Αποχωρηση μελων απο το Κινημα Δημοκρατιας και αιχμες για αλλοιωση της φυσιογνωμιας του
Δημόσια δήλωση συλλογικής αποχώρησης από το Κίνημα Δημοκρατίας εξέδωσαν πρώην πια μέλη του κόμματος, κάνοντας λόγο για ουσιαστική απομάκρυνση της ηγεσίας από τις αρχές της Ιδρυτικής Διακήρυξης και για εκφυλισμό των εσωκομματικών δημοκρατικών διαδικασιών.
Οι συντάκτες εκφράζουν «βαθιά απογοήτευση» για την πορεία του Ιδρυτή και Προέδρου, κατηγορώντας τον για σταδιακή απομάκρυνση από τις αρχές που, όπως αναφέρουν, είχε συνυπογράψει. Παράλληλα, διατυπώνονται αιτιάσεις περί υπονόμευσης της εσωκομματικής δημοκρατίας, δημιουργίας προνομιακών ρόλων για συγκεκριμένα στελέχη και περιορισμού της εσωτερικής διαβούλευσης. Κλείνοντας, επισημαίνουν ότι η επιλογή τους δεν συνιστά υποχώρηση αλλά πράξη ευθύνης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Η αποχώρησή μας δεν είναι ήττα. Είναι ανάληψη της ευθύνης, είναι επανένωση με την ελπίδα».
Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο αποχώρησης:
«Το Κίνημα Δημοκρατίας δεν υπάρχει πια. «Βομβαρδίστηκε» από τον ιδρυτή του. Η Ιδρυτική Διακήρυξη που υποσχέθηκε μια νέα μορφή πολιτικής -συμμετοχική, διαφανή, δημοκρατική, με σεβασμό στη βάση και με έμφαση στην ψηφιακή δημοκρατία- έμεινε κενή περιεχομένου. Η σύγχρονη συμμετοχική Κεντροαριστερά έδωσε τη θέση της σε ένα προσωποκεντρικό νεφελώδες «Προοδευτικό Κέντρο». Η δέσμευση προδόθηκε από εκείνον που έπρεπε να τη φυλάει ως κόρη οφθαλμού, τον ίδιο τον Πρόεδρο του Κινήματος.
Εκφράζουμε τη βαθιά μας απογοήτευση απέναντι σε έναν Ιδρυτή που απομακρύνθηκε σταδιακά – και τελικά πλήρως – από τις αρχές που ο ίδιος πρώτος συνυπέγραψε. Που σε 2,5 χρόνια παρουσίας στην πολιτική σκηνή μετατοπίζεται διαρκώς, φλερτάροντας πολιτικά με την «καλή» Δεξιά και υιοθετώντας ρητορικές και πρακτικές που θυμίζουν επικίνδυνα τον Trumpισμό (όπως η προτροπή του στους Ευρωπαίους ηγέτες να βομβαρδίσουν ξένη χώρα).
Η εσωκομματική δημοκρατία υπονομεύτηκε συστηματικά. Δημιουργήθηκε μια νέα κομματική νομενκλατούρα, όπου συγκεκριμένοι βουλευτές, ήταν «πιο ίσοι» από τα απλά μέλη, με προνομιακή πρόσβαση στην οργανωτική δομή του κόμματος, χωρίς λογοδοσία στη βάση. Διαφάνεια υπήρχε μόνο όταν τα αποτελέσματα εξυπηρετούσαν τον Ιδρυτή. Όταν η βάση διαφώνησε, η βούλησή της αγνοήθηκε, η πολιτική συζήτηση φιμώθηκε. Όταν ο εκλεγμένος Γραμματέας του κόμματος αρνήθηκε να συναινέσει στη φίμωση αυτή, ζητήθηκε η παραίτησή του. Όταν τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου εγκάλεσαν τον Ιδρυτή για αυτή του την απόφαση, μεθοδεύτηκε η κατάργηση του ανώτατου συλλογικού Οργάνου.
Η κορύφωση αυτής της εκτροπής ήρθε με ένα αντι-καταστατικό Συνέδριο-παρωδία, που διέλυσε ό,τι είχε απομείνει από συλλογικότητα και δημοκρατική νομιμοποίηση, εγκαθιδρύοντας ένα μοντέλο σχέσης Μεσσία – Ποιμνίου.
Είναι φανερό ότι το μόρφωμα στο οποίο εξελίχθηκε το Κίνημα Δημοκρατίας δεν μπορεί να υπηρετήσει την Ιδρυτική του Διακήρυξη και για το λόγο αυτό δεν μπορούμε να παραμένουμε μέλη του. Διαχωρίζουμε τη θέση μας και την πορεία μας.
Απορρίπτουμε τον μεσσιανισμό και παραμένουμε πιστοί στην ηθική και πολιτική δέσμευση για μια κοινωνία ενεργών πολιτών, για μια χώρα με ισχυρό κράτος δικαίου, για μια υγιή δημοκρατία.
Η αποχώρησή μας δεν είναι ήττα. Είναι ανάληψη της ευθύνης, είναι επανένωση με την ελπίδα».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πλήρες κείμενο τίθεται προς υπογραφή μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας (https://form.jotform.com/260446170672052), ενώ διευκρινίζεται ότι τα ονόματα των υπογραφόντων θα παραμείνουν εμπιστευτικά και θα γνωστοποιηθούν αποκλειστικά στην ηγεσία του κόμματος.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
