Εχει τουριστικο προιον η Κομοτηνη;

Με γκρίνια για την υφιστάμενη κατάσταση της πόλης η ψήφιση του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής του Δήμου

Με υποδοχή φοιτητών τον Οκτώβριο εγκαινιάζει τους θεματικούς κύκλους εκδηλώσεων ο Δήμος Κομοτηνής

Σάρκα και οστά θα ξεκινήσει να παίρνει η τουριστική προβολή του Δήμου Κομοτηνής, με την έγκρισή από το Δημοτικό Συμβούλιο, του προγράμματος τουριστικής προβολής και δράσεων.

Μέσα από αυτό ο Δήμος φιλοδοξεί να προσελκύσει τουρισμό στην περιοχή μας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, δημιουργώντας και τρεις κύκλους εκδηλώσεων, με τον πρώτο, που αφορά την υποδοχή των φοιτητών, να προγραμματίζεται ήδη για τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου.

Παρ’ όλα αυτά υπήρξαν αρκετές επιφυλάξεις από την αντιπολίτευση, όχι τόσο για την ίδια την προβολή, όσο για το τουριστικό προϊόν του Δήμου, το οποίο βρήκαν να υστερεί σε σχέση με τις φιλοδοξίες της διοίκησης να προσελκύσει και κυρίως να κρατήσει τουρίστες.

Βασισμένη στη μελέτη η τουριστική προβολή

Την εισήγηση του προγράμματος έκανε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Πέτρος Ζωγράφου, που αναφέρθηκε στους στόχους του προγράμματος, και τις δράσεις που σχεδιάζουν.

Μέχρι τώρα έχουν ξεκινήσει να έχουν παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις, έχουν επαφές με πολλούς φορείς, με στόχευση στο θεματικό τουρισμό, στις σχολικές εκδρομές, αλλά και το θρησκευτικό και Προσκυνηματικό τουρισμό, αλλά και στην προσέλκυση μικρών και επαγγελματικών συνεδρίων ώστε να μπορεί να τα φιλοξενεί η πόλη.

Οι στόχοι του προγράμματος, σημείωσε, που προκύπτουν από την μελέτη που παρήγγειλε ο Δήμος, είναι η προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και αύξηση της μέσης παραμονής με την ενσωμάτωση των εκδηλώσεων στα τουριστικά προϊόντα.

Παράλληλα στοχεύουν στην αύξηση των επισκεπτών από συγκεκριμένες ξένες αγορές, με τη σύνδεσή τους με συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα, αύξηση των επισκεπτών από τουριστικές περιοχές της ευρύτερης γεωγραφικής ζώνης αλλά και τη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη.

Στρατηγική τους είναι να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην πόλη, το μέσο όρο παραμονής του επισκέπτη σε αυτή. Ο κ. Ζωγράφου θεωρεί πως με όλες τις κινήσεις και τις δράσεις που έχουν προτείνει, στοχεύουν σε αυτή την κατεύθυνση.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα ενταχθούν στο ετήσιο καλεντάρι τουλάχιστον τρεις νέοι κύκλοι εκδηλώσεων.

Ο πρώτος θα έχει άξονα τους νέους, με έμφαση στους φοιτητές και προγραμματίζεται ήδη για το Φθινόπωρο, με γνωριμία των φοιτητών και των συγγενών τους με την πόλη, την ιστορία της, τον πολιτισμό της και την αγορά της.

Ο δεύτερος κύκλος εκδηλώσεων θα αφορά ένα φεστιβάλ με άξονα την προσβασιμότητα και θα λαμβάνει χώρα στις αρχές Μαΐου κάθε χρόνο, ώστε να εκμεταλλευτούν τη φήμη που έχει αποκτήσει η Κομοτηνή ως προσβάσιμη πόλη, ενώ ο τρίτος κύκλος θα αναφέρεται στον θρησκευτικό τουρισμό και θα έχει άξονα και σημείο αναφοράς τον εορτασμό στα Φατήριακα.

Έλλειψη τουριστικού προϊόντος

Παρόλο που η ύπαρξη του προγράμματος έγινε σε γενικές γραμμές, πλην εξαιρέσεων, θετικά δεκτή από την αντιπολίτευση, υπήρχαν αρκετές παρατηρήσεις τόσο για το ίδιο, όσο και για την γενικότερη δυνατότητα του Δήμου να προσελκύσει επισκέπτες.

Έτσι ο επικεφαλής της «Σύμπραξης Προοπτικής» κ. Αντώνης Γραβάνης ενώ χαρακτήρισε θετικό ότι πλέον έχουμε σχέδιο, τόνισε πως ήδη χάθηκε πολύς καιρός, ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για την έλλειψη τουριστικού προϊόντος για όσους αποφασίσουν να επισκεφτούν την περιοχή.

