Χωρις τους Δραμινους εγκριθηκε η ΜΠΕ για σιδηροδρομικη γραμμη Θεσσαλονικης-Καβαλας

Διαπεριφερειακή αρρυθμία για το θέμα της χάραξης νέας σιδηροδρομική γραμμής

Κανένας Περιφερειακός Σύμβουλος της Δράμας δεν υπερψήφισε την Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη -Αμφίπολη –Νέα Καρβάλη», αντιδρώντας γιατί θεωρούν πως το συγκεκριμένο έργο θα εντείνει την περιθωριοποίηση της Δράμας.

Να θυμίσουμε πως πρόκειται για μονή σιδηροδρομική γραμμή, ηλεκτροδοτούμενη, με πλάτος διατομής τα 7,50 μέτρα (Α΄ φάση διπλής μελλοντικής γραμμής). Η ταχύτητα μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής είναι 160-200 χλμ/ώρα.

Ειδικά στην Περιφέρεια ΑΜΘ, η χάραξη  ξεκινά στην περιοχή της Αμφίπολης, και μέσω της Πιέριας κοιλάδας φτάνει μέχρι Αμυγδαλεώνα και καταλήγει νότια του Χαλκερού, ενώ προβλέπεται, προκειμένου να είναι λειτουργική ως γραμμή, η κατασκευή της γραμμής Νέα Καρβάλη-Τοξότες, που θα τη συνδέσει με το υφιστάμενο δίκτυο.

Αίτημα για έγκριση από τον Περιφερειάρχη

Εισάγοντας το θέμα ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος σημείωσε πως το θέμα έχει τη σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας όσο αφορά το περιβαλλοντικό κομμάτι, όμως αυτό καθυστέρησε να εισαχθεί στο συμβούλιο γιατί υπήρχε προβληματισμός όσο αφορά τη χάραξη, και τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν για αυτή.

Ο κ. Μέτιος μάλιστα ανέφερε πως άκουσε με προσοχή τους προβληματισμούς του κ. Κατσιμίγα, που πρότεινε εναλλακτική χάραξη, και συνομίλησε με εμπλεκόμενους φορείς για το θέμα. Προσωπική του θέση ήταν, και αυτό πρότεινε στο συμβούλιο, ότι είναι θετικός σε κάθε έργο που προτείνεται, ειδικά όταν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Τόνισε παράλληλα πως η περιφέρεια έχει κάνει μια σειρά από επαφές, ώστε να υλοποιηθεί και η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου σε όλο το μήκος της Περιφέρειας.

Αναίτια η καθυστέρηση της συζήτησης

Για αναίτια καθυστέρηση στη συζήτηση του θέματος, το οποίο εισήχθηκε δύο φορές στο συμβούλιο για να αποσυρθεί, μίλησε ο επικεφαλής της παράταξης «Περιφερειακή Σύνθεση» κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, σημειώνοντας πως η καθυστέρηση θα είχε αποφευχθεί αν η διοίκηση είχε εισάγει, ανεξάρτητα της ΜΠΕ, θέμα για την γενικότερη προσέγγιση για τον σιδηρόδρομο της Περιφέρειας.

Όμως οι όποιες συζητήσεις έγιναν, συνέβησαν εκτός Συμβουλίου, την ώρα που ουσιαστικά από το 2017 το τρένο δεν κινείται στην περιοχή μας.

Παρόλα αυτά κάθε αναπτυξιακό έργο, σημείωσε, είναι θετικό, για αυτό το υπερψήφισε, όμως άσκησε κριτική γιατί «για ακόμα μια φορά η Περιφέρεια εφαρμόζει τις επιταγές της κεντρικής διοίκησης, χωρίς να έχει δικό της όραμα και στρατηγική».

Περιθωριοποίηση της Δράμας και υποβάθμιση του λιμανιού της Καβάλας

Τις θέσεις που έχει διατυπώσει πολλές φορές στο παρελθόν όσο αφορά τη  συγκεκριμένη χάραξη, και την ανάγκη αλλαγής της ώστε να μην μείνει η Δράμα στο περιθώριο, τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κώστας Κατσιμίγας.

