Εκδηλωσεις, εθελοντες τουρισμου και εμφαση σε Ελλαδα και Βουλγαρια για την τουριστικη αναπτυξη της Κομοτηνης

Το πρόγραμμα και οι προτάσεις παρουσιάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο Κομοτηνής

Σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα εκφράσουν πλήρη άποψη οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης 

Οι προτάσεις της μελέτης για το πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης της Κομοτηνής, που εκπονήθηκαν μετά από επαφές τόσο με το Δήμο, όσο και όλους τους φορείς που εμπλέκονται στον τουριστικό τομέα, παρουσιάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου.

Από τη μελέτη τίθενται σαν κύριοι στόχοι οι αγορές της Βουλγαρίας και της Ελλάδας, προτείνονται μέθοδοι προβολής, καθώς και η δημιουργία τριών μεγάλων εκδηλώσεων σε διαφορετικές περιόδους.

Επίσης προτείνεται η αξιοποίηση «πρεσβευτών» της Κομοτηνής, καθώς και δίκτυο εθελοντών τουρισμού.

Την παρουσίαση πραγματοποίησε ο μελετητής κ. Κωνσταντίνος Καπόπουλος από την εταιρεία Στρατηγικής Επικοινωνίας W2 Strategy, σημειώνοντας πως η στρατηγική στόχευση, και το πλάνο δράσης που παρουσίασε, αποτελούν το πρώτο κομμάτι για να μπορέσει μια περιοχή να δημιουργήσει ένα πλάνο ανάπτυξης.

Η μελέτη τους, σημείωσε, αφορά στατικά και δυναμικά δεδομένα, και θέλουν να μελετήσουν τι μπορεί η Κομοτηνή να προσφέρει ως τουριστικό προϊόν, ποιες οι τάσεις της εγχώριας και παγκόσμιας αγοράς που συνδέεται με αυτό, καθώς και δεδομένα όπως κλίνες, προσβασιμότητα, περίοδοι τουριστικής κίνησης στην ευρύτερη περιοχή, οι είσοδοι και το συνολικό ενδιαφέρον επισκεπτών από διάφορες χώρες για την Ελλάδα.

Όραμα είναι να καταστεί η Κομοτηνή επισκέψιμος προορισμός όλο τον χρόνο και να αναβαθμίσει το τουριστικό της προϊόν, ώστε να προχωρήσει η δημιουργία τουριστικού προϊόντος για την Κομοτηνή και προώθησή του στις αγορές στόχους.

Ιδιαίτερο πρόβλημα σύμφωνα με τη μελέτη, αποτελεί η έλλειψη αναγνωρισιμότητας ως τουριστικός προορισμός, η χαμηλή σύνδεση των περιοχών που συνθέτουν τον τουριστικό προορισμό Κομοτηνή, η μη σύνδεση της πόλης με τις διάφορες περιοχές και η απουσία ημερολογίου δραστηριοτήτων.

Πέντε στόχοι προβολής

Ο κ. Καπόπουλος ανέλυσε πέντε στόχους προβολής για τον Δήμο: 1) την προσέλκυση επισκεπτών καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, 2) την αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών με την ενσωμάτωση των εκδηλώσεων στα τουριστικά προϊόντα, 3) την αύξηση των επισκεπτών από συγκεκριμένες ξένες αγορές, με τη σύνδεσή τους με συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα, 4) την αύξηση των επισκεπτών από τουριστικές περιοχές της ευρύτερης γεωγραφικής ζώνης και 5) τη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη.

Η στρατηγική προβολής που προτείνουν να ακολουθηθεί, είναι η δημιουργία διαφορετικών τουριστικών προϊόντων τα οποία απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά και σε διαφορετικές περιόδους του έτους, με στόχο τη δημιουργία τουριστική κίνησης μέσα από το άθροισμα μικρότερων κοινών.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αφενός με τη δημιουργία ενός τουλάχιστον προϊόντος ανά εποχή, με διαφορετική στόχευση και διαφορετική προβολή, που σημαίνει την δημιουργία θεματικών events, τουλάχιστον ένα ανά εποχή για τη δημιουργία έντασης προβολής, αφετέρου την προβολή σε διαφορετικά κοινά και διαφορετικά τμήματα αγορών.