Περιγράφοντας την κατάσταση εξήγησε πως μιλάμε για μια πόλη που δεν υπάρχει κύκλος εκδηλώσεων για την προσέλκυση τουριστών, δεν δουλεύουν σιντριβάνια, που πλατεία και πάρκο, αλλά και πολλοί κοινόχρηστοι χώροι έχουν τα χάλια τους, ενώ στη ναυαρχίδα του τουρισμού στην περιοχή, το Φανάρι, δεν είναι μόνο οι δρόμοι που είναι σκαμμένοι, αλλά και η πλατεία έχει σπασμένα παγκάκια και το σιντριβάνι της είναι σκουπιδότοπος.

«Πρέπει ο Δήμος να έχει μερίδιο στην επισκεψιμότητα, και οφείλουμε να πρωτοστατήσουμε στην ανάδειξη των βασικών πλεονεκτημάτων μας, αλλά είναι βασική υποχρέωση της διοίκησης, να δημιουργήσει τουριστικό προϊόν και να φροντίσει ώστε τα σημεία που θα δέχονται τους περισσότερους επισκέπτες, να είναι στολίδια, ώστε όποιος έρχεται να θέλει να επιστρέψει ξανά» ανέφερε, με την παράταξη να ψηφίζει θετικά παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν.

Δεν υπάρχουν προορισμοί στην Κομοτηνή

Με τις ίδιες περίπου διαπιστώσεις, ψήφισε αρνητικά η παράταξη του Σπάρτακου, με τον επικεφαλής κ. Κώστα Καραΐσκο να επισημαίνει πως όταν, όπως διαπίστωσε ο κ. Γραβάνης, δεν έχουμε τουριστικό προϊόν, τότε δεν υπάρχει και λόγος να προχωράμε σε προβολή.

Παρόλο που γίνονται έργα, η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχουμε αξιοποιημένα μνημεία, τόνισε, σημειώνοντας πως όταν ολοκληρωθούν τα έργα, συμμαζευτεί το κέντρο και αναδειχθούν τα μνημεία, τότε θα είναι και αυτοί σύμφωνοι στην τουριστική προβολή, κάνοντας πάντως ειδική μνεία για τις δυνατότητες που υπάρχουν στο σχολικό τουρισμό, που δεν είναι τόσο απαιτητικός.

Απαραίτητη η βελτίωση των υποδομών

Θετικά, παρά τις δικές της επιφυλάξεις, ψήφισε και η παράταξη «Πολη-τική Ανατροπή», με την επικεφαλής κ. Ελένη Λαφτσή να σημειώνει πως ο τουρισμός δεν είναι βαριά βιομηχανία για την περιοχή, όμως λόγω της στρατηγικής θέσης, θα μπορούσε να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα, με τη λειτουργία και του κάθετου άξονα.

Πολλά από αυτά που περιλαμβάνει η μελέτη και το πρόγραμμα, συζητούνται εδώ και πολλά χρόνια, για αυτό και εξέφρασε την ελπίδα πως θα αρχίσει να υλοποιείται κάτι από αυτά, σε συνδυασμό βέβαια με τη βελτίωση των υποδομών, που είναι απαραίτητη.

Τέλος ο κ. Γιάννης Λεβέντης της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ψήφισε αρνητικά, θεωρώντας πως κανένας δεν επισκέπτεται ένα μέρος λόγω προβολής, αλλά το ζήτημα είναι η ποιότητα ζωής των περιοχών, που περνά και από αποφάσεις του Δήμου.

Στη συνέχεια τις δικές τους προτάσεις κατέθεσαν Δημοτικοί Σύμβουλοι, από την έμφαση στις οικολογικές διαδρομές, μέχρι την συνέργεια όλων των φορέων για να υπάρξει ένα ενιαίο τουριστικό προϊόν, με τον αντιδήμαρχο κ. Ζωγράφου να σημειώνει πως είναι ανοιχτοί σε προτάσεις, και θα προσπαθήσουν να υιοθετήσουν όσες από αυτές είναι δυνατόν να εφαρμοστούν.

Κλείνοντας ο Δήμαρχος κ. Γιάννης Γκαράνης σημείωσε πως δεν δόθηκε τόσο έμφαση στο θέμα της προβολής, σε εποχές οικονομικής δυσπραγίας, όμως πλέον η διοίκηση προχωρά ένα βήμα παραπέρα.

Αντιπαρατέθηκε δε με τον κ. Γραβάνη για την επιτυχία των Ελευθερίων, και την επισκεψιμότητα στην περιοχή μας την περίοδο των ελευθερίων, αλλά και όλους τους τελευταίους μήνες.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.