Το έργο, τόνισε, δεν αφορά μόνο τη Δράμα και την Καβάλα, αλλά όλη  την Περιφέρεια, και με αυτό θεωρεί πως υποβαθμίζεται το λιμάνι της Καβάλας, και δεν είναι τίποτα άλλα από επέκταση του προαστιακού της Θεσσαλονίκης μεταμφιεσμένη ως κομμάτι του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Ζήτησε δε από το Συμβούλιο να μην εγκρίνει την μελέτη περιβαλλοντικών όρων, στέλνοντας μήνυμα προς την Αθήνα πως η Περιφέρεια χρειάζεται αυτόνομη ανάπτυξη, και πως δεν πρέπει να μείνει η Δράμα στο περιθώριο.

Εντάσσεται στην Ευρωπαϊκή Αγορά η Περιφέρεια ΑΜΘ

Η δημιουργία αυτής της γραμμής, σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Περιφέρεια σε Δράση» και Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Κωστής Σιμιτσής, συζητείται εδώ και δεκαετίες, σημειώνοντας πως το μόνο ζήτημα που έχει με την χάραξη είναι πως προβλέπει, σε πρώτο στάδιο, μονή γραμμή, παρόλο που θα προτιμούσε διπλή.

Θεωρεί δε πως το τραίνο μάς κάνει κομμάτι της Ευρωπαϊκής αγοράς, και πως αν δεν προχωρήσει αυτή την φορά, θα χάσουν την ευκαιρία της επόμενης δεκαετίας. Χρειάζεται δε, έσπευσε να διευκρινίσει ο ίδιος να προχωρήσει παράλληλα και το κομμάτι Νέα Καρβάλη-Τοξότες, ώστε να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός.

Επίσης ο κ. Ανδρέας Καραγιώργης, της Αδέσμευτης Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, σημείωσε πως είναι μια χάραξη που θα έχει οφέλη για την περιοχή, για αυτό και συμφωνεί με την υλοποίησή του έργου.

Στόχος η εξασφάλιση των κερδών του κεφαλαίου

Την άποψη πως ο σχεδιασμός ουσιαστικά δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μια προσπάθεια να εξασφαλιστούν τα κέρδη του κεφαλαίου, εξέφρασε ο κ. Γιάννης Στεφανίδης από την πλευρά της Λαϊκής Συσπείρωσης, σημειώνοντας πως δεν θα μπουν στην διαδικασία διευθέτησης των συμφωνιών του κεφαλαίου, και της πρόσβασής του στις βόρειες χώρες, προσπερνώντας τα στενά του Βοσπόρου.

Άποψή τους είναι πως οι μεταφορές θα πρέπει να είναι στην υπηρεσία του λαού, όμως αυτό δεν είναι προτεραιότητα των διαχρονικών κυβερνήσεων, κατέληξε.

Ζητούν επαναχάραξη οι Δραμινοί

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης το λόγο πήραν σχεδόν όλοι οι περιφερειακοί σύμβουλοι που προέρχονται από την Δράμα, οι οποίοι, παρόλο που οι περισσότεροι είναι υπέρ της δημιουργίας νέας σιδηροδρομικής γραμμής, τόνισαν πως πρέπει να μην αφήνει εκτός την Δράμα, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δεχτεί απανωτά πλήγματα.

Έτσι την έγκριση της μελέτης καταψήφισαν σχεδόν όλοι οι περιφερειακοί Σύμβουλοι από τη Δράμα (πλην μιας εξαίρεσης που ψήφισε λευκό): από τη Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του ΠΣ κ. Χρήστος Παπαθεοδώρου, καθώς και ο κ. Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ, από την Περιφερειακή Σύνθεση οι σύμβουλοι Αριστείδης Μωυσιάδης και Αργύρης Πατακάκης, ο κ. Γιώργος Ζιμπίδης που ανήκει στην παράταξη «Περιφέρεια σε Δράση», και ο ανεξάρτητος σύμβουλος από τη Δράμα κ. Παύλος Καρυπίδης.

Επίσης κατά ψήφισαν ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Νίκο Εφραιμίδη και ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Κώστας Βενετίδης από τον Έβρο, της παράταξης της συμπολίτευσης, καθώς και όλοι οι σύμβουλοι της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία, πλην του κ. Δημήτρη Λυμπεράκη από την Καβάλα που ψήφισε Λευκό, όπως και οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης, μεταξύ των οποίων και ο κ. Γιάννης Στεφανίδης από τη Δράμα. Τέλος ο κ. Θεόδωρος Περεντίδης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ ψήφισε παρών.

Η μελέτη εγκρίθηκε με 25 ψήφους υπέρ, 14 κατά, 4 λευκά και 1 παρών.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.