Κύριοι στόχοι Βουλγαρία και εσωτερική αγορά

Όσο για τις αγορές όπου θα πρέπει να υπάρξει στόχευση, ο κ. Καπόπουλος, εντόπισε δύο κύριες αγορές, την Βουλγαρία και την Ελλάδα, και έξι δευτερεύουσες που είναι η Ρουμανία, η Σερβία, η Τουρκία, η Ρωσία, η Γερμανία και η Ολλανδία.

Οι κύριες αγορές έχουν διαφορετικές ιδιότητες, με την Βουλγαρία να ενδιαφέρει γιατί ήδη υπάρχουν ροές τουρισμού, και η περιοχή μας έχει σχετικά υψηλή αναγνωρισιμότητα, σε σχέση με τις υπόλοιπες.

Η ελληνική αγορά, η οποία όπως σημείωσε έχει αυξητική τάση για εσωτερικούς προορισμούς που θα συνεχιστεί και στο μέλλον, δίνει δυνατότητα σύνδεσης με διαφορετικά κοινά, και θα επιτρέψει τη δυνατότητα δημιουργίας ζήτησης μέσα από την προβολή συγκεκριμένων τουριστικών προϊόντων, από εκδηλώσεις και γαστρονομία, μέχρι την ιστορία και τον φοιτητικό τουρισμό.

Σχεδιασμός της τουριστικής προβολής

Αφού αναφέρθηκε στις κατηγορίες δυνητικού τουρισμού, ο κ. Καπόπουλος ανέλυσε τους πυλώνες ενεργειών που θα πρέπει να κάνει ο Δήμος. Ειδικά για την τουριστική ταυτότητα, μίλησε για τη δημιουργία ξεχωριστής ταυτότητας για το τουριστικό προϊόν της Κομοτηνής, που θα ενσωματώσει όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την τουριστική ‘εμπειρία’ του προορισμού.

Χρειάζεται δε, πέρα από το σήμα, και η σήμανση των σημείων ενδιαφέροντος τόσο περιφερειακά όσο και στο κέντρο, και η διασύνδεσή τους, που θα επεκταθεί και στα εμπορικά καταστήματα και καταλύματα, καθώς και η δημιουργία εγχειριδίου για την ενσωμάτωση της τουριστικής ταυτότητας.

Όσο για τα εργαλεία και τα υλικά προβολής, χρειάζεται στόχευση της ήδη υπάρχουσας ιστοσελίδας visitkomotini στις αγορές στόχους, προσθήκη περιεχομένου βάσει στρατηγικής στόχευσης, δημιουργία mobile application, αλλά και οκτώ τουριστικών βίντεο, μικρής διάρκειας με διαφορετικές θεματικές όπως Ζωή στην πόλη, Διασκέδαση, Πολιτισμός, Γαστρονομία και άλλα, αλλά και έντυπο υλικό, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε εκθέσεις, στις οποίες θα συμμετάσχει ο Δήμος μόνος του ή μέσω Περιφέρειας και ΕΟΤ.

Τρεις μεγάλες εκδηλώσεις σε διαφορετικές περιόδους

Σημαντικό ρόλο στην πρόταση προώθησης παίζουν οι εκδηλώσεις, με τρεις προτάσεις για τρεις διαφορετικές εποχές, ώστε να στοχεύσει σε διαφορετικούς εν δυνάμει επισκέπτες.

Η μία πρόταση αφορά το «Φεστιβάλ Κομοτηνής», με στόχο να ενταχθούν οι σημαντικότερες εκδηλώσεις που σήμερα είτε γίνονται μεμονωμένα, είτε δεν έχουν την απαιτούμενη και αναγκαία υποστήριξη, με προτεινόμενες βασικές εκδηλώσεις ένα Φεστιβάλ Μουσικής το Σεπτέμβριο, την εποχή εγγραφών των φοιτητών, και το Καρναβάλι Κομοτηνής.

