέστου.

Στην κίνηση στον υπόλοιπο άξονα από την Ξάνθη μέχρι την Αλεξανδρούπολη, προβλέπονται δύο διαδρομές. Η μία αφορά το Αλεξανδρούπολη – Κομοτηνή, στο οποίο προβλέπονται 2 ζεύγη δρομολογίων απλής αμαξοστοιχίας, από Δευτέρα ως Παρασκευή, και 1 ζεύγος δρομολογίων το Σαββατοκύριακο, στη διαδρομή: Αλεξ/πολη Λιμάνι – Κίρκη – Συκορράχη – Μεστή – Βέννα – Κομοτηνή.

Η δεύτερη αφορά το Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη στο οποίο προβλέπονται 2 ζεύγη δρομολογίων απλής αμαξοστοιχίας, από Δευτέρα ως Παρασκευή, και 1 ζεύγος δρομολογίων το Σαββατοκύριακο, στη διαδρομή: Αλεξ/πολη Λιμάνι – Κίρκη – Συκορράχη – Μεστή – Βέννα – Κομοτηνή – Πολύανθος – Ίασμος – Πολύσιτο – Ξάνθη.

Επίσης στον Έβρο, πέρα από το υφιστάμενο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προβλέπεται το Αλεξανδρούπολη – Ορεστιάδα.

Μόλις την Δευτέρα ξεκίνησαν τα απογευματινά δρομολόγια από Ξάνθη και Κομοτηνή προς Αλεξανδρούπολη και πίσω, ενώ απομένει να φανεί αν η συνέχιση των πρωινών δρομολογίων με λεωφορεία αποτελεί πολιτική της εταιρείας ή να θα προσληφθεί προσωπικό για να πραγματοποιούνται με τρένο και τα πρωινά δρομολόγια.

Ποιες οι αρμοδιότητες της επιτροπής

Ζητήματα σαν και αυτά θα αναλάβει να μελετήσει η συγκεκριμένη επιτροπή, με τις αρμοδιότητές της να είναι η από κοινού (Ελληνικού Δημοσίου και Σιδηροδρομικής Επιχείρησης) εξέταση των ζητημάτων που συνδέονται με όλες τις πτυχές της εφαρμογής και εκτέλεσης της Σύμβασης ΥΔΥ.

Επίσης επιθυμούν την παροχή ενός πλαισίου κοινής στρατηγικής μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης, για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων μεταβολών, καθώς και για την αποτελεσματική εκτέλεση της Σύμβασης ΥΔΥ, αλλά και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή και παρακολούθηση της Σύμβασης ΥΔΥ, που δεν αποτελεί τροποποίηση αυτής.

Η επιτροπή θα υποβάλλει αιτιολογημένη εισήγηση προς το Ελληνικό Δημόσιο και τη Σιδηροδρομική Επιχείρηση στην περίπτωση που απαιτείται τροποποίηση όρου της Σύμβασης, θα εισηγείται πίνακα δρομολογίων σε τακτικές και έκτακτες περιπτώσεις, ενώ θα καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την άρση γνωστοποιηθέντος γεγονότος, σε περίπτωση έγγραφης ενημέρωσης της Επιτροπής, για πρόθεση καταγγελίας της Σύμβασης ΥΔΥ από τον Υπεύθυνο Σύμβασης είτε του Ελληνικού Δημοσίου είτε της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης.

Σημειώνεται ότι οι άγονες γραμμές έχουν ανατεθεί στην τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σήμερα Hellenic Train, για 10+5 χρόνια έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ορίζεται μάλιστα ρητά ότι η εταιρεία θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον πράγματι έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις «άγονες γραμμές», κάτι που, όπως τόνισαν οι αρμόδιοι Υπουργοί, δεν προέβλεπε η προηγούμενη σύμβαση.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.