Δ.Χαριτου: «Δεν αποτελει προτεραιοτητα της Κυβερνησης η αναβαθμιση του συνοριακου σταθμου Νυμφαιας»

«Αγνοεί τα προβλήματα του σταθμού και τα Υπουργεία αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λάβουν μέτρα»

Ήταν τέλη Ιούνη του τρέχοντος έτους όταν ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Χαρίτου με ερώτηση που κατέθεσε, ζητούσε από τα συναρμόδια Υπουργεία να γνωστοποιήσουν τα μέτρα που προτίθενται να λάβουν, ώστε να ολοκληρωθεί η λειτουργία του συνοριακού σταθμού της Νυμφαίας με την διέλευση λεωφορείων και φορτηγών μεγαλύτερων των 3,5 τόνων, με την ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών για το παραεμπόριο κ.α., αλλά και με την δημιουργία των αναγκαίων κτιριακών υποδομών, ώστε να καταστεί σύγχρονη και λειτουργική η σημαντική αυτή πύλη εισόδου για όλη την χώρα.

Αντί απάντησης σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, που συμβάλει στην αξιοποίηση του συγκριτικού πλεονεκτήματος της περιοχής μας, της διασυνοριακότητας, και κατ’  επέκταση στην ανάπτυξη της περιοχής, τα Υπουργεία  επιβεβαίωσαν  πως αγνοούν πλήρως τα προβλήματα του συνοριακού σταθμού και ότι δεν είναι στις προτεραιότητές τους η αντιμετώπισή τους. 

Συγκεκριμένα, όπως μεταφέρει ο βουλευτής, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν έχει απαντήσει μέχρι σήμερα για θέματα που αφορούν στην αρμοδιότητά του, όπως η αναγκαιότητα ενίσχυσης της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ροδόπης.

Ενώ τα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών δήλωσαν στις απαντήσεις τους αναρμόδια και παρέπεμψαν το θέμα σε άλλα Υπουργεία.  

Το δε Υπουργείο Εξωτερικών, στο κύριο ζήτημα που έθεσε ο βουλευτής – γιατί εξακολουθεί σήμερα ο συνοριακός σταθμός να λειτουργεί με την προσωρινή εξάμηνης διάρκειας ρηματική διακοίνωση του 2013 ανάμεσα στις δυο χώρες – έκανε γνωστό ότι όλες οι ενέργειες από Ελληνικής πλευράς εξαντλήθηκαν στην αλληλογραφία που είχε η πρεσβεία μας στην Σόφια με την γείτονα χώρα! Επίσης αναφέρθηκε σε συνομιλίες σε ανώτερο πολιτικό επίπεδο, που δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα, ενώ δεν έκανε καμία αναφορά στις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναλάβει στην συνέχεια η ελληνική πλευρά  για την προώθηση των αιτημάτων μας.

Σχολιάζοντας τις απαντήσεις που έλαβε ο βουλευτής Ροδόπης επισημαίνει πως «δυστυχώς επιβεβαιώνεται ότι δεν είναι στις προτεραιότητες της Ελληνικής Κυβέρνησης η αναβάθμιση του συνοριακού σταθμού της Νυμφαίας ως βασική πύλη εισόδου της χώρας. Και ότι οι δεσμεύσεις που ανέλαβε ο πρωθυπουργός στην σύσκεψη με τους παραγωγικούς φορείς της Κομοτηνής τον Φεβρουάριο του 2020 ήταν κούφια λόγια».

ΥΠΕΞ: «Το υφιστάμενο καθεστώς οφείλεται στην ελλιπή διεξαγωγή έργων διαπλάτυνσης στη βουλγαρική πλευρά»

Ακολουθεί αναλυτικά η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών:

Αναφορικά με τη διέλευση οχημάτων από το μεθοριακό σταθμό (Μ/Σ) Νυμφαίας-Μακάζα, η βουλγαρική πλευρά είχε ζητήσει, το καλοκαίρι του 2013, τη μείωση του βάρους των διερχόμενων από τη διάβαση οχημάτων σε 3,5 τόνους αντί των 5 τόνων που είχαν αρχικά προτείνει, το οποίο είχε τότε αποδεχθεί η ελληνική πλευρά, μέχρι την εγκατάσταση γεφυροπλάστιγγας από τις αρχές της γειτονικής χώρας.

Ειδικότερα όσον αφορά τη διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τη συνοριακή διάβαση Νυμφαία-Μακάζα, σύμφωνα με πληροφορίες μας από την Πρεσβεία της Ελλάδας στη Σόφια, το υφιστάμενο καθεστώς μη παροχής άδειας στα ανωτέρω οχήματα εξακολουθεί να οφείλεται στην ελλιπή διεξαγωγή έργων διαπλάτυνσης, στο βουλγαρικό τμήμα της διάβασης.

Σημειώνεται ότι, από πλευράς Υπουργείου Εξωτερικών, το ανωτέρω θέμα έχει επανειλημμένως τεθεί στη βουλγαρική πλευρά, τόσο από την Πρεσβεία μας στη Σόφια, όσο και σε ανώτερο πολιτικό επίπεδο. Μέχρι σήμερα η βουλγαρική πλευρά δεν έχει προβεί στην εκτέλεση των απαραίτητων έργων βελτίωσης των υποδομών στην εν λόγω διάβαση που θα επέτρεπε και την απρόσκοπτη διέλευση τουριστικών λεωφορείων άνω των 3,5 τόνων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.