Η δεύτερη πρόταση αφορά τη δημιουργία τριήμερου φεστιβάλ γαστρονομίας για τη Θράκη με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών σε έναν τομέα που δεν υπάρχει αντίστοιχη ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή, που θα λαμβάνει χώρα την άνοιξη ή το καλοκαίρι.

Τέλος η τρίτη εκδήλωση που προτείνεται είναι η δημιουργία μεγάλου αθλητικού τριημέρου με διαφορετικές διοργανώσεις και με τη συμμετοχή των ΤΕΦΑΑ την άνοιξη.

Τέλος ο κ. Καπόπουλος αναφέρθηκε στις ενέργειες και καμπάνιες προβολής που μπορούν να γίνουν, από τα μέσα ενημέρωσης και τα press trip, μέχρι την ψηφιακή διαφήμιση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως έχουν οι προτάσεις για την εμπειρία του επισκέπτη, με προσέγγιση ανθρώπων που σχετίζονται με την περιοχή και έχουν διακριθεί στο αντικείμενό τους, προκειμένου να αποτελέσουν τους «πρεσβευτές» της Κομοτηνής, το δίκτυο εθελοντών τουρισμού με τη σύσταση ομάδας εθελοντών πολιτών οι οποίοι θα έχουν τη διάθεση αλλά και τη γνώση να «ξεναγήσουν» τους επισκέπτες, αλλά και το «Ζήσε την πόλη με τον Ντόπιο» όπου κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι αποδεδειγμένα έχουν γνώσεις πάνω σε ένα θέμα σχετικό με την περιοχή και έχουν τη διάθεση να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στους επισκέπτες, γίνονται οι ‘ξεναγοί των επισκεπτών’.

Θετική η αντιπολίτευση, με επιφυλάξεις

Σε γενικά πλαίσια οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης φάνηκαν θετικές στις προτάσεις που κατατέθηκαν, ζητώντας πάντως περισσότερο χρόνο να τις μελετήσουν.

Ο επικεφαλής της Σύμπραξης Προοπτικής κ. Αντώνης Γραβάνης, σημείωσε πως πολλές από τις προτάσεις που αναφέρθηκαν έχουν κατατεθεί στο παρελθόν, όμως δεν κωδικοποιήθηκαν. Την ίδια ώρα εξέφρασε επιφυλάξεις για τη δυνατότητα του Δήμου να εφαρμόσει το πρόγραμμα αυτό, όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια έχει παρατηρήσει απραξία και χρειάζεται βελτίωση όλη η πόλη, πριν υποδεχθεί επισκέπτες.

Από την πλευρά της η κ. Ελένη Λαφτσή της Πολη-τικής Ανατροπής, σημείωσε πως οι προτάσεις είναι σε θετική κατεύθυνση, όμως θα πρέπει και οι φορείς που έχουν επαφή με τον τουρισμό να γίνουν κοινωνοί αυτής της προσπάθειας. Τόνισε δε σε αυτό το πλαίσιο πως είναι σημαντικό να επαναλειτουργήσει η Επιτροπή Τουρισμού.

Ο δε Γιάννης Λεβέντης της Λαϊκή Συσπείρωσης έκανε μια γενικότερη πολιτική τοποθέτηση για το θέμα, σημειώνοντας την έλλειψη στήριξης στον Τουρισμό από την κεντρική κυβέρνηση, και την έλλειψη υποδομών. Επεσήμανε δε πως σε μια περίοδο που το εισόδημα πιέζεται, οι συμπολίτες μας δύσκολα θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε διακοπές.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Γιάννης Γκαράνης τόνισε πως η μελέτη ήταν απολύτως αναγκαίο να γίνει, και παρουσιάζει τους στρατηγικούς άξονες για την τουριστική ανάπτυξη συντονισμένα και σωστά. Πρόκειται, ανέφερε, για μακροπρόθεσμο σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης που εκπονείται για πρώτη φορά, με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας, ενώ υπερασπίστηκε την πολιτική του Δήμου τα τελευταία χρόνια στον τομέα των υποδομών, υπενθυμίζοντας τα έργα που γίνονται για την ανάδειξη του ιστορικού Κέντρου της Κομοτηνής.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.