Απορριπτει το ειδικο καθεστως καυσιμων στη Ροδοπη η κυβερνηση

Στην επίκαιρη ερώτηση του Ιλχάν Αχμέτ απάντησε ο Απόστολος Βεσυρόπουλος

«Η ευρωπαϊκή οδηγία δεν επιτρέπει διαφοροποιημένο συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο εσωτερικό ενός κράτους μέλους με γεωγραφικά κριτήρια»

Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Ιλχάν Αχμέτ, για την θέσπιση ειδικού καθεστώτος καυσίμων στη Ροδόπη στα πρότυπα της Τεργέστης της Ιταλίας για συνορεύουσες περιοχές με χώρες με πολύ χαμηλότερο συντελεστή φορολόγησης, όπως είναι η γειτονική Βουλγαρία στην περίπτωση της Ροδόπης.

Ενώπιον του κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου που ως αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών προσήλθε στην Βουλή για να απαντήσει, ετέθησαν από τον βουλευτή Ροδόπης τα ζήτημα της τεράστιας εκροής συναλλάγματος, της απώλειας φόρων για το κράτος, της γενικότερης επίπτωσης σε πολλά επαγγέλματα και στην τοπική οικονομία.

Πρόκειται για την κορύφωση της προσπάθειας ανάδειξης του θέματος από τον Ιλχάν Αχμέτ, που ξεκίνησε πρώτος κοινοβουλευτικά πριν από τρία χρόνια.    

Μείζον ζήτημα και η μεγάλη μείωση στις πωλήσεις καυσίμων των επαγγελματιών του χώρου, που έχει ως συνέπεια το κλείσιμο των μισών περίπου πρατηρίων τα τελευταία χρόνια.

Ο Ιλχάν Αχμέτ ζήτησε παράλληλα με την επίκαιρη ερώτησή του, την δημιουργία μιας εφαρμογής στα πρότυπα της κάρτας πολίτη, ειδικά για μόνιμους κατοίκους της Ροδόπης, ενώ κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής τα στοιχεία από τις πωλήσεις καυσίμων στην διάρκεια της 20ετίας 2000-2021, που δείχνουν την μεγάλη καθίζηση που αυτές έχουν υποστεί, καθώς και τα υπομνήματα της ΠΟΠΕΚ και του συλλόγου Βενζινοπωλών Ροδόπης προς τον κ. Σταϊκούρα.      

Τι απάντησε ο υπουργός

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης φάνηκε ότι δεν θέλει να ακούσει το αίτημα της Ροδόπης, αψηφώντας το προηγούμενο με την ευρωπαϊκή οδηγία για την Ιταλία. Συγκεκριμένα ο υφυπουργός επικαλέστηκε την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/96/ΕΚ που έχει ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία και θεσπίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη φορολογία των ενεργειακών προϊόντων που υπόκεινται σε ειδικό φόρο κατανάλωσης, καθώς και τους ελάχιστους συντελεστές σε ό,τι αφορά τη φορολογία τους, υπογραμμίζοντας ότι «οποιαδήποτε παρέκκλιση από την Οδηγία σε σχέση με τους ελάχιστους συντελεστές του φόρου θα σήμαινε παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου η οποία επιφέρει κυρώσεις».

Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στο άρθρο 5 της εν λόγω Ευρωπαϊκής Οδηγίας, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να επιβάλουν διαφοροποιημένους συντελεστές ειδικού φόρου κατανάλωσης υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται τα ελάχιστα επίπεδα φορολογίας που ορίζει η Οδηγία για να εξηγήσει πως «η δυνατότητα αυτή δίνεται για συγκεκριμένες περιπτώσεις στις οποίες δεν περιλαμβάνεται η δυνατότητα επιβολής διαφοροποιημένου συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο εσωτερικό ενός κράτους μέλους με γεωγραφικά κριτήρια».

«Αυτό σημαίνει» επεσήμανε «ότι δεν επιτρέπει τη θέσπιση διαφοροποιημένης φορολόγησης των ενεργειακών προϊόντων σε οποιαδήποτε περιφερειακή ενότητα».

Τέλος, αν και η κυβέρνηση μιλάει εσχάτως για μεταφορικό ισοδύναμο στην Θράκη, αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Βεσυρόπουλος ανέφερε ότι το μεταφορικό ισοδύναμο ισχύει αποκλειστικά και μόνο για τα νησιά (!) δείχνοντας έτσι ότι μεταξύ των κυβερνητικών παραγόντων δεν υπάρχει η ελάχιστη συνεννόηση για θέματα Θράκης.

«Συνεχίζουμε τον αγώνα μας μέχρι την τελική δικαίωση μιας πρότασης που μοιάζει να είναι δίκαιη και αυτονόητη», δήλωσε μετά το πέρας της συζήτησης ο κ. Ιλχάν Αχμέτ